București are a patra cea mai mare rețea de transport din Europa
În cadrul Europei, un oraș din România se remarcă prin dimensiunea impresionantă a rețelei sale de transport, ocupând locul patru în clasamentul european. Este vorba despre București, capitala țării noastre.
Orașul dispune de cea mai mare rețea de transport în comun din România și una dintre cele mai extinse din Europa, inclusiv noduri rutiere, feroviare și aeroportuare. În trecut, au existat chiar planuri pentru construirea unui canal către Dunăre, dar acestea nu au fost materializate, iar transportul pe apă nu este o opțiune în prezent, cu excepția unor curse de agrement pe lacurile din parcuri.
Bucureștiul beneficiază de un sistem complex de transport public, inclusiv metrou, tramvaie, autobuze și troleibuze. Cu toate acestea, gestionarea diferită a sistemelor de metrou și de suprafață, precum și biletele separate, pot crea uneori dificultăți în transferuri. Recent, au existat eforturi pentru introducerea unor bilete comune și pentru oferirea unor servicii alternative în cazul întreruperilor de circulație la metrou, îmbunătățind accesibilitatea întregii rețele de transport din București.
Rețeaua STB este una dintre cele mai dense din Europa, fiind a patra cea mai întinsă de pe continent și transportând 2,4 milioane de pasageri pe zi pe cele 122 linii de autobuz, 14 linii de troleibuz și 22 linii de tramvai.
Astfel, Bucureștiul are una dintre cele mai mari rețele de transport în comun din Europa, toate cartierele fiind acoperite de linii de transport în comun de suprafață. Poți călători în București cu autobuze, troleibuze și tramvaie pentru care poți cumpără bilete de la numeroase puncte de vânzare amplasate în general în stații și semnalate cu sigla Societății de Transport București STB.
Conform datelor oficiale, rețeaua STB este a patra după mărime de pe continent transportând zilnic 2,15 milioane de pasageri și integrând 130 linii de autobuz, 17 linii de troleibuz și 26 de linii de tramvai.
Majoritatea autobuzelor, troleibuzelor și a tramvaielor, în special cele care circulă în zonele centrale ale Bucureștiului sunt prevăzute cu încălzire și aer condiționat.
Conform unei analize realizate de operatorul de turism WeLoveHolidays, Capitala României este al doilea cel mai accesibil oraș din Europa când vine vorba de transport în comun. Un bilet pe o zi costă 8 lei sau aproximativ 1,61 euro, în timp ce în Sofia, capitala Bulgariei și următorul oraș din clasament, același beneficiu te lasă fără 2,04 euro. Un pic ciudată sau neobișnuită este realitatea din Luxemburg, unde transportul în comun este complet gratuit pentru toți cetățenii.
La polul opus, găsim orașe precum Zurich, Munchen sau Londra. Aceasta din urmă este clar în opoziție totală cu țara noastră, având în vedere că un card săptămânal de transport costă 107 lire sterline. Potrivit altor statistici desprinse din același studiu, Budapesta are cea mai mare selecție de mijloace de transport în comun, pe când Parisul are cel mai mare număr de linii de metrou. În capitala Ungariei te poți deplasa fără probleme cu una din opt opțiuni, metrou, tren, tramvai, autobuz, bicicletă, barcă, funicular și troleibuz.
Primarul General al Municipiului București, Nicușor Dan, a anunțat că în cursul anului 2024, vor intra în circulație toate cele 300 de noi mijloace de transport public achiziționate de Primăria Municipiului București. Nicușor Dan a publicat pe pagina sa de Facebook că, 300 de noi mijloace de transport, achiziționate de Primăria Municipiului București, vor intra în circulație în 2024.
Această flotă va include 100 de tramvaie noi, 100 de troleibuze și 100 de autobuze electrice. Până în prezent, în București au fost livrate 67 de tramvaie Imperio, 24 de autobuze electrice care circulă deja pe 3 trasee ale Societății de Transport București (STB), și 15 troleibuze Solaris, cu planuri de a fi puse în circulație pe linia 61. Aceste modernizări sunt parte din eforturile de îmbunătățire a calității transportului public și de reducere a impactului asupra mediului în Capitală.
Vezi și: Tramvaie și autobuze noi în București. Când vor intra în circulație, Nicușor Dan a făcut anunțul
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu