China reacționează la gesturile lipsite de diplomație ale României
Pentru prima data în istoria de 72 de ani a relațiilor bilaterale, China a dat un prim răspuns seriei de insulte și gesturi lipsite de prietenie, logică și diplomație, promovate în ultimii ani de România, scrie jurnalistul Dan Tomozei pe blogul său.
În articol, el mai precizează că „Însemnele și numele României au fost eliminate din standul amenajat în cadrul celei de-a doua ediții a Expoziției China – țările Europei Centrale și de Est (ECE) / 16+1, inaugurată astăzi (n.red. miercuri), la Ningbo, provincia Zhejiang.
România este singura țară din cadrul formatului 16+1 (Lituania a anunțat luna trecută că se retrage din format) absentă de la uriașul eveniment expozițional de la Ningbo, după ce Ambasada României în China a impus un blocaj total de comunicare și a interzis reprezentanților consulari și economici acreditați la Shanghai nu doar să răspundă la invitații și să participe, ci și să comunice cu organizatorii evenimentului.
În aceste condiții, dat fiind că standul rezervat României, în care sunt promovate produse românești, a fost amenajat pe cheltuiala părții chineze, organizatorii – între care se regăsește și guvernul provinciei Zhejiang – au dispus eliminarea însemnelor și numelui României, spațiul fiind aruncat în anonimat.
Veți spune că este un gest minor, simbolic … asta pentru că este posibil să nu cunoașteți limitele răbdării chineze și nici sensul următoarei idei: să te ferească sfântul de indiferența chineză!
Dacă astăzi produsele românești mai sunt prezente pe uriașa piață comercială a Chinei meritul este exclusiv al mediului de afaceri chinez, unul extrem de dinamic, rezistent, vizionar și capabil să se adapteze permanent.
La Ningbo, grație investițiilor afaceriștilor chinezi, România are un Pavilion dedicat produselor naționale, vedete fiind apa minerală Borsec și produsele cosmetice Gerovital. Sunt două dintre cele mai importate, promovate și cunoscute produse românești pe piața chineză.
În egală măsură, România este total absentă în China în zona mediului de afaceri: zero companii, zero investiții, zero proiecte. Puținii oamenii de afaceri români au deschise companii locale, chinezești, în cele mai diverse domenii: de la industrie și construcție de vehicule, la arhitectură și consultanță juridică și economică, iar o parte dintre ele au succes inclusiv pe piețele globale. Dar, subliniez, sunt afaceri companii chinezești!
Ungaria a devenit una dintre țările de tranzit pentru rutele feroviare de marfă China-Europa. La data de 7 iunie a.c. a fost inaugurată rută care leagă orașul Jinhua (provincia Zhejiang) și capitala Budapesta. Ungaria este al treilea cel mai mare partener comercial al Chinei din cadrul formatului 16+1.
Materialul integral poate fi citit pe dantomozei.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu