sâmbătă, 10 februarie 2024

Suntem tari! Românii au ajuns și mercenari. CONGO.

În Congo ar fi sute de mercenari români, implicați în lupte grele / Cine este controversatul Horațiu Potra, „creierul misiunii” și comandant al unei trupe de foști legionari francezi

Sute de români sunt contractori privați în domeniul securității în Congo, afirmă Știrile ProTV, informația fiind publicată după ce cel puțin doi cetățeni români au murit și alții au fost răniți în timpul escaladării luptelor cu forțele rebele M23.

​Doi cetăţeni români au murit şi alţi patru au fost răniţi în urma evenimentelor recente din Congo, a precizat ieri MAE, care a recomandat evitarea deplasărilor care nu sunt necesare în această ţară.

M23 a lansat o ofensivă majoră în 2022, care a dus la o intervenție militară și la eforturi de mediere din partea liderilor regionali din Africa de Est, notează Reuters. Aceștia au negociat o încetare a focului anul trecut, dar aceasta a fost încălcată în mod repetat.

Congo, puterile occidentale și un grup de experți ai ONU au declarat că grupul rebel condus de Tutsi este susținut de țara vecină Rwanda, însă aceasta neagă că ar fi implicată.

Confruntările dintre rebeli, forțele armatei și grupurile de autoapărare care îi susțin s-au intensificat recent, forțând comunități întregi să fugă în zonele considerate mai sigure de la periferia orașului Goma.

h2: În Congo ar fi sute de mercenari români, implicați în lupte grele

Sunt în jur de 900 de români cu contract în domeniul protecţiei în Republica Democratică Congo, scrie stirileprotv.ro.

Unii sunt veterani ai teatrelor de operațiuni, alții demisionari din armata română pentru un salariu mai bun, dar sunt și luptători fără experiență militară. Pentru câteva mii de euro pe lună trebuie să antreneze forțele guvernamentale și să protejeze zone strategice atacate de rebelii din Mișcarea M23.

Contractorii privați români au fost implicați în cele mai grele lupte din ultimul an, de când au înlocuit trupele Wagner în Congo, mai spune sursa citată.

h2: Cine este controversatul Horațiu Potra

Comandantul lor pare să fie controversatul Horațiu Potra, fost luptător din Legiunea Franceză, al cărui nume a apărut de mai multe ori în presa română.

În 2009, Evenimentul Zilei scria că Rebeliunea din Ciad a fost pusă la cale in Mediaș, în articol apărând și numele lui Potra.

În 2010, DIICOT a anunțat că a destructurat o grupare infracțională specializată în trafic de droguri ce funcționa după principiile unei structuri paramilitare, în urma unor percheziții făcute în județele Sibiu și Mureș, în timpul cărora a fost descoperită o fermă unde era cultivat cannabis. Gruparea ar fi fost condusă de același Horațiu Potra.

Surse judiciare spuneau atunci că fostul ofiter al Legiunii Straine, cu dublă cetățenie, română și franceză, s-a ocupat, anterior, de antrenarea gărzii de elită a președintelui Republicii Centrafricane și a condus dispozitivul de securitate al emirului din Quatar.

La începutul anului 2020, Adrian Volintiru, directorul general al Romgaz, a fost amenințat că va fi răpit și dus la pădure, dacă a uitat, cumva, că trebuie "să înapoieze ceva" sau "cine l-a pus acolo", potrivit Rise Project.

Atunci, procurorii l-au pus sub control judiciar pe Horațiu Potra din Mediaș, șeful diviziei de securitate a companiei African Minerals, patronată de controversatul Frank Timiș, fondatorul afacerii "Roșia Montană".

Rise Project a amintit și el că Horațiu Potra a fost contractor privat în diferite războaie civile africane, adăugând că acesta început să lucreze la cartierul general al lui Frank Timiș din Londra în 2012, în timp ce poliția română îl cerceta atunci pentru trafic de droguri.

h2: Mercenarii români au venit cu avionul în Goma

În ianuarie 2022, Deutsche Welle a realizat un amplu material de investigație despre Asociația RALF formată din români care au luptat în Legiunea Străină. Publicația germană a menționat inclusiv faptul că pe rețelele de socializare a apărut o imagine cu Potra în Congo.


"Există suspiciunea că acești veterani fac mercenariat în estul exploziv al Congo. Creierul misiunii este un luptător de profesie, originar din Mediaș", explica acum un an DW, făcând referire tot la Horațiu Potra.

Au existat diferite speculații privind legătura dintre organizația lui Potra și gruparea de mercenari rusă Wagner, dar DW spune că nu le-a putut dovedi. Se știe, însă, că în 2016 Potra a fost plătit de ruși pentru a antrena gărzile de corp ale președintelui centrafrican Faustine Touadéra.

Extras din articolul "Deutsche Welle":

Pe o stradă laterală neasfaltată, lângă aeroportul internațional Goma, în estul Republicii Democratice Congo (RDC), Hotelul Mbiza găzduiește de obicei oameni de afaceri sau delegații guvernamentale venite din capitala Kinshasa. Undeva în preajma Crăciunului, hotelul a fost rezervat complet de militari est-europeni.

"Sunt zeci, poate chiar o sută de albi în uniformă", apreciază un jurnalist local, care a cerut să rămână anonim din motive de securitate. "Poartă uniforme fără steaguri naționale și pistoale la centură", a completat jurnalistul.

Sursa DW a adăugat că soldați ai gărzii prezidențiale congoleze au păzit îndeaproape intrarea hotelului. I-au spus că străinii au rezervat toate camerele pentru o perioadă îndelungată. "Acum este cartierul general al albilor".

Un angajat al autorității pentru imigrație din Congo, staționat pe aeroportul din Goma, a declarat pentru ziarul german taz că a ștampilat, pe 22 decembrie, pașapoarte românești ale unora dintre acești militari albi, la aterizarea în țară a unui Boeing 737 aparținând companiei Hello Jets, fondată și deținută până de curând de acționarul principal al Blue Air, Cristian Rada. (...)

Supranumit și "locotenentul Henry", Potra este directorul general al grupului de mercenari români Asociația RALF (acronim pentru Români care au Activat în Legiunea Franceză), cu sediul la Sibiu. Site-ul web al asociației precizează că membrii se ocupă de antrenarea gărzilor de corp pentru VIP-uri, protecția "zonelor sensibile" precum minele din Africa sau antrenarea de forțe speciale și oferă investigații sau consultanță de securitate. Structura asociației reproduce codul strict al Legiunii Străine.

HotNews.ro 


Jurnaliști de paradă. Adeline, dă tresele jos!





marți, 6 februarie 2024

Evitați pe cât puteți astfel de firme cu ștaif! Au Service Auto foarte costisitor. Se încarcă facturile.

România este o țară  nefiscalizată! Nu vă uitați în gura gargaragiilor guvernamentali!

ANAF-ul controlează numai firmele fără proptea. Se practică jaful la drumul mare. Mărfuri multe de proastă calitate, importuri alimentare din depozitele strategice europene. Exemplu: am consumat de curând o friptură  de porc cu un gust de talpă ca pe vremea studenției. Peste 80% din carnea de porc se importă.

Este plină  țara de magazinele cu produse chinezești de ce mai proastă calitate. Nu se emit chitanțe fiscale. Statul este jefuit sistematic de la cei de la talpa țării  pana la cei din vârf.

Mergeți  domnilor prin sate! Prețurile mărfurilor din magazine sunt foarte mari.
Țara se împrumută la greu prin intermediul guvernanților de un profesionalism dubios. Vezi ministra de la muncă!



Sunt în căutarea unui service auto serios cu specialiști, nu pline de cârpaci care sub masca corectitudinii te jupoaie ca pe un miel de Paște.




Când sunteți în căutarea unui service auto cereți mai multe oferte de la diverse firme. S-a umplut țara de escroci! Este aceeași situație ca in cazul termocentralelor, aspect detaliat într-un articol anterior.


Fac public un extras dintr-un email adresat mai multor firme, service-uri.

"Am încărcat instalația AC la DAB AUTO. Lucrarea a fost de mântuială. Instalația a pierdut tot freonul. Am fost la un alt service care mi-a găsit  o scăpare pe la una din garniturile unei conexiunii, furtunul dintre condensator și compresor. A fost depistat un senzor care nu indica corect temperatura exterioara, era blocat la bord pe 5° C, aspect rezolvat. Am plătit lucrarea și din nou freonul. "

Este o realitate cruntă! 

România s-a umplut de falși profesioniști!

Atenție ce votați la alegerile europarlamentare! Nu trimiteți proști in Parlamentul European! Nu vă puneți cu proștii ca au multă experiență!




Comisia Europeana da inapoi in privinta reducerii emisiilor din agricultura. Modificari in planul de obiective climatice al UE

In foaia de parcurs privind schimbarile climatice cu tinta anul 2040, executivul UE a renuntat la referirea privind posibilitatea ca agricultura sa reduca emisiile non-CO2 cu cel putin 30% in 25 de ani. Aceasta pe fondul protestelor fermierilor fata de politicile ecologice ale blocului comunitar, conform Euractiv.

Planul de obiective climatice 2040 al UE, prezentat marti (6 februarie), de Comisia Europeana, afirma ca agricultura „poate juca un rol de tranzitie", cu o abordare mai putin ambitioasa decat se astepta initial in ceea ce priveste sistemele alimentare.

O versiune anterioara a documentului, consultata de Euractiv, prevedea ca „ar trebui sa fie posibila reducerea emisiilor de GES [gaze cu efect de sera] altele decat CO2 in sectorul agricol cu cel putin 30% in 2040, comparativ cu 2015, contribuind astfel la obiectivul climatic pentru 2040″.

De asemenea, proiectul de document afirma ca agricultura este „unul dintre domeniile de baza pentru reducerea emisiilor de GES" si indica cresterea animalelor ca fiind esentiala pentru atingerea acestui obiectiv.

Compromisul privind emisiile agricole, la presiunea fermierilor protestatari

Cu toate acestea, versiunea finala a planului nu mai include aceleasi sperante pentru reducerile specifice ale emisiilor agricole si nici nu mai face referire la cresterea animalelor sau la rolul central al agriculturii in tranzitia ecologica.

O alta modificare tine de retragerea referirii la „diete mai sanatoase bazate pe un aport diversificat de proteine".

Modificarile sunt „in mod clar un semnal pe care presedintele a vrut sa il dea pentru a linisti protestele agricultorilor si pentru a le spune ca sunt auziti", a declarat Simone Tagliapietra, senior fellow la think tank-ul Bruegel, pentru Euractiv.

„Dar trebuie subliniat", a adaugat Tagliapietra, „ca, in evaluarea de impact a Comisiei, emisiile de CO2 din sectorul agricol nu sunt prevazute sa scada pana in 2040, in comparatie cu scenariul Fit For 55″, cu referire la planul UE de reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera cu 55% pana in 2030.

Miscarile de protest continua

Fermierii continua sa se mobilizeze in mai multe tari din UE, una dintre principalele lor preocupari fiind povara economica si administrativa a cerintelor UE in materie de durabilitate si politici verzi. Desi protestele si-au mai redus intensitatea, partile interesate avertizeaza ca vor urma si alte actiuni.

De asemenea, potrivit Juliei Bognar, sefa departamentului pentru clima din cadrul Institutului pentru politica europeana de mediu (IEEP), „decizia de ultim moment de a atenua recomandarile pentru sectorul agricol se poate datora, in parte, protestelor recente".

„Acesta pare a fi un alt exemplu al tendintei continue de a lasa neabordate provocarile de mediu din agricultura", a declarat Bognar, adaugand ca „este nevoie de un obiectiv sectorial pentru a stabili o directie clara de urmat pentru intregul lant agroalimentar".

Intr-un comunicat de presa, Marco Contiero, directorul pentru politica agricola a UE al Greenpeace, a acuzat Comisia ca „ignora opiniile stiintifice care ar sprijini  fermierii pentru a reduce supraproductia de carne si produse lactate, ceea ce agraveaza schimbarile climatice".

 A fost retras si planul tarifarii carbonului in agricultura

Executivul UE a retras, de asemenea, si referirea la aplicarea tarifarii carbonului in agricultura. Desi in proiectul initial de document se spunea ca aceasta ar „crea oportunitati de afaceri pentru un lant valoric agroalimentar mai durabil", recomandarea finala a Comisiei nu mai mentioneaza un astfel de sistem pentru sectorul agricol.

Un studiu al Comisiei din 2022 analiza modul in care ar functiona pentru sectorul agricol un sistem de tarifare a carbonului similar sistemului UE de comercializare a certificatelor de emisii (ETS), cu diferite modalitati de aplicare a principiului „poluatorul plateste" in agricultura.

Plutoanele hoților

Adevarul Despre Escrocheria Centralelor Termice

Adevarul Despre Escrocheria Centralelor Termice

Iata adevarul despre escrocheria centralelor termice! I se poate intampla oricui! Este foarte important sa citesti pana la final!

Faimoasa „placa“ – o formula prin care vi se iau bani pe care nu ar trebui sa-i dati!

*Au aparut meseriasi care castiga bine, din asta!

*Si le spun oamenilor, adevarul!
Cum mai pot fi furati romanii?

Probabil ca este un fel de competitie, un concurs la care participa unii si altii, din tot felul de tari mai mult sau mai apropiate de Romania, pentru a stoarce bani de pe urma romanilor! Desigur, si romanii au contribuit la asta, prin reprezentantii lor care au lasat sa se instaureze aici un adevarat jaf! Pornind de la cele mari (fabrici si uzine disparute, ori preluate in beneficiul altora!), neimpunerea de taxe si impozite pentru marile corporatii care-si externalizeaza tot profitul, din Romania, de toate pentru toti pana la… escrocarea cetatenilor! Care platesc, din toate pozitiile!

Ca tot si-au obtinut romanii independenta incalzirii! Se stie (Calarasi-ul a fost printre primele orase afectate de acest lucru. Atunci a fost greu, dar acum e bine!) incepand cu finalul anilor ’90 multe dintre instalatiile de incalzire centrala si-au dat duhul! Moment in care oamenii s-au vazut ca vine iarna si nu au cu ce se incalzi! De la faimosul reseu la caloriferele electrice, fiecare a incercat sa gaseasca o solutie. Introducerea gazului metan a permis instalarea de centrale termice individuale, de apartament (atunci aparute).

Desigur, in orasele in care au mai ramas instalatii de incalzire centralizata (realizata dupa model sovietic, de aceea Bucurestiul era al doilea oras cu cea mai mare instalatie de incalzire centrala- dupa Moscova!) „baietii” au incercat sa blocheze aceasta actiune!

Au vrut sa dea si legi, dar odata ce oamenii si-au obtinut independenta si pot avea apa calda cand vor ei si caldura, la fel, nu s-a mai putut face nimic! Si atunci? Si atunci s-a gasit solutia!

Iata ceea ce am aflat de la mai multe persoane, dupa care am declansat propria noastra ancheta si am constat realitatea multora dintre cele reclamate: ca orice aparat, utilizat intr-o perioada mai lunga sau mai scurta, acesta se poate defecta.

Moment in care, firesc, trebuie reparat. Daca la un bec care s-a ars poti sa-l schimbi singur, ori la un robinet poti sa incerci sa o rezolvi (au disparut si instalatorii!) in cazul computerelor, ori centralelor termice, situatia este mult prea complicata.

Motiv pentru care au aparut firme de specializare (in general cele care au instalat centralele) care sunt apelate in momentul in care s-a stricat instalatia.

Ce au patit foarte multi oameni, din multe judete ale Romaniei? Pai a venit specialistul de la firma, s-a uitat si a spus:

„E placa! Trebuie schimbata!“ Firesc, oamenii au intrebat: „Cat costa placa?“ raspunsul, variabil (desi era vorba despre tipuri diferite de centrala!) a fost acelasi: 19 milioane de lei vechi! Ati inteles – pret comercial, nu 20, doar… 19!
Omul, ce sa faca?

Aici apare prima escrocherie constatata de noi: o centrala termica obisnuita costa de la 25 de milioane in sus! Asa ca multi spun: „Pai si o centrala termica noua cat costa?“ raspunsul este acesta: 25 de milioane! Si omul se gandeste: „decat sa bag bani in vechitura asta, macar aia e noua, are garantie… si asa firmele isi rezolva prima problema.”

Incaseaza banii, genereaza vanzari! Si, firesc, castiga! Ce ne facem, insa, daca omul vrea sa schimbe placa? Pai da cei 19 milioane si se schimba placa! De aici apare semnalul pe care l-am constatat noi, l-am verificat si putem confirma ca asa este:
PLACA NU TREBUIA SCHIMBATA!

Este un obicei aparut in tehnologia occidentala, atunci cand se strica ceva la un aparat, ori la o masina, nu mai e ca pe vremuri cand se schimba bucata stricata din piesa defecta – se schimba piesa, cu totul!

Si atunci, firesc, unii oameni (mai priceputi) s-au apucat sa verifice placa respectiva. Pentru a constata ce? Ca, in realitate, nu se defectase decat o simpla componenta! Si atunci, au inceput sa vorbeasca altii care aveau aceeasi problema. Au cautat specialisti care sa umble la placa si sa schimbe doar componenta, nu placa cu totul!

AU APARUT… SPECIALISTII!

Niste romani descurcareti (ca romanul, saracul, se descurca!) s-au apucat de treaba asta si au pus mana pe o afacere foarte rentabila. Vin si verifica centrala, vad ca este o piesa defecta, schimba piesa care, firesc, costa mult mai putin decat toata placa! Asa ca oamenii platesc 100 de lei… 150… 200 de lei… pana la 350 (maxim!). Desigur, am intalnit si cazuri cu oameni care ne spuneau ca le-a fost jena pentru ca le-au cerut doar 50 de lei si atunci au lasat ei 100, cu gandul la cat au economisit!

Oamenii au mai aflat ceva foarte interesant: „Pai stiti de ce procedeaza asa? Dincolo de faptul ca este mult mai simplu, ei au intelegere cu furnizorul si daca vand placa, la nivel maxim, cu totul, banii ii fac jumate-jumate!

Va dati seama, pentru o singura inlocuire de placa, firma castiga mai mult decat daca vinde o centrala, in totalitatea ei! Si atunci, firesc, procedeaza asa, iar romanii pun botul! Desigur, au pus-o, la inceput, pentru ca acum a inceput sa circule aceasta legenda pe care, iata, noi o facem publica!

Articol din Românialibera.ro

duminică, 4 februarie 2024

Hai să ne lăudăm! Ne-au murit lăudătorii.

București are a patra cea mai mare rețea de transport din Europa

În cadrul Europei, un oraș din România se remarcă prin dimensiunea impresionantă a rețelei sale de transport, ocupând locul patru în clasamentul european. Este vorba despre București, capitala țării noastre.

Orașul dispune de cea mai mare rețea de transport în comun din România și una dintre cele mai extinse din Europa, inclusiv noduri rutiere, feroviare și aeroportuare. În trecut, au existat chiar planuri pentru construirea unui canal către Dunăre, dar acestea nu au fost materializate, iar transportul pe apă nu este o opțiune în prezent, cu excepția unor curse de agrement pe lacurile din parcuri.

Bucureștiul beneficiază de un sistem complex de transport public, inclusiv metrou, tramvaie, autobuze și troleibuze. Cu toate acestea, gestionarea diferită a sistemelor de metrou și de suprafață, precum și biletele separate, pot crea uneori dificultăți în transferuri. Recent, au existat eforturi pentru introducerea unor bilete comune și pentru oferirea unor servicii alternative în cazul întreruperilor de circulație la metrou, îmbunătățind accesibilitatea întregii rețele de transport din București.

Rețeaua STB este una dintre cele mai dense din Europa, fiind a patra cea mai întinsă de pe continent și transportând 2,4 milioane de pasageri pe zi pe cele 122 linii de autobuz, 14 linii de troleibuz și 22 linii de tramvai.

Astfel, Bucureștiul are una dintre cele mai mari rețele de transport în comun din Europa, toate cartierele fiind acoperite de linii de transport în comun de suprafață. Poți călători în București cu autobuze, troleibuze și tramvaie pentru care poți cumpără bilete de la numeroase puncte de vânzare amplasate în general în stații și semnalate cu sigla Societății de Transport București STB.

Vezi și: Orașul din România unde toată lumea poate circula gratuit cu transportul în comun. Singura condiție necesară

Conform datelor oficiale, rețeaua STB este a patra după mărime de pe continent transportând zilnic 2,15 milioane de pasageri și integrând 130 linii de autobuz, 17 linii de troleibuz și 26 de linii de tramvai.

Majoritatea autobuzelor, troleibuzelor și a tramvaielor, în special cele care circulă în zonele centrale ale Bucureștiului sunt prevăzute cu încălzire și aer condiționat.

Conform unei analize realizate de operatorul de turism WeLoveHolidaysCapitala României este al doilea cel mai accesibil oraș din Europa când vine vorba de transport în comun. Un bilet pe o zi costă 8 lei sau aproximativ 1,61 euro, în timp ce în Sofia, capitala Bulgariei și următorul oraș din clasament, același beneficiu te lasă fără 2,04 euro. Un pic ciudată sau neobișnuită este realitatea din Luxemburg, unde transportul în comun este complet gratuit pentru toți cetățenii.

La polul opus, găsim orașe precum Zurich, Munchen sau Londra. Aceasta din urmă este clar în opoziție totală cu țara noastră, având în vedere că un card săptămânal de transport costă 107 lire sterline. Potrivit altor statistici desprinse din același studiu, Budapesta are cea mai mare selecție de mijloace de transport în comun, pe când Parisul are cel mai mare număr de linii de metrou. În capitala Ungariei te poți deplasa fără probleme cu una din opt opțiuni, metrou, tren, tramvai, autobuz, bicicletă, barcă, funicular și troleibuz.

Primarul General al Municipiului București, Nicușor Dan, a anunțat că în cursul anului 2024, vor intra în circulație toate cele 300 de noi mijloace de transport public achiziționate de Primăria Municipiului București. Nicușor Dan a publicat pe pagina sa de Facebook că, 300 de noi mijloace de transport, achiziționate de Primăria Municipiului București, vor intra în circulație în 2024.

Această flotă va include 100 de tramvaie noi, 100 de troleibuze și 100 de autobuze electrice. Până în prezent, în București au fost livrate 67 de tramvaie Imperio, 24 de autobuze electrice care circulă deja pe 3 trasee ale Societății de Transport București (STB), și 15 troleibuze Solaris, cu planuri de a fi puse în circulație pe linia 61. Aceste modernizări sunt parte din eforturile de îmbunătățire a calității transportului public și de reducere a impactului asupra mediului în Capitală.

Vezi și: Tramvaie și autobuze noi în București. Când vor intra în circulație, Nicușor Dan a făcut anunțul

Iată bogăția mea!