marți, 4 iunie 2024

Economia duduie în buzunarele unora. Prețuri astronomice. Politicieni de mucava.

Problemele pe care politicienii români nu vor să le discute în campania electorală din 2024. Avertismentul politologului: „Asta e cel mai grav!”

Acum 48 minute 263 citiri

Candidați la alegerile din 2024 / Colaj Ziare.com, capturi YouTube

Tagul "audio" nu este suportat de browser-ul tău.

Campania electorală pentru primele alegeri din 2024, cele programate pentru 9 iunie, deci pentru locale și europarlamentare, e goală de conținut. Prea puține probleme reale ale cetățenilor sunt abordate de candidați, avertizează analiștii politici.

Nu mai există dezbateri, iar unele subiecte sunt pur și simplu „interzise" opiniei publice, susține politologul Radu Enache.

„Nivelul dezbaterilor a scăzut dramatic. Nici nu putem vorbi despre dezbateri și opțiuni reale și dramatice. Noi, în România, avem mari probleme cu discrepanța dintre cei bogați și cei săraci, dintre tratamentul care se acordă multinaționalelor, respectiv IMM-urilor românești, discrepanță în ceea ce privește subiecte sensibile cum e subiectul energiei. Noi avem la ora actuală cel mai mare preț la energie electrică din UE, dublu față de cel din Germania. Sunt fluctuante, pentru că sunt pe bursă, dar de ce sunt pe bursă?! Sunt probleme foarte serioase care ar trebui să fie dezbătute, dar care nu sunt dezbătute. Se dezbat pseudo-probleme. Și calitatea clasei politice a scăzut. Probabil și de asta nu avem dezbateri.

În ultimii 20 de ani s-au schimbat multe. Erau candidați mai bine pregătiți. Chiar dacă nu erai de acord cu ei, era plăcut să vezi claritatea, logica cu care-și construiau argumentele", a declarat Enache, pentru Ziare.com.

Politicienii continuă să prezinte cifre spectaculoase, dar care nu reflectă o îmbunătățire a nivelului de trai, în rândul populației generale. Astfel, din cauza demagogiei clasei politice, electoratul a ajuns să fie blazat și chiar să-și piardă încredere în sistemul democratic, susține analistul.

„Din păcate, se vede asta și în publicitatea electorală. Nu trebuie să te uiți decât peste cele câteva panouri sau afișe, toate sunt cu lucruri generale, care nu implică niciun fel de asumare, niciun fel de răspundere din partea unui candidat. Vreau să văd un candidat care să-și asume niște proiecte concrete, majore.

Ar trebui ca în campanie să se spună și lucruri rele, neplăcute, pentru că România nu e într-o situație favorabilă. Ni se spune că PIB-ul a crescut, dar nimeni nu spune ce e aia PIB și unde se duce creșterea asta. Această creștere de PIB se face prin intermediul unor multinaționale, care-și repatriază profitul. Noi adăugăm valoare la ceea ce se produce aici, 'economia duduie', dar lucrul acesta nu se vede în nivelul de trai al cetățeanului și mai ales în încrederea cetățeanului. După părerea mea, ceea ce e cel mai grav, oamenii nu mai au încredere nici în sistemul politic, nici în politicieni, ca persoane. Astfel, fie votează din inerție, fie din conformism. Nu mai e o implicare reală a cetățenilor în ceea ce numim România", a mai punctat politologul.

Comunicarea electorală este crucială în campania din 2024. Publică mesajul tău pe Ziare.com pentru a ajunge la milioane de români care accesează site-ul lunar. Ofertele pot fi solicitate la

publicitate@ziare.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Iată bogăția mea!