Cu mulți anii în urmă eram pe afară, trimis în misiune diplomatică. Doi români ieșiți și ei din țară, din raiul comunist, m-au abordat dacă știu adresele cimitirelor de mașini. Seara m-am reîntâlnit cu ei. Radiau de fericire. O zi întreagă desfacuseră autoturisme Renault și își umplusera sacoșele cu piese de schimb, totul plătit cu ora către patronul rablelor, o nimica toată.
Azi văd români fericiți care scotocesc prin țările occidentale și aduc rablele cu totul în țară, de multe ori la prețuri exorbitante.
Deh! Asta este diferența între Socialismul Multilateral Dezvoltat și Capitalismul actual.
Cât putem fi de proști să ne distrugem țara cu gunoaiele Vestului!
Știu persoane care au adus din Germania autoturisme, la preturi zic ei foarte bune 30-50.000 Euro, de fapt niște tancuri nemțești cu consumuri de carburant exorbitant.
Bravo ție nație dezvoltată, zic unii papagali!
Azi, tot românul este un "afacerist". Ia credite de la cămătarii oficiali ai statului și își construiește palate, cumpără mașini de lux din Vest, tancuri petroliere.
Aviz amatorilor!
Urmează o știre din presă care m-a uns la suflet.
"Românii cu maşini mai vechi de 15 ani ar putea să primească bani ca să renunţe la ele.
În caz contrar, ministrul Mediului spune că aceştia vor fi supra-impozitaţi, deoarece sunt o sursă de poluare importantă. Măsurile ar putea fi luate, în special, în zonele în care calitatea aerului lasă de dorit. Ecologiştii cred însă că proiectul trebuie aplicat peste tot în ţară. Altfel, responsabilitatea ar putea fi pasata de la autorităţile centrale la cele locale.
În acest moment, România este printre puţinele ţări din Europa care nu descurajează înmatricularea rablelor, spune ministrul Mediului.
Numărul de maşini vechi a crescut mult de când a fost eliminată taxa auto.
În acest moment, sunt înmatriculate 7.2 milioane de maşini în România. Este vorba de un parc vechi, cu multe maşini vechi şi foarte vechi. 3.4 milioane au mai puţin de 15 ani. În schimb, 3.8 milioane de autoturisme sunt mai vechi de 16 ani, ceea ce reprezintă peste 50% din parcul auto.
Comisia Europeană a solicitat României să descurajeze înmatricularea maşinilor de peste 15 ani, iar ministrul Mediului propune o taxă în acest sens, la cumpărarea lor.
În plus, ar fi plătit şi un impozit pentru deţinerea de maşini vechi. Cuantumul nu a fost stabilit încă. Tanczos Bârna se gândeşte însă şi cum să-i încurajeze pe români să renunţe la vechituri."
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu