joi, 26 mai 2022
Horațiu C. Damian publică un articol pe Facebook. Ce se vrea ?!!
China este cuiul lui Pepelea pentru americani. Europa, Rusia este un intermezzo.
Blinken spune că nu Rusia este principalul rival al SUA, ci China: Este cea mai serioasă amenințare la actuala ordine internațională
Statele Unite se află într-o competiție dură cu China pentru obiectivul de a păstra ordinea mondială actuală, spune Antony Blinken, secretarul american de stat. Oficialul american a precizat că Statele Unite nu caută un conflict sau un nou război rece ci, dimpotrivă, își dorește evitarea acestora.
Blinken a spus că, în acest moment, China reprezintă „riscul cel mai serios de repunere în discuție a ordinii internaționale". Astfel, diplomația americană repune China în centrul preocupărilor geopolitice ale Administrației Biden și Statelor Unite, după luni de zile în care subiectul numărul unu a fost invazia rusească a Ucrainei.
„China este singura ţară care are în acelaşi timp intenţia de a remodela ordinea internaţională şi din în ce mai mult mijloacele de a o face pe plan economic, diplomatic, militar şi tehnologic", a afirmat secretarul de stat american.
„Viziunea Beijingului ne îndepărtează de valorile universale care au susţinut mult progresele lumii în ultimii 75 de ani", a adăugat Blinken.
Joe Biden, care prezintă adeseori lumea actuală într-o opoziţie între democraţii şi autocraţii, apreciază că acest deceniu va fi unul „decisiv", potrivit lui Antony Blinken. SUA recunosc că va fi dificil să schimbe traiectoria Chinei şi ambiţiile preşedintelui Xi Jinping, mai scrie AFP, citată de Agerpres.
„De aceea, vom lucra la crearea unui mediu strategic în jurul Beijingului pentru a face să progreseze viziunea noastră despre un sistem internaţional deschis şi incluziv", a spus secretarul de stat american. În discursul său, el a denunţat atitudinea de „coerciţie crescândă" a Chinei faţă de Taiwan, subliniind totodată că politica Washingtonului în această privinţă nu s-a schimbat.
Joe Biden a iscat discuţii în două rânduri în ultimele luni, afirmând că SUA sunt dispuse să apere Taiwanul din punct de vedere militar. Acest discurs al lui Antony Blinken cu privire la China se înscrie în continuitatea poziţiilor administraţiei Biden. Iniţial era prevăzut ca acesta să fie susținut de Biden însuși.
„Nu căutăm un conflict sau un nou război rece. Dimpotrivă, suntem hotărâţi să le evităm", a asigurat Antony Blinken.
„Nu vrem să împiedicăm China să-şi joace rolul de mare putere sau să împiedicăm China sau orice altă ţară să facă să-şi crească economia şi să apere interesele poporului său", a menţionat şeful diplomaţiei americane.
Dar păstrarea ordinii internaţionale, inclusiv respectarea legilor şi acordurilor internaţionale „ar permite tuturor ţărilor - inclusiv SUA şi Chinei - să coexiste şi să coopereze", a subliniat el.
De la venirea sa la putere, administraţia Biden a plasat China în fruntea priorităţilor sale internaţionale, calificând această ţară ca fiind singurul concurent al SUA pe termen lung la scară planetară.
SUA consideră că Vladimir Putin reprezintă o „ameninţare severă şi imediată" pentru ordinea internaţională, iar contracararea lui întăreşte mesajul privind respectarea normelor internaţionale, a explicat un înalt responsabil american sub rezerva anonimatului.
Administraţia Biden a mai vorbit în mai multe rânduri despre necesitatea de a exercita presiuni asupra Chinei pentru ca ea să respecte regulile stabilite, în special în conflictele sale în Marea Chinei de Sud şi în domeniul comerţului, SUA acuzând Beijingul de furt generalizat. Preşedintele Biden a încercat să-şi unească aliaţii în faţa Chinei şi a anunţat luni la Tokyo lansarea unui nou parteneriat economic în Asia-Pacific, ca o contrapondere în faţa Beijingului.
Dar SUA estimează că o cooperare este posibilă cu Beijingul în anumite domenii, cum ar fi lupta împotriva schimbărilor climatice.
Aceste înţelegeri nu trebuie să împiedice o denunţare fermă a încălcărilor drepturilor omului de către China, potrivit Washingtonului, care spune că Beijingul comite un genocid împotriva minorităţii uigure din Xinjiang.
Editor : Adrian Dumitru
Timid dar hotărât, statul român își reconsideră poziția față de fostele fabrici românești, producatoare de venit național și locuri de muncă. Bravo, Chesnoiule!
Statul negociază cu patronii francezi preluarea fabricii de zahăr Luduş
„Vă transmit angajamentul ferm al statului român de a duce la bun sfârşit acest proces. Este nevoie să inventariem bunurile, activele, să demarăm auditurile necesare precum şi elaborarea documentelor aferente, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare. Cumpărăm fabrica pentru a produce zahăr, în parteneriat cu fermierii. Ne dorim să reluăm cât mai repede ciclul de producţie şi activitatea în fabrică, mai ales în contextul internaţional al pieţei zahărului", a declarat ministrul Chesnoiu.
François QUEVA, CEO Tereos România, a infirmat toate zvonurile vehiculate în spaţiul public legate de închiderea fabricii, menţionând că angajamentul luat în fata ministrului, încă din luna aprilie, privind disponibilitatea vânzării acestei unităţi de producţie către statul român a rămas neschimbat. De asemenea, reprezentantul companiei franceze a subliniat că nicio componentă a fabricii nu a fost dezmembrată, dezafectată sau vândută.
Echipa de negociere formată din reprezentanţi ai MADR va transmite o adresă către managementul Tereos România, prin care va solicita documente juridice şi financiare, precum şi alte aspecte legate de funcţionalitatea fabricii de la Luduş, cu scopul de a face paşi concreţi în acest demers.
La începutul săptămânii viitoare, echipa de negociere se va deplasa la Luduş pentru a evalua la faţa locului situaţia existentă, urmând ca după această etapă să fie implicaţi în acest proces specialişti şi experţi ai altor instituţii ale statului, astfel încât preluarea fabricii de zahăr să fie realizată în cele mai bune condiţii.
Ambele părţi au agreat un calendar al preluării investiţiei, ţinând cont şi de necesitatea salvării locurilor de muncă pentru personalul angajat în fabrica de zahăr de la Luduş.
Dragi capitaliști verosi,
Asta au vrut francezii cu fabrica de la Luduș :
"Patronii francezi ai fabricii de zahăr Luduş (Gigantul francez Tereos) au semnat actul care aprobă închiderea tuturor liniilor de activitate ale fabricii de zahăr de la Luduș, inclusiv liniile de producţie, ambalare şi logistică, şi iniţierea, în etape, a procesului de concediere colectivă a angajaţilor, Consiliul de Administraţie fiind împuternicit să stabilească graficul de închidere şi concediere, scrie profit.ro. Consiliul a fost împuternicit şi să valorice/transfere activele fabricii, inclusiv prin dezasamblări sau demolări, relevă date analizate de Profit.ro. Potrivit primarului Luduşului, Ioan Cristian Moldovan, în zona fabricii de zahăr există 25 de hectare de teren ce vor fi scoase la vânzare de proprietarii franceezi după demolarea clădirilor, destinaţia terenului fiind exclusiv industrială, nu rezidenţială sau comercială. În urmă cu aproape 2 săptămâni, reprezentanții Ministerului Agriculturii anunţau că negociază pentru menținerea activității fabricii înfiinţată în 1960. Fabrica de zahăr din Luduş funcţionează din 1960, fiind fosta Întreprindere pentru Industrializarea Sfeclei de Zahăr Luduş – IIS Zahăr Luduş -, denumire schimbată în 1991 în SC Zahărul, şi este una din cele 4 fabrici de zahăr care mai există în România (din cele 39 care existau în 1990). La momentul preluării, Zahărul Luduş, denumită ulterior Tereos Romania, avea o cifră de afaceri de 171,6 milioane lei şi un profit net de 30,5 milioane lei.
Citeste mai mult: adev.ro/rcfed4"
Tommy dent
miercuri, 25 mai 2022
Tragedii. Se ascunde totul de frică invadatorilor.
Corespondență din Ucraina. De teama rușilor, muzeele din Odesa și-au ascuns colecțiile
Ușa masivă de lemn e deschisă de paznic cu o cheie cât palma, numai bună pentru poarta principală a unui castel abandonat. Înăuntru, sala de la intrare e în penumbră. Treptele care duc spre etaj au într-o arcadă din mijloc o statuie captivă în două cutii de carton.
Ambalajele maro sunt strânse cu scotch în jurul trupului operei de artă. Bizara apariție din clădirea Muzeului de Artă Occidentală și Orientală a orașului Odesa face parte din ce a mai rămas aici în urma evacuării celor mai importante colecții.
Echipa PressOne a avut acces doar în două săli din instituția de cultură, din cauza restricțiilor de securitate impuse de armata ucraineană. Clădirea e închisă pentru vizitatori.
Directoarea adjunctă a muzeului, Ecaterina Miheitseva, are 33 de ani. Stăm de vorbă cu ea printre cutii de lemn sau de carton. În aceeași încăpere sunt patru statui îndoliate de pânze negre, care le acoperă parțial sau în întregime.
Pe podea, sprijinită de un perete, stă o ramă de tablou goală pe dinăuntru. Pictura a fost scoasă și dusă în altă parte. Încadrat astfel rămâne doar un metru pătrat de perete verzui, care are nevoie la rândul lui de o reparație.
În 24 februarie, când Rusia a invadat Ucraina, o șansă pentru instituție a fost faptul că se pregătea de renovare. Palatul în care se află muzeul în centrul Odesei e vechi din 1858, iar pereții au infiltrații. Prin urmare, povestește directoarea adjunctă, era deja pregătit sistemul de împachetare a operelor de artă pentru perioada lucrărilor la clădire.
Ecaterina Miheitseva își amintește că, a doua zi după primele atacuri ale rușilor, într-o ședință cu angajații, au fost organizate echipele care să demonteze cât mai repede exponatele din cele 23 de săli. E vorba de aproximativ 11 mii de piese aflate în patrimoniul instituției. Printre ele, creații de Caravaggio, Frans Hals, Gerard David, Jan van Scorel, Rubens, Abraham Bloemaert.
Până în a doua săptămână a războiului, după cum au ajuns ucrainenii să măsoare timpul, fuseseră luate toate măsurile pentru protecția colecțiilor. Au fost ajutați și de direcția de cultură a regiunii, cu toate documentele necesare și cu inventarul.
„Garantăm că toate sunt în siguranță", spune managerul. Locul în care au fost trimise e secret.
Ecaterina Miheitseva descrie evacuarea ca emoționantă și plină de tensiune. În fața unor jurnaliști români, ea amintește stingheră că singura dată când s-a mai petrecut acest lucru în istoria de aproape 100 de ani a muzeului a fost în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, când orașul a fost atacat de militarii români, aliați ai Germaniei naziste la acel moment.
Atunci, colecția muzeului deschis în 1924 a fost trimisă în altă parte în URSS pentru a fi salvată de la o posibilă distrugere sau confiscare.
Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.
Sunt curiosAu trecut opt decenii, iar astfel de momente dramatice se repetă. Cei aproape 60 de angajați se luptă și cu tristețea generată de aspectul dezolant al muzeului.
„Arată ca un om bolnav", crede reprezentanta Muzeului de Artă Occidentală și Orientală din Odesa. „Simți că e un bolnav pe care nu ai cum să îl ajuți, dar nici nu poți să-l abandonezi."
Mai toți angajații instituției au rămas în oraș, deși salariile le-au fost tăiate. Înainte de război, directoarea adjunctă, Ecaterina Miheitseva, câștiga aproximativ 250 de dolari pe lună. Acum, spune ea, suma e și mai mică.
Municile fizice prin clădire îi mai ajută pe cercetători să treacă peste anxietatea generată de războiul din apropiere. Situația excepțională i-a făcut și să recurgă la un gest simbolic. Dintr-o încăpere alăturată se vede cunoscuta statuie Venus din Milo cu umerii acoperiți de un steag galben-albastru.
Sculptura e doar o copie după originalul aflat la Muzeul Luvru din Paris, dar chiar și așa, în condiții normale, nu ar fi îndrăznit să pună un drapel pe ea, subliniază directoarea. În contextul actual, muzeografii au trecut însă peste această limită. Uitându-se cu amărăciune la opera de artă, Ecaterina adaugă: „umerii îi sunt protejați de steagul ucrainean."
Odesa a fost atacată de ruși de mai multe ori cu rachete. Femeia refuză să se gândească la posibilitatea ca muzeul, parte din viața ei încă din liceu, să fie distrus într-un bombardament.
Pentru a simula într-un fel normalitatea în Odesa, în weekenduri cercetătorii țin prelegeri despre artă. Gândite atât pentru adulți, cât și pentru copii, discuțiile au loc însă în subsolul muzeului, locul cel mai sigur în caz de atac cu rachete.
Obiecte de artă au fost puse la adăpost sau trimise în alte zone spre conservare și din alte instituții mari de cultură din Odesa. Ucrainenii sunt conștienți că orașul supranumit „Perla Mării Negre" e și o perlă foarte dorită pentru coroana de cuceriri a despotului de la Moscova.
La evacuări au recurs Muzeul de Arheologie sau Muzeul de Arte Frumoase, colecțiile acestora fiind, în total, de zeci de mii de obiecte istorice. Clădirile lor, asemeni altor edificii cunoscute ale portului, cum ar fi Opera din Odesa, sunt baricadate cu saci plini de nisip.
În operațiunea de salvare a patrimoniului cultural al orașului s-au implicat și angajați ai Centrului de Artă Modernă, după cum ne-a spus Elena Pidoprihora, directoarea acestuia. Ei au acoperit statui din partea turistică a orașului pentru a le apăra cât se poate în caz de explozii. Asta după ce și-au pus la adăpost propriile obiecte din muzeu.
Dincolo de astfel de activități, continuă să organizeze în aer liber expoziții, după cum precizează Elena Pidoprihora, „pentru a ajuta în lupta cu frica și incertitudinea".
Muzeul Literaturii e, de asemenea, un obiectiv turistic important și se află în zona fortificată a Odesei. PressOne nu a reușit să obțină din partea militarilor ucraineni acordul pentru fotografiere în respectiva zonă.
Katerina Sergieieva e cercetător în cadrul Muzeului Literaturii și descrie un efort contra-cronometru la începutul războiului de a proteja mii de cărți, fotografii, ziare și alte obiecte legate de numele a circa 300 de scriitori. Au fost ambalate în cutii, iar vitrinele în care au rămas exponate au fost întărite.
„E dureros să vezi așa ceva, dar trebuie salvate", spune Katerina. Chiar dacă e vorba de scriitori care au avut vreo legătură cu Odesa, printre care și poetul rus Pușkin, cercetătoarea simte că e obligatoriu ca aceste istorii locale să fie puse la adăpost, pentru că ele constituie cărămizi din istoria umanității.
Muzeul e pustiu, ca toate celelalte. Cercetătoarea Katerina Sergieieva visează la momentul în care sălile vor fi pline din nou de vizitatori. Ea e conștientă și de ce a pierdut:
„Îmi aduc aminte de ce îmi spunea bunica când era copil: «cel mai important este să nu fie război». Fiind copil, nu înțelegeam pe deplin sensul acestor cuvinte. Abia acum realizez că un cer fără pericole și pământul tău sub picioare sunt cele mai valoroase lucruri."
Observator.ro
A înnebunit plopul
Ro, ro, ro
Fiica lui Cornel Palade dezvăluie că a plecat din România după ce a fost abuzată sexual: Poliția e cumpărată de Guvern
Ana Palade, fiica celebrului comediant Cornel Palade, acuză că a plecat din România după ce a fost abuzată sexual și nu numai. Ada Palade susține că nimeni din țară nu i-a oferit respect, ba mai mult, acuză poliția că i-a mușamalizat dosarul de abuz.
"Mi-am părăsit familia și țara natală datorită mentalității, misoginismului, sexismului și faptului că nu pot lucra într-un mediu în care prostia și prostituția sunt ridicate la rang de artă, eu NU SUNT AȘA. Am plecat pentru că l-am văzut pe tatăl meu înjosit de oameni cărora le lipsește judecata cu privire la ceea ce înseamnă respectul și moralitatea, am plecat pentru că am fost supusă la abuzuri și abuzuri sexuale în ȚARA mea.
Am muncit din greu în țara aia încă din copilărie pentru ca toată țara să mă trateze ca pe un gunoi când mi s-au întâmplat lucruri rele, am avut încredere în oameni și în promisiuni de la oameni falși care m-au mințit, cred în talentul meu doar ca să te aflu că acestea entități mă vor în viața lor pentru câștigul personal. Am fost agresată în plină stradă de un șofer de autobuz și nimeni nu a făcut nimic, chiar și poliția a fost cumpărată de guvern și mi s-a creat o imagine demnă de Amber Turd.
Sunt atât de bucuroasă că sunt departe de acel TĂMÂNT AL NICIODATĂ, România nu m-a tratat niciodată ca pe copilul ei, am făcut atâtea lucruri pentru țara aia coruptă, am ajutat atâtea suflete părăsite încât nimeni nu ar da doi bani pe ele și să vadă ce se întâmplă.. . .
AM ATÂTEA LUCRURI DE SPUS PENTRU CĂ TU, ROMÂNIA NU AI FĂCUT NICIODATĂ NIMIC PENTRU OAMENII CARE AU VRUT SĂ TE SALVEZE. Totul incepe azi, m-am saturat sa-mi tin gura inchisa in privinta stilului de viata degradant si coruptibil pe care il promoveaza in Romania...", scrie Ada Palade pe Facebook.
marți, 24 mai 2022
De luni de zile am închis televizoarele= tele îndobitocire. Oare am primit informația de mai jos, în avans, de la îngerul meu păzitor?
Studiu: Privitul excesiv la televizor crește riscul de boli coronariene
Un nou studiu șocant a descoperit că vizionarea excesivă la televizor ar putea crește riscul de boli coronariene. Potrivit unei echipe de oameni de știință de la Universitatea din Cambridge și de la Universitatea din Hong Kong, privitul la televizor în exces este asociat cu un risc crescut de boli de inimă, indiferent de persoană.
Într-un studiu publicat în BMC Medicine, cercetătorii de la Medical Research Council (MRC) Epidemiology Unit au arătat că 11% din cazurile de boli de inimă ar putea fi prevenite dacă oamenii s-ar uita la televizor mai puțin de o oră pe zi. Bolile coronariene sunt una dintre principalele cauze de deces din Marea Britanie, potrivit British Heart Foundation.
Aproximativ 64.000 de decese pe an sunt cauzate de această boală. În Marea Britanie, aceasta înseamnă că unul din opt bărbați și una din 15 femei vor muri din cauza acestei boli. Universitatea din Cambridge raportează că persoanele care suferă de această boală au de două ori mai multe șanse de a suferi un accident vascular cerebral, conform alephnews.ro.
Una dintre cele mai mari cauze ale bolilor coronariene este comportamentul sedentar. Pentru a examina legătura dintre timpul petrecut în comportamente sedentare bazate pe ecran, cum ar fi privitul la televizor și utilizarea calculatorului, ADN-ul unei persoane și riscul de boli coronariene, cercetătorii au folosit UK Biobank. Biobank este o bază de date biomedicale de la o jumătate de milion de participanți din Marea Britanie.
Dr. Youngwon Kim, profesor asistent la Universitatea din Hong Kong și cercetător invitat la Unitatea de Epidemiologie MRC, autorul corespondent al studiului, a declarat: „Studiul nostru oferă o perspectivă unică asupra rolului potențial pe care limitarea vizionării televizorului l-ar putea avea în prevenirea bolilor coronariene. Persoanele care se uită la televizor mai puțin de o oră pe zi au fost mai puțin susceptibile de a dezvolta această afecțiune, independent de riscul lor genetic. Limitarea timpului petrecut la televizor ar putea fi o schimbare utilă și relativ ușoară a stilului de viață, care ar putea ajuta persoanele cu o predispoziție genetică ridicată la boli coronariene, în special, să își gestioneze riscul.”
Dr. Katrien Wijndaele de la MRC Epidemiology Unit, ultimul autor al studiului, a declarat: „Boala coronariană este una dintre cele mai proeminente cauze de deces prematur, astfel încât este important să găsim modalități de a ajuta oamenii să își gestioneze riscul prin modificarea stilului de viață.”
La muncă tovarăși care-mi urmăriți blogul, nu cu ochii după bani!
Eu am ales grădinăritul, voi?
Bună dimineața, tuturor, prieteni, cunoscuți sau necunoscuți!
ICE
U.S. Immigration and Customs Enforcement (ICE) I - **What is ICE?** ICE is a federal law enforcement agency under the U.S. Department of H...
-
Aur, aur, aur! Barca de 8 plus 1 aduce al treilea succes al României la Jocurile Olimpice, după 20 de ani După 4 medalii la Jocurile Olimpic...
-
România strigă hoții la Paris: Sabrina Voinea, declarații disperate, cu lacrimi în ochi Gimnasta Sabrina Maneca-Voinea a declarat că se simt...
-
Biserica Ortodoxă, reacție virulentă, după imaginile revoltătoare de la Jocurile Olimpice: Este de natură demonică! Purtătorul de cuvânt al ...