sâmbătă, 2 septembrie 2023

Măsuri drastice pentru şoferii beţi sau drogaţi. Ciolacu: 10 ani fără permis şi chiar confiscarea maşinii




Reprezentanţi ai PSD propun înăsprirea sancţiunilor aplicate şoferilor care urcă la volan beţi sau drogaţi, printre propuneri numărându-se anularea dreptului de a conduce pentru cel puţin zece ani sau chiar confiscarea autovehiculului condus de un şofer drogat sau beat. Propunerile au fost anunţate, sâmbătă, de către premierul Marcel Ciolacu, urmând ca modificările legislative să fie înaintate în primele două săptămâni ale actualei sesiuni parlamentare.

De Redactia Observator la 02.09.2023, 17:19

Măsuri drastice pentru şoferii beţi sau drogaţi. Ciolacu: 10 ani fără permis şi chiar confiscarea maşinii

Premierul Marcel Ciolacu anunţă că, în primele două săptămâni ale actualei sesiuni parlamentare, Guvernul va face propuneri care vizează modificări legislative privind prevenirea şi combaterea traficului şi consumului de droguri. Propuneri în acest sens au fost prezentate, sâmbătă, în şedinţa PSD, de către fostul ministru a Justiţiei, Robert Cazanciuc, a precizat Ciolacu.

„Vor fi măsuri şi pentru cei care vor conduce sub influenţa alcoolului şi sub influenţa drogurilor, măsuri drastice şi propuneri venite de la colegi ca timp de cel puţin 10 ani să nu mai ai dreptul să deţii un permis de conducere când vei depistat de către Poliţie într-o  astfel de situaţie şi chiar confiscarea autovehiculului pe care îl foloseşti în momentul infracţiunii", a anunţat Marcel Ciolacu.

La începutul acestei săptămâni, în contextul prezentării raportului privind accidentul de la 2 Mai prodis de un tânăr drogat, ministrul de Interne Cătălin Predoiu a anunţat intenţia de mărire a termenelor pentru restituirea permisului de conducere dacă a fost anulat ca urmare a consumului de alcool sau droguri. "Voi propune trei ani", a spus el.

Predoiu a mai spus că va propune instituirea măsurii de confiscare obligatorie a mijloacelor de transport în care sunt depistate droguri sau al căror conducător auto a fost confirmat pozitiv cu droguri.

Ulterior, Marcel Ciolacu a afirmat că măsurile de combatere a consumului de droguri anunţate de ministrul Afacerilor Interne, vicepremierul Cătălin Predoiu, sunt un pas înainte pe un traseu corect, dar nu sunt suficiente, apreciind că este nevoie de un efort masiv de destructurare a reţelelor de trafic cu droguri. 

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News!

A venit toamna, dragii noștri!

Melodie de Nicu Alifantis

A venit, a venit toamna,Acopera-mi inima cu ceva,Cu umbra unui copac sau mai bineSau mai bine cu umbra ta...
Mă tem ca n-am să te mai vad, uneori,Ca au să-mi creasca aripi ascutite pan' la nori,Ca ai să te ascunzi intr-un ochi strain,Si el o să se-nchida cu o frunza de pelin.
Si-atunci mă apropii de pietre si tac,Iau cuvintele si le-nec în mare.Suier luna si o rasar si o prefacIntr-o dragoste mare...
Sursă: Musixmatch

Morcoveață

Ma surprise lorsque je l'ai sorti de terre 
Drôle de personnage 
C'est du réel aucune modification sur cette carotte





vineri, 1 septembrie 2023

Frecat menta între stațiuni - tâmpeala turiștilor


​​E șaorma mai bună în Vamă, ba nu e peștele mai bun la Saturn, bă, da ce plajă e la Costinești, ba, da mă plimb unde vreau eu pe Litoral! - inventez și eu niște motive. Habar n-am de ce o freacă turiștii lu pește prăjit între stațiuni. Nu e zi de la Dumnezeu ca străduța dintre Constanța și Vamă să nu fie plină. De ce freacă românii barbunca între stațiuni? De ce n-au astâmpăr? Ce caută turbați în fapt? De ce au mâncărime și nu stau locului? ​Frecat menta între stațiuni - tâmpeala turiștilor.

De ce pana mea vine omul la mare, la soare? Habar n-am.


Să se bronzeze? Să-și arate burta? Sânii? Costumele de baie? Să bea ca butoaiele? Nu știu. Nu știu. Eu am stat la Marea Neagră anul ăsta ca să mă bată soarele în cap, să aud marea frecându-se erotic de țărm. De asta. să mă simt liber, să belesc ochii la natură, mă rog, dacă se mai poate numi natură. Dar restul? Poporul ăsta?

Mulți o freacă în mașini. Își arată mașinile la soare. Ambalează motoarele, dau noxe Naturii, ard gazul de pomană.
Brusc se hotărăsc să se ducă te miri unde, după te miri ce. De ce nu stau fratele meu locului. Sunt mai rău ca semafoarele, ca fripteuzele. Cum freacă telefoanele toată ziua... ce-or căuta când au infinitul în fața lor - marea, plaja- așa n-au astîmpăr și umblă telelei printre stațiuni. Să vadă ei tot, să nu piardă nimic. Să-și facă POFTELEEEEE! Ce pofte, mama mea? Ce pofte? Porumb fiert e și aicea la tine? Unde te duci? N-ai tu plaja ta? Nu, nu! Vreau să-ncerc și altele. Ca ce să încerci tu altele? De ce să umbliiiii năuc. De ce ai venit tu la Marea cea simplă și infinită? Ca să-nebunești?


Ce vacanță e asta în care pui trupușorul tău mereu pe arcuri. Stai, draqului în banca ta! Stai în stațiunea ta. Și mergi pe piciorușele tale în stațiune.
Cu cât aveți mai mult smart în mână cu atât umblați motorizați, după cai morți, prin stațiuni. Cu cât aveți smart în mână cu atât aveți pofte în creieraș, în stomăcel. Poftele ne tâmpesc.
Adevărul e că de câte ori vreau să vin la Mare, sau să mă plimb EU la Vamă sau la Mamaia n-am, domle, loc de alții. Voi nu puteți să stați locului să merg eu? Vreau să mă duc la mare de la București. Merg la Mare? Nu se poate? Mă împing cu toți pofticioșii. Lăsați-mi străduța de la Vamă la Constanța liberă,
vreau eu să ajung la plită la Vamă sausă-mi iau șuberec de la Mangalia din piață.Vreau să mă scald în nămol ca măgarul Techir.Bă, dă-te, bă, la o parte!

Pe lângă chestii de astea uite ce-i pe LITORALUL 2023:

Crima vine, crima trece! Noi rămânem la Mare rece. Așa că să vedem cine ne mai enervează la Marea Neagră. LISTĂ exclusivitate!!!!?

Vlad Pascu, Vlad de cocaină, amfetamină şi metamfetamină

Mamelor din lumea-ntreagă, eu vă dau un singur sfat: lăsați copii la înecat din cauza la uațap

Morți 22 și doi smardoi la Marea Neagră. De vină e curentul RIP

De ce totuși ne-nghesuim ca oile la Marea Neagră? Minivacanța de Sfânta Mărie și alte vacanțe. În ritm de Chirilă, Connect-R, Trenet, Gheboasă

Berea e scumpă rău.

Eminescu stă cu fundu’ la Mare

E Coli plutește-n apă.

Imobiliarele sufocă Litoralul.

Șezlonguri, cearceaf și baldachin

Ce iatagan! ce sân! ce bulan! E înghesuială pe plajă e ocheadă și mitocanie la Marea Neagră

Muzicile de pe plajă care ne nenorocesc creierii. Cazul excepțional al Jaguarului din Vama Veche

HotNews.ro 

marți, 29 august 2023

Casa primarului Doldurea din Caracal. Baștanii PSD-lui. ÎMBOGĂȚII SI UNII DINTRE EI UCIGAȘI DE OAMENI NEVINOVAȚI.

ulei pe o pânză de 2,5 metri.

În tablou, membrii familiei sunt reprezentați ca niște veritabili Basarabi și Brâncoveni. Doldurea - tatăl ocupă locul unchiului lui Brâncoveanu, spun specialiștii, iar cei doi fii și soția au fost așezați alături de Neagoe Basarab.







Ion Doldurea 






luni, 28 august 2023

România o fi în Război?

Xxx Datoria națională a Ucrainei ajunge la aproape 133 de miliarde de dolari

  Xxx
Datoria externă a României a ajuns la 159,233 miliarde de euro, suma totală raportată la finalul lunii iunie, anunță BNR. A crescut cu 14,672 miliarde euro față de finalul anului 2022.
  Xxx

Atentie! Datoria Romaniei este in Euro.

Potrivit Ministerului de Finanțe ucrainean, în ultima lună a crescut cu 4 miliarde de dolari.

Foto: Getty Images

Datoria publică a Ucrainei a continuat să crească și a atins un nou record de aproape 133 de miliarde de dolari, în creștere cu 4 miliarde de dolari într-o lună, a raportat Ministerul de Finanțe al Ucrainei.

La 31 iulie 2023, datoria de stat și garantată de stat a Ucrainei se ridica la 4.860,59 miliarde UAH, sau 132,92 miliarde dolari", a declarat Ministerul de Finanțe ucrainean într-un comunicat pe site-ul său.

În același timp, datoria externă a Ucrainei a ajuns la 3,319 trilioane de grivne (90,77 miliarde dolari), ceea ce reprezintă 68,29% din datoria publică totală, iar internă - 1,541 trilioane grivne (42,15 miliarde dolari), sau 31,71% din datoria publică totală.

Suma datoriei publice și garantate de stat a Ucrainei a crescut în iulie cu 146,23 miliarde grivne, sau 4 miliarde dolari, potrivit Ministerului de Finanțe.

Potrivit Comisiei Radei Supreme pentru Finanțe, bugetul pentru 2023 prevede o creștere a valorii maxime a datoriei publice la 172,7 miliarde de dolari, ceea ce reprezintă 102,3% din nivelul prognozat al PIB-ului pentru anul următor. Bugetul de stat al Ucrainei pentru 2023 prevede un deficit de 38 de miliarde de dolari.

Anterior, președintele ucrainean Volodimir Zelenski a cerut Occidentului să acopere integral deficitul bugetar al Ucrainei în 2023. Într-un interviu acordat televiziunii ucrainene săptămâna trecută, Zelensky și-a exprimat speranța că țările occidentale vor restructura o mare parte din datoria externă a țării. 

Cum prepari uleiul de usturoi, ingredient ieftin care dă savoare mâncărurilor. Cea mai simplă rețetă


Renumit pentru savoarea pe care o dă preparatelor culinare, usturoiul este și un remediu natural pentru mai multe afecțiuni. Una dintre cele mai simple variante de a-l utiliza în diverse mâncăruri este uleiul de usturoi și plante aromatice.

Uleiul de usturoi cu plante aromate, un preparat care dă savoare mâncărurilor FOTO Shutterstock

În combinaţie cu uleiul, usturoiul devine mai puţin iritant pentru cei cu o digestive sensibilă.

Că să obţii ulei cu usturoi şi plante aromatice, ai nevoie de câţiva căţei de usturoi tocaţi, frunze de rozmarin, cimbru şi oregano (sau alt amestec de plante aromatice, după gustul fiecăruia).

Se combină usturoiul cu câteva linguriţe din amestecul de plante într-o crăticioară şi se adaugă ulei de măsline, cât să depăşească plantele cu maximum cinci centimetri. Se încălzeşte la foc foarte mic, timp de o jumătate de oră, sau până când uleiul capătă gust puternic de plante.

Se pune amestecul într-un borcan cu capac, ca atare, sau strecurat, în funcţie de preferinţe. Dacă-l depozitezi în frigider, uleiul va rezistă câteva luni", explică Elena Badea pentru frunza-verde.ro

În această variantă, usturoiul poate fi un ingredient special pentru supe, orez, paste ori pur și simplu întins pe pâine.

Proprietăţile sale antibiotice fac util usturoiul în infecţiile de la nivelul gâtului şi în amigdalită. Sucul de usturoi proaspăt inhibă dezvoltarea fungiilor şi are capacitatea de a îmbunătăţi funcţia ficatului, esenţială, de altfel,  în menţinerea sănătoasă atât a colesterolului, cât şi a trigliceridelor, în organism.

Usturoiul îşi datorează majoritatea proprietăţilor sale medicinale compusilor sulfurici alicină şi ajoena. Alicina, un compus organosulfuros, este cel mai benefic organismului, oferind usturoiul  aroma sa distinctivă  şi acţiunea sa antibacteriană şi antifungică. Ajoena, derivat din alicină, are rolul de a subtia  sângele  şi  de scădere a lipidelor din organism. Alţi compuşi semnificativi găsiţi în usturoi, ar fi  glicozidul, coenzima Q10, alil propil disulfid, dialilul, trisulfidul şi salilcisteina.

De asemenea, la  nivel nutriţional, usturoiul are cantităţi semnificative de vitamina C, potasiu şi fosfor. Alicina este capabilă să inhibe complet sinteza ARN-ului, care împiedică efectiv reproducerea viruşilor şi a bacteriilor. Atunci când alicina se combină cu ajoena, acţiunea comună a acestora reduce conţinutul de lipide de pe pereţii arteriali, determinând depuneri de LDL - sau "colesterol rău" -  să fie oxidate  şi eliminate din corp.

Articol din Adevărul.ro 

Doamne ajută, Predoiule! Destructurarează toată camarila din Interne!

Polițiștii din județul Constanța, găsiți vinovați  in cazul 2 Mai, trebuie pedepsiți  exemplar!


Predoiu anunță noi modificări ale Legii după accidentul mortal din localitatea 2 Mai

Ministrul de Interne, Cătălin Predoiu a anunțat mai multe propuneri de modificare a Legii, care îi privesc atât pe șoferi, cât și pe polițiști. Printre propunerile anunțate de șeful MAI se numără și măsuri de prevenție a consumului de droguri de către minori.

FOTO Arhivă

Ministrul a anunțat că se va propune instituirea obligativității controlului antidrog pentru obținerea, reînnoirea permisului auto și redobândirea în cazul reținerii pentru consumul de alcool și droguri.  

Potrivit ministrului testul pentru consumul de droguri, cât și alcool se va impune și în cazul în care în vehicul vor fi depistate recipiente cu alcool desfăcute sau substante. De asemenea, și în cazul în care conducatorul figureaza in baza de date.

De altfel, ministrul a anunțat că va propune și măsirea termenelor priviind anularea, ca urmare a consumului de alcool si droguri.

O altă propunere va viza instituirea masurii de confiscare obligatorie a autovehiculelor in care sunt depistate droguri sau în cazul în care conducătorul auto a fost testat pozitiv.

Potrivit ministrului, printre măsuri vor fi șisuspendarea inmatriculării în cazul in care conducătorul auto nu deține RCA. 

„Intenţionez să militarizăm toate instituţiile de învăţământ ale MAI"

În privința măsurilor care vor viza Poliția Română, ministrul a explicat că se va impune obligativitatea unui control antidrog în cadrul examenului medical pentru admiterea în MAI, fiind de asemenea posibilă testarea pentru droguri și alcool în cazul în care angajații prezintă indicii comportamentale. 

Potrivit ministrului propunerile vor viza și pregătirea antidrog a polițiștilor

Ministrul a mai anunţat şi regândirea Agenţiei Naţionale Antidrog, raportat la evoluţia consumului de droguri în România.

„Trebuie făcut acest lucru cu cei mai buni specialişti, îi vom coopta, ne vom uita să vedem ce s-a stabilit în urmă cu ani de zile în legătură cu atribuţii, structuri, mai corespunde cu ce se întâmplă în teren", a explicat Predoiu. 

Ministrul a mai anunțat că măsurile vor cuprinde o reorganizare a unităților de învățământ ale MAI. „Intentionez sa militarizam toate instituții de invatamant", a spus șeful MAI

Cătălin Predoiu a anunţat şi măsuri de prevenire a consumului de droguri în şcoli, subiect care va fi abordat în cadrul unui Planului Naţional de Acţiune pentru siguranţă şcolară, 2023-2024.

Potrivit ministrului, în acest sens a fost stabilită o întâlnire cu ministerele Educaţiei, Sănătăţii, Dezvoltare, Familie, Muncă şi departamentul pentru românii de pretutindeni.

„Mecanismul va viza în special lupta împotriva drogurilor, violenţei şi bullying-ului în şcoli. Ca element de noutate, intenţionăm să constituim grupuri de acţiune la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, formate din reprezentanţi ai Ministerului de Interne, ai unităţii de învăţământ, precum şi asociaţii de părinţi şi elevi", a mai arătat ministrului, subliniind că una dintre propuneri va viza „analiza posibilităţii testării antidrog a elevilor de către personal medical calificat ce deserveşte unitatea de învăţământ, în situaţia în care manifestă vizibil comportament caracteristic consumului de droguri, cu acordul părinţilor".

Măsurile anunțate de ministru vin ca urmare a accidentului din zona localității 2 mai, provocat de un tânăr care conducea sub influența drogurilor și a produs pe loc decesul a altor doi tineri. 

Ministrul de Interne, Cătălin Predoiu, a anunţat că una dintre concluziile Corpului de Control privind accidentul de la 2 Mai vizează cercetarea prealabilă faţă de șeful și mai mulți angajați ai IPJ Constanța.

Potrivit ministrului, agajații au încălcat mai multe prevederi ale legii. Vlad Pascu, oprit în trafic de şeful Serviciului Rutier Constanţa, trebuia sancţionat pentru lipsa semnului de începător, în plus, nu s-a respectat ridicarea plăcuţelor de înmatriculare.

Cconducerea Poliției din județ va face obiectul unui proiect pilot, care va servi drept exemplu pentru o reorganizare ulterioară la nivel național. 

„În perioda de tranziție va fi o nouă echipă managerială condusă de comisarul șef Mădălina Vlaga, actual director al Centrului pentru Cooperare Polițienească Internațională", a mai anunțat Predoiu.

Predoiu anunță declanșarea cercetării pentru mai mulți angajați ai IPJ Constanța. Şeful Inspectoratului a demisionat

Ministrul de Interne, Cătălin Predoiu, a anunţat că una dintre concluziile Corpului de Control privind accidentul de la 2 Mai vizează cercetarea prealabilă faţă de șeful și mai mulți angajați ai IPJ Constanța. 

FOTO Inquam Photos / Octav Ganea

„Raportul propune următoarele măsuri. Declanşarea cercetării prealabile pentru neglijenţă manifestată în îndeplinirea îndatoririlor de serviciu sau a dispoziţiilor primite de la şefii ierarhici sau de la autorităţile anume abilitate de lege faţă de inspectorul şef de poliţie judeţeană Constanţa", a anubnțat Predoiu.

Totodată, șeful MAI a precizat că inspectorul şef Constantin Adrian Glugă „şi-a înaintat raportul pentru eliberarea din funcţie".

„Inspectorul general al IGPR va analiza şi dispune cu privire la declanşarea cercetării prealabile pentru neglijenţă manifestată în îndeplinirea îndatoririlor de serviciu sau a dispoziţiilor primite de la şefii ierarhici sau de la autorităţile anume abilitate de lege pentru mai mulţi lucrători de poliţie, un comisar şef de poliţie, adjunct al şefului IPJ Constanţa, un comisar şef de poliţie, şeful Serviciului Rutier din IPJ Constanţa, comisar de poliţie – şeful Poliţiei Mangalia, agent de poliţie – operator 112", a mai explicat Predoiu.

Voi sesiza comisiile de disciplină cu raportul şi îl voi transmite Parchetului", a mai completat Predoiu.

Potrivit ministrului, conducerea Poliției din județ va face obiectul unui proiect pilot, care va servi drept exemplu pentru o reorganizare ulterioară la nivel național. 

„În perioda de tranziție va fi o nouă echipă managerială condusă de comisarul șef Mădălina Vlaga, actual director al Centrului pentru Cooperare Polițienească Internațională", a mai anunțat Predoiu.

Potrivit ministrului, agajații au încălcat mai multe prevederi ale legii. Vlad Pascu, oprit în trafic de şeful Serviciului Rutier Constanţa, trebuia sancţionat pentru lipsa semnului de începător, în plus, nu s-a respectat ridicarea plăcuţelor de înmatriculare.

Articole din Adevărul.ro 

România, țară NATO de periferie.

De ce nu avem drone „made in Romania”. Generalul Cristian Barbu: „Inițiativele au fost gâtuite din start”

Avioanele fără pilot și-au arătat eficiența în Ucraina, motiv pentru tot mai multe țări să se grăbească să-și fabrice propriile drone. Vecinii unguri au prezentat deja primele drone autohtone, iar ucrainenii se descurcă cel puțin la fel de bine. În schimb, România nu pare conectată la noile realități. Generalul Cristian Barbu explică, într-un interviu pentru „Adevărul" de ce România nu poate produce drone și ne mulțumim să le importăm pe ale altora

Dronele turcești Bayraktar au fost folosite intens de ucraineni în 2022. FOTO Shutterstock

Eficacitatea sistemelor aeriene fără pilot a fost demonstrată inclusiv în războiul din Ucraina, iar tot mai multe țări își dotează armata cu ele și investesc în producția lor.

România rămâne însă țara paradoxurilor și în 2023 și nu e deloc conectată vremurilor. Deși e membră UE și NATO și ar putea beneficia enorm, România a rămas mai degrabă încremenită în timp. Fără infrastructură și fără spitale și școli, România e la mila altor țări care ne preiau pacienții cu arsuri grave. Însă asta nu-i oprește pe politiceni să se laude cu performanțe care dau bine pe hârtie, dar nu schimbă cu nimic în bine viața cetățeanului de rând. Cetățean care, în cazul unui ipotetic război, ar avea toate motivele să fie îngrozit.

Deși autoritățile clamează că alocă 2,5% Apărării dintr-un PIB care crește de la an la an ca viteazul din poveste, Armata Română se bazează și în prezent îndeosebi pe arme fabricate în anii 70 și 80. În același timp, oficialii se laudă cu importurile de armament, uitând însă să explice de ce industria de apărare a României nu mai produce aproape nimic.

În acest context, nu este de mirare că statul român nu a făcut nimic ca să avem drone „made in România" și a refuzat să sprijine companiile care ar fi putut să o facă. Deja vecinii ne-au luat-o cu mult înainte. Ungaria și-a prezentat deja primele drone autohtone, denumite ProTAR, iar Ucraina uimește o lume întreagă și produce sisteme aeriene fără pilot chiar dacă fabricile sale se află sub tirul rachetelor rusești.

Generalul Cristian Barbu. FOTO Mediafax

Generalul (r) Cristian Barbu nu are niciun dubiu. România nu va fabrica prea curând drone și se mulțumește să le importe din alte țări. E vorba despre drone care, spun mai mulți specialiști, atunci când vor ajunge în dotarea Armatei Române, vor fi deja, foarte probabil, depășite, într-un domeniu care evoluează spectaculos.

Un exemplu e cel al dronelor turcești Bayraktar folosite de ucraineni în primele luni ale războiului și care au provocat mari pierderi trupelor rusești în primele luni ale războiului. În prezent, însă, rușii au găsit antidot pentru aceste drone și le bruiază fără probleme. Practic, faptul că fiecare armă nouă este anihiliată în scurt timp de armele și mai noi ale dușmanului a dus la o cursă spectaculoasă a înarmării și a motivat toate țările să pună accentul pe inovație și să investească sume mari în cercetare, mai mult decât oricând. Nu însă și România.

„N-avem și nici nu putem fabrica pentru că toate inițiativele românești cu privire la aceste fabricații de tehnologie specială și ultraavansată au fost gâtuite din start. Am avut doi producători în România care nu au fost băgați în seamă de statul român și care ușor, ușor, de unul știu eu de vreo 15 ani, puteau să producă acum lucruri extrem de apropiate de necesitatea militară", spune generalul Barbu.

De altfel, adaugă el, în România nu există mecanisme elementare care să facă posibilă demararea unui proiect serios pentru dronele autohtone.

„Noi nu lucrăm în acest moment pe aceste proiecte pentru că proiectele respective trebuie realizate într-un consorțiu. Consorțiul nu e doar cel de cercetare-proiectare. Trebuie să fie în consorțiul respectiv și un producător, cel puțin unul. Iar în acest moment nu există niciun producător care să își asigure toate cele necesare pentru a integra. Aici e un producător integrator. El nu poate să facă aeronava. O dă cuiva. Dirijarea, altcuiva, senzorii, altcuiva și așa mai departe. Am nevoie de un producător integrator. Aici numai cine știe poate să spună exact despre ce este vorba. Și sunt foarte puțini cei care știu chestia asta și atunci nu se bagă", susține generalul Barbu.

Țară a IT-iștilor, România dispune de creiere pentru a iniția și a duce la bun sfârșit un astfel de proiect, însă lipsesc câteva „ingrediente". Și chiar dacă există specialiști, nu există cadrul necesar. De altfel, printre cei care au proiectat în trecut rachete bazate pe tehnologii similare se numără chiar generalul Cristian Barbu.

„De exemplu, eu m-aș băga dacă aș avea o mică fabrică pentru că știu despre ce e vorba și am făcut integrare de sisteme din anii 80 încoace. Dar pe lângă mine mai trebuie să fie unul care să zică: «Dom'le eu îți fac modulul electronic care să poată să ducă drona 800 de kilometri după GPS sau după Galileo ori după alt sistem sau un mix». Iar ăla nu există în România, m-ați înțeles ce vreau să zic. Și de pomană mă apuc să fac o dronă în situația dată", mai spune generalul.

Iar verdictul său nu lasă loc de interpretări. „Nu avem susținere industrială, despre asta vorbesc. Nu e că n-am ști să le facem. Sunt printre cei care am proiectat și rachete și aeronave, le-am și încercat în tunel aerodinamic, deci nu suntem chiar novici. Dar n-ai susținere economică, totul se oprește în momentul în care trebuia să se treacă la partea de execuție în industrie", conchide generalul Barbu.

Articol din Adevărul.ro 

Trăim în țara PSDELEI! VAI ȘI AMAR!



Iată bogăția mea!