marți, 15 decembrie 2020

„24 ---- 27 decembrie 1989 - Diverse + Dan Iosif (filmari furate de la S.R.I.)” pe YouTube



„Adevăruri despre trecut: Securitatea, brațul înarmat al partidului (@TVR1)” pe YouTube



„DOCUMENTAR RECORDER. 30 de ani de democrație” pe YouTube



1989-Semnal

VDEO 31 de ani de la Revoluție: Filmul documentar ''1989. Jurnalul unei Revoluţii'', producţie a Teatrului Național, miercuri, în premieră online

Filmul documentar "1989. Jurnalul unei Revoluţii", realizat de Carmen Lidia Vidu și produs de Teatrul Naţional "I.L. Caragiale" din Bucureşti, va avea premiera în online miercuri, de la ora 20,00.

"Documentarul este un hibrid cultural adaptat vremurilor pe care le trăim. Proiectul este realizat din elemente de film, teatru, platou de televiziune, videomapping, filmare aeriană. (...) Fiecare are o părere diferită despre cum a fost la Revoluţie fie că a trăit-o, fie că nu. Cele mai multe informaţii pe care populaţia le-a asimilat şi le repetă sunt 'cele oficiale', uneori uitându-şi istoria personală. Încercăm să punem alături cele două tipuri de imagini (oficiale şi private) pentru a contura o imagine mai nuanţată asupra Revoluţiei din 1989",
spun organizatorii într-un comunicat transmis Agerpres.





Pe lângă mărturiile actorilor Ion Caramitru, Oana Pellea, Daniel Badale şi Florentina Ţilea, proiectul propune interviuri despre teme precum 'Securitatea', 'Procesul Ceauşeştilor', 'Revoluţie', 'Terorişti' realizate cu Germina Nagâţ, Dan Voinea, Dennis Deletant, Andrei Ursu, Lavinia Betea, precizează sursa citată.

Filmul va fi distribuit pe canalele media ale Teatrului Naţional "I. L. Caragiale" din Bucureşti (YouTube, Facebook, site) şi ale partenerilor: reţeaua Institutului Cultural Român (Republica Moldova, Ungaria, Austria, Germania, Belgia, Regatul Unit, Polonia, Turcia, Portugalia, Italia, Spania, Franţa, Cehia, Suedia, Israel, SUA ) (Facebook, site), Consiliul Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii, Fundaţia Academia Civică - Memorialul Victimelor Comunismului şi al Rezistenţei, Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc, Fundaţia Corneliu Coposu, Asociaţia Ţine de Noi, Friends for Friends, Modernism, Funky Citizens, Radio România Cultural, Caţavencii, Cotidianul, Zile şi Nopţi, Cultura la dubă, TVR, RFI, Hotnews, Bursa, România Liberă.

În America, două Românii și jumătate mor de foame

Coronavirus: Tot mai mulți americani fură alimente și produse pentru copii / Numărul persoanelor care se confruntă cu nesiguranța alimentară în SUA a depășit 50 de milioane

Tot mai mulți americani recurg la furarea de produse de bază pe măsură ce pandemia de COVID-19 continuă să facă ravagii în această țară și milioane de persoane se confruntă cu foametea, relatează Business Insider.

În săptămâna încheiată pe 6 decembrie 853.000 de persoane au depus cereri de șomaj la nivelul statelor, cu 137.000 mai mulți decât în săptămâna anterioară, potrivit Departamentului american pentru muncă, potrivit știrii publicate inițial de Washington Post.

NPR a relatat că numărul persoanelor cu contracte de muncă temporară sau care lucrează pe cont propriu care au depus cereri de șomaj la nivel federal a crescut cu 48% în aceeași săptămână.

The Post a notat anterior că numărul persoanelor care se confruntă cu foametea în Statele Unite a ajuns la un nivel nemaivăzut de decenii, afectând cel puțin 26 de milioane de americani care spun că nu au suficiente alimente de mâncare.

Feeding America, cel mai mare ONG de combatere a foametei din SUA, a anunțat în luna octombrie a acestui an că, din cauza pandemiei, mai mult de 13 milioane de americani s-ar putea confrunta cu nesiguranța alimentară comparativ cu 2018, numărul total ajungând la 50,4 milioane.

Toate aceste lucruri au dus la creșterea furturilor de produse de bază precum alimente și produse pentru copii pe măsură ce americanii se zbat pentru a-și asigura traiul zilnic.

"Vedem o creștere a numărului crimelor cu impact redus", afirmă Jeff Zisner, director pentru securitatea locului de muncă în cadrul companiei de securitate Aegis.

"Nu este vorba de mulți oameni care intră, iau un televizor și ies fugind pe ușa din față. Este un tip foarte diferit de infracționalitate - sunt oameni care fură produse consumabile și obiecte asociate cu copii și bebeluși", precizează acesta.

Această creștere a infracționalității mărunte vine pe fondul negocierilor prelungite din Congresul american pentru adoptarea unui nou pachet de stimulare economică.

Joia trecută administrația Trump și-a apărat propunerea unui cec în valoare de 600 de dolari care să fie acordat odată în detrimentul ajutoarelor de șomaj acordate săptămânal de guvernul federal.

Nancy Pelosi, lidera democraților din Camera Reprezentanților, a sugerat la rândul ei că negocierile ar putea dura până după Crăciun.

Citește și:

luni, 14 decembrie 2020

Mahării, tupeiștii, escrocii, hoții din politică românească

Ora 18:00 - Culisele statului paralel. Cum își impunea Mazăre oamenii în Guvern. A țipat la Geoană chiar în biroul său de la Senat 

Credeati ca ne-am oprit? Bombele continua sa vina una dupa alta! Rizea, coleg cu Ghita si Bazac la PSD Braila. Cum si-a cumparat locul de parlamentar. Sute de mii de euro pentru un loc caldut de deputat. 

Vacante pentru Mircea Geoana si familia sa, la cel mai scump hotel de la Monaco. Petreceri aniversare de 5 stele pe iaht la Saint Tropez, Cannes si la celebrul Club 55 pentru presedintele PSD si familia sa! Mese cu homar si sampanie de mii de euro. Nu conteaza din ce partid faci parte, doar banii conteaza. 

Cum isi impunea Mazare oamenii in Guvern! A tipat la Mircea Geoana chiar in biroul sau de la Senat si si-a impus punctul de vedere! A vrut ministrul Mediului si l-a obtinut! 

Cum l-a denuntat Cristian Rizea pe presedintele PSD la DNA! Il pentito de Romania vine cu cel mai exploziv autodenunt. Doar la Culisele statului paralel, cu Anca Alexandrescu, de la ora 18:00!

duminică, 13 decembrie 2020

Când unii oameni gândesc cu fundul. Rezultate de mântuială.

România, nepregătită pentru calea ferată. Probleme la noua linie spre Aeroportul Otopeni, infrastructura e prea nouă

Video

De Andre Rotaru.
Publicat: 13.12.2020, 22:37.
Actualizat: 13.12.2020, 22:38

Nu avem noroc la trenuri! Dacă până acum garniturile întârziau pentru că infrastructura era prea veche, acum oficialii se plâng că este... prea nouă. De fapt, este o lucrare de mântuială, la care multe nu funcţionează.

Primele probleme pentru cei care au vrut să ajungă cu trenul la Aeroportul Otopeni au apărut la doar 8 ore de la inaugurare.

- Ce s-a întâmplat, de ce a avut întârziere?
- Ceva legat de nişte reguli de circulaţie...

Aşa a început ziua pentru cei care au ales să meargă în această dimineaţă cu trenul la aeroport. Garnitura care trebuia să plece la 8 şi jumătate spre Otopeni a avut o întârziere de aproximativ 20 de minute.

- Dacă ar fi fost să avem avion internaţional şi să trebuiască să fim cu două ore înainte era posibilitatea să nu mai putem face check-in ul.

Am decis să mergem şi noi pe noua linie, aşa că am aşteptat următorul tren. Doar că...

- Ce se întâmplă?
- Are 5 minute la plecare 9 şi 10. A fost o mică problemă la o garnitură şi automat că e aceeaşi garnitură se duce, se întoarce..

În practică, trenul pleacă din staţie în jurul orei 9 şi 35 de minute, cu aproximativ 25 de minute mai târziu. La scurt timp după, ne oprim subit în Mogoşoaia.

- Ce s-a întâmplat? De ce ne-am oprit?
- Informaţiile le luaţi de la domnul conductor.

Conductor: "Aici face cruce, când vine altul de sus, că e linie simplă până la aeroport şi aici se aşteaptă unul pe celalalt"

Sosim în gara Otopeni în jurul orei 10, cu jumătate de oră întârziere. După ce am aşteptat şase ani pentru ca linia să fie dată în folosinţă, nu pare chiar mult... Motivul dat de CFR este halucinant: dacă înainte infrastructura era prea veche, acum este prea nouă.

CFR SA informează că din cauza unor probleme tehnice neprevăzute se înregistrează mici întârzieri în circulația trenurilor pe ruta ruta directă Gara de Nord - Aeroport. Dat fiind faptul că este prima secție de cale ferată, pe care se aplică sistemul de operare de tip cadențat, pe o linie nouă și cu o instalatie nouă, au apărut aceste probleme tehnice, însă ele au fost deja identificate și vor fi rezolvate în scurt timp, astfel încât circulația trenurilor spre și dinspre Aeoport să se desfășoare in condiții normale de trafic. CFR SA cere scuze călătorilor și îi asigură că aceste probleme de ordin tehnic vor fi remediate operativ, iar trenurile pe relația Gara de Nord - Aeroport vor circula în condiții normale.

Dat fiind faptul că este prima secție de cale ferată, pe care se aplică sistemul de operare de tip cadențat, pe o linie nouă și cu o instalaţie nouă, au apărut aceste probleme tehnice.

La destinaţie, dăm de alte probleme.

Andre Rotaru, reporter Observator: "Călătorii care ajung cu bagaje voluminoase pe aeroportul Otopeni ar putea încerca să se folosească de banda rulantă pentru a ajunge mai uşor pe peron. Vestea proasta este că aceasta nu funcţionează. Vestea la fel de proastă este că nici liftul nu este, cel puţin pentru moment, funcţional"

Trotuarul rulant a fost reparat la prânz, după ce mulţi călători au fost deja nevoiţi să se lupte cu bagajele. Lifturile au rămas însă blocate. O lucrare de mântuială, tipic românească.

Rodrigo Maxim, liderul Federaţiei Sindicale CFR: "La darea în folosinţă nu trebuia să apară niciun fel de problemă tehnica. Dar, la fel, România pentru calea ferată este nepregătită"

Calea Ferată până la Otopeni trebuia să fie gata în vară, înainte de începerea Euro 2020. Însă competiţia a fost amânată, la fel şi finalizarea construcţiei. Linia are aproximativ 20 de kilometri lungime. 72 de curse zilnic ar trebui să facă legătura dintre Aeroport şi Gară, la un interval de 40 de minute. După multe negocieri, preţul unei călătorii a fost stabilit la 4 lei, adică mai puţin de un euro. Până acum, spun călătorii, e o opţiune de transport de doi lei.

Dacă aţi surprins imagini care pot deveni o ştire, ni le puteţi trimite prin formularul Fii Observator, pe WhatsApp la numărul 0722.699.800, pe pagina de Facebook Observator sau pe mail, la adresa [email protected].

Nicușor Dan, un primar adevărat

Avem 6 săptămâni de când încercăm să ținem pe linia de plutire un oraș făcut praf și să punem bazele dezvoltării viitoare. Nu vreau să pierdem timpul în polemici și să ne scuzăm invocând greaua moștenire. Dar tupeul, obrăznicia și minciuna fostului primar general depășesc orice limită și nu pot să nu răspund.

Ca să fie foarte clar, Gabriela Firea este sursa frigului din apartamentele dumneavoastră. Despre ce vom putea noi îmbunătăți, după dezastrul făcut de ea, putem fi punctual și în timp evaluați de bucureșteni. Nu am promis miracole, ci administrație onestă și eficientă.

Iată ce nu a făcut Gabriela Firea în 4 ani:
1. Nu a făcut practic nimic pentru a moderniza rețeaua de termoficare a Bucureștiului
2. Nu a reușit să absoarbă 300 de milioane de euro bani europeni, deși i-a avut la dispoziție încă din 2016
3. În vara aceasta, Gabriela Firea a amânat, din interes electoral, lucrările absolut vitale de reparație care ar fi permis evitarea avariilor din prezent 
4. În consecință, rețeaua de termoficare a devenit, la propriu, un ciur prin care se risipesc banii bucureștenilor, pierderile de apă caldă fiind de mai bine de trei ori mai mari în 2020 decât în 2016 
5. Pierderile de pe rețea determină ca aceasta să funcționeze la limita de avarie. E motivul pentru care CET Sud a căzut vinerea trecută, cu afectarea întregii zone de est a Capitalei timp de o săptămână
6. Nu a plătit subvenția și a dus Elcen în insolvență. În consecință, Elcen nu a putut accesa bani europeni și nu s-a putut moderniza
7. În același timp, toată clientela PSD, aciuată în managementul unor companii ca Termoenergetica a fost remunerată cu salarii uriașe pentru servicii fie nerealizate, fie de proastă calitate. Acum ne ocupăm de urgențe și nenorociri lăsate de această caracatiță plină de tupeu. Dar ne vom ocupa și de ei.

Iată ce am făcut, în colaborare cu Guvernul, în 6 săptămâni de când am preluat mandatul:
1. Am semnat contractul pentru 300 milioane euro bani europeni pentru modernizarea rețelei 
2. Avem, de asemenea, alocați 200 milioane euro prin PNRR pentru modernizarea rețelei
3. Vom primi 20 de milioane de lei din fondul de rezervă al Guvernului pentru contractarea, în regim privat, a unor echipe suplimentare de intervenție la avariile care au loc în prezent
4. Am compensat 300 milioane lei datorii către Elcen. În consecință, Elcen va ieși din insolvență
5. Elcen va accesa 370 milioane euro pentru modernizarea centralelor proprii (bani imposibil de accesat în perioada în care societatea a fost în insolvență). Noua tehnologie reduce costurile, reduce poluarea și, foarte important, permite revenirea mult mai rapidă în caz de avarii.
 
Acestea sunt faptele. Restul, nu este altceva decât o încercare obraznică și cinică de a specula pe seama nervilor bucureștenilor, care, fără voia lor, au fost obligați în aceste zile să suporte frigul din case și lipsa apei calde. 

Știu că există așteptări uriașe de la mandatul meu, știu că primarul în funcție răspunde pentru tot dezastrul administrației trecute. Știu că timpul nu are răbdare cu cei care îngheață de frig în propria locuință și nu au acces la apă caldă. Îi asigur că voi face, în continuare, tot ce este omenește posibil pentru a rezolva într-un timp cât mai scurt această bătaie de joc la care sunt supuși din cauzele expuse. Este inadmisibil ca într-o Capitală a unei țări UE să avem astfel de probleme de evul mediu. Vă spun și aici că știu prin ce treceți și că sunt aici să rezolv. O să mai dureze până reparăm toate greșelile care s-au făcut în ultimii 30 de ani și mai cu seamă în ultimii patru ani. În 45 de zile nu se poate, dar cu seriozitate și perseverență, vom îndrepta răul. Aceasta este o promisiune.

Vin zile negre pentru britanici. Atenție români, emigranți în această zonă!

Brexit fără acord, semne de panică: Magazinele, sfătuite să-și facă stocuri. Sute de TIR-uri stau la coadă pentru a intra în UK

Uniunea Europeană și Marea Britanie au decis să continue negocierile privind acordul comercial post-Brexit, deși duminică ar fi trebuit să fie ultima zi de discuții. Între cele două părți există neînțelegeri profunde, pe care Bruxelles-ul și Londra vor încerca să le depășească pe ultima sută de metri.

La 31 decembrie expiră perioada de tranziție, iar din acel moment, Marea Britanie nu va mai fi obligată să respecte regulile UE. Principalele puncte de divergență între Uniunea Europeană și Regatul Unit rămân drepturile de pescuit şi regulile privind concurenţa. 

Lipsa unui acord va produce însă un șoc pe piețele financiare și va genera haos. 

Chiar dacă cele două părți și-au mai dat o șansă de ultim moment, temerile că totul se va încheia cu un eșec sunt mai mari decât speranțele. Săptămânalul Sunday Times a scris în weekend că guvernul a avertizat supermarketurile și farmaciile din Marea Britanie să înceapă să-și facă stocuri, pentru că un Brexit fără acord este probabil.

Camioane cu marfă formează cozi kilometrice la intrarea în portul Dover, în perspectiva unui Brexit fără acord Foto: Profimedia

De altfel, în sudul Marii Britanii s-au creat deja cozi kilometrice de TIR-uri. Sute de camioane care vin din Europa prin tunelul de sub Canalul Mânecii blochează drumul care duce către portul Dover. Ideea este ca vehiculele cu marfă să ajungă în port înainte de primul minut al anului 2021, când cel mai probabil schimburile comerciale dintre Marea Britanie și Uniunea Europeană se vor supune altor reguli decât cele din prezent. Iar autoritățile britanice le reamintesc șoferilor acest lucru prin mesaje afișate pe panouri uriașe.

Un Brexit fără acord cu Bruxelles-ul va presupune plata de taxe vamale de 5,7% pentru exporturile către Marea Britanie. Bunurile importate de europeni din Regatul Unit ar urma să fie taxate și ele la vamă cu 4,3%. Pentru unele produse agricole taxele ar putea depăși, însă, 20%.

Marea Britanie produce doar 55% din alimentele pentru consum propriu, iar 26% provin din țările UE, până acum importate fără taxe și controale vamale, relatează corespondentul RFI la Londra.

Camioanele formează cozi uriașe la intrarea în portul Dover, în încercarea de a profita de comerțul fără taxe vamale înainte să intre în vigoare un Brexit fără acord comercial cu UE Foto: Profimedia

Producătorii de alimente au avertizat că va apărea o penurie de legume timp de trei luni, iar specialiștii cred că lipsa unui acord pentru Brexit va declanșa, sub imperiul panicii, o goană generală după cumpărături, mai amplă decât cea care a fost în martie, la începutul pandemiei de coronavirus.

„Supermarketurile și miniștrii sunt foarte îngrijorați de fenomenul cumpărăturilor în panică. Au văzut ce s-a întâmplat la COVID, când oamenii au început să cumpere masiv hârtie igienică, și cât de repede pot degenera lucrurile", a declarat un consultant din domeniu, potrivit The Guardian.

„Retailerii și furnizorii fac tot ce pot pentru a reduce întreruperile în materie de aprovizionare, inclusiv mărind stocurile de mărfuri neperisabile și căutând rute alternative de aprovizionare. Principalul impact al Brexitului va fi asupra produselor proaspete importate, cum ar fi fructele și legumele, care nu pot fi depozitate pentru perioade lungi de timp nici de retaileri, nici de consumatori", a declarat un reprezentant al industriei de retail.

Pe de altă parte, guvernul a cerut furnizorilor de medicamente, dispozitive medicale și vaccinuri să facă stocuri pentru șase săptămâni, „în locuri sigure" din Marea Britanie. Ministrul de externe, Dominic Raab, susține că există „suficientă diversitate" a lanțului de aprovizionare cu medicamente, deși admite că ar putea exista unele întreruperi, în caz de Brexit fără acord. 

Într-o discuție la BBC. el a părut să confirme și un articol din Sunday Telegraph, potrivit căruia guvernul face planuri pentru a acorda agricultorilor britanici un ajutor în valoare totală de 8 miliarde de lire, în eventualitatea unui Brexit fără acord. „Întotdeauna suntem atenți, așa cum am demonstrat-o și în cazul coronavirusului, pentru că vrem să sprijinim comunitățile vulnerabile", a declarat Dominic Raab.

Editor : Luana Pavaluca

Bravo stimați polițiști! Tăiați răul din rădăcină, cât mai des!

Acțiune de amploare în București și 13 județe, polițiștii fac 144 de percheziții. În anchetă ar fi vizat și un fost deputat

144 de mandate de percheziție sunt puse în aplicare luni dimineață în cadrul unei acțiuni de amploare desfășurate în București și 13 județe privind un dosar de evaziune fiscală și înșelăciune.

15 mandate de aducere vor fi puse în executare.

Acțiunile se desfășoară sub coordonarea Parchetului de pe lângă Tribunalul Mureș și au loc în județele Mureș, Brașov, Covasna, Argeș, Alba, Bistrița-Năsăud, București, Buzău, Cluj, Harghita, Ilfov, Olt, Timiș și Tulcea.

În fapt, în perioada 2016 - prezent, o persoană bănuită de comiterea faptelor, având calitatea de administrator pentru șase societăți comerciale, ar fi desfășurat relații comerciale, fără evidențierea acestora în contabilitate.

De asemenea, pentru obținerea unor beneficii fiscale, ar fi înregistrat facturi fiscale, fără conținut real.

Cu sprijinul unui funcționar de la bancă, ar fi fost obținute credite bancare, fără respectarea reglementărilor în vigoare.

Ulterior, banii obținuți ar fi fost folosiți atât în cadrul societăților, cât și in scop personal de către persoanele bănuite a fi implicate în activitatea infracțională.

Prejudiciul urmează a fi stabilit după administrarea probatoriului.

La activități participă polițiști din județele Mureș, Brașov, Argeș, Alba, Bistrița Năsăud, București, Buzău, Cluj, Harghita, Ilfov, Olt, Timiș, Tulcea, polițiști din cadrul D.G.A. și jandarmi din cadrul Grupării de Jandarmi Mobile ,,Burebista" Brașov.

Suportul de specialitate este asigurat de Direcția Operațiuni Speciale a Poliției Române.

Editor : Georgiana Marina

Imposibil de stat sub polată. 35 ° C la umbră. 21 -22 ° C în casă. La soare cred că sunt aproape de 45° C. Zi de foc!

În București, acum trei zile în casă erau 28-29 ° C. Insuportabil! Ce o fii acum? Fără  air-conditioning aici este boierie. Serile si dimine...