Primele lucruri care ne-au atras au fost porțile. Dealurile molcome, liniștea, verdeața, imaginile panoramice, din vârful unui deal în apropiere de Zetea, am putut privi în zare zeci de kilometri.
Pensiunea Olgai este ceva de vis:
Poarta de intrare în pensiune
Locuința Olgai, vis -a- vis de pensiune
Poarta casei Olgai
Pensiuna are mai multe vile in aceeași curte, fiecare cu aspect arhitectural bine studiat. Imaginile din terasa uneia din vile unde am ales să ne cazăm este de domeniul irealului. Proprietatea are o curte cu suprafață foarte mare. Sunt multe aspecte ce am văzut prin tari străine de primă mână:
"Zona Odorhei este una din destinaţiile turistice preferate ale regiunii secuilor.
Istoricul turismului în zonă a debutat după schimbarea de regim, când prezenţa turiştilor de peste hotare (mai ales din Ungaria) a dobândit caracter de masă. Forţa de atracţie a localităţilor secuieşti izvorăşte din caracterul lor autentic, turiştii din Ungaria caută aici tocmai ceea ce este pe cale de dispariţie din comunităţile lor, sau lipseşte cu desăvârşire. În această perioadă a apărut şi Zetea pe harta turistică a regiunii şi în anii trecuţi s-a orientat spre turismul rural.
Specialiştii Institutului de Cercetări de Minorităţi Etnice şi ai Kvantum Research Srl în 2013 au efectuat o investigaţie cuprinzătoare în vederea inventarierii turismului din Secuime.
Rezultatele au fost comunicate în publicaţia lor intitulată Regiunea Turistică a Ţării Secuilor?
Cercetările au dovedit că turismul din Secuime este ţinut în funcţiune, mai ales de piaţa internă din România, deoarece staţiunile balneare de mare popularitate (Covasna, Sovata, Tuşnad) atrag în zonă un număr mare de turişti români.
Când în zilele noastre vorbim despre dezvoltarea turismului în Secuime, constatăm că localnicii văd un potenţial mare în primul rând în conservarea tradiţiilor, mediului rural, al valorilor religioase şi a culturii populare originale. Datele însă indică din ce în ce mai mult că dezvoltarea turistică a regiunii poate avea succes numai dacă se reazemă pe doi piloni: trebuie luate în considerare cerinţele atât ale turiştilor români cât şi ale celor maghiari şi analizaţi separat factorii ce asigură pentru aceştia forţa de atracţie a regiunii. Cercetătorii relevă în studiul lor că specialiştii din turismul secuiesc ar baza marketingul regiunii pe cultura ţărănească nealterată de modernizare şi că până acum au acordat o atenţie mai redusă forţei de atracţie exercitată de Secuime pe piaţa internă."
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu