ULTIMA ORĂ Mircea Beuran, reținut de procurorii DNA
Doctorul Mircea Beuran a fost reținut joi seara de procurorii Direcției Naționale Anticorupție, pentru 24 de ore, sub acuzația de luare de mită. Acesta a fost audiat peste 8 ore la sediul DNA, înainte de a fi anunțată reținerea sa.
"Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de combatere a corupției au dispus punerea în mișcare a acțiunii penale și reținerea pentru 24 de ore, începând cu data de 13 februarie 2020, a inculpatului:
BEURAN MIRCEA, care la data faptei îndeplinea funcțiile de președinte al Senatului Universitar, director al Departamentului 10 Chirurgie, șef al Disciplinei Chirurgie Generală, conducător de Doctorat și profesor universitar chirurgie generală în cadrul Universității de Medicină și Farmacie "Carol Davila" București, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de luare de mită", potrivit unui comunicat de presă al DNA.
Care sunt acuzațiile procurorilor:
În 18 decembrie 2018, Beuran Mircea, a acceptat și primit de la o persoană, medic într-o unitate spitalicească din București (martor în cauză), suma de 10.000 euro, în legătură cu îndeplinirea unor acte ce intrau în îndatoririle sale de serviciu.
Concret, inculpatul a primit banii respectivi atât pentru a propune în cadrul Universității de Medicină și Farmacie "Carol Davila" București scoaterea la concurs a unui post de asistent universitar în specialitatea chirurgie generală, pe o perioadă determinată, cât și pentru a asigura câștigarea acestui concurs de către martor.
Până în prezent postul respectiv nu a fost scos la concurs.
Mircea Beuran va fi prezentat vineri Tribunalului București, cu propunere de arestare preventivă pentru 30 de zile.
Dosarul s-a constituit ca urmare a sesizării depuse de persoana care a remis mita, precizează DNA.
Mircea Beuran a fost ministru al Sănătății în Guvernul Adrian Năstase. A demisionat în urma unui răsunător scandal de plagiat. A condus secția de Chirurgie 2 de la Floreasca până în luna ianuarie, când a fost demis în urma scandalului legat de femeia arsă pe masa de operație. De altfel, Mircea Beuran este vizat în ancheta penală privind femeia care a murit la finalul anului trecut dupa ce a luat foc pe masa de operație.
Let’s get the main question out of the way first. What is a hydrogen fuel cell vehicle? And how is it different to the host of battery-powered electric vehicles making their way onto the market by manufacturers from Jaguar and Audi to Nissan and Renault?
Hydrogen fuel cell cars have batteries onboard which store hydrogen and oxygen and power the vehicle with chemical reactions between the two elements to create water and energy. Sometimes known as fuel cell electric vehicles (FCEVs), they have exhaust pipes but the only thing that escapes from them is water. The cars need refuelling, but with hydrogen rather than petrol or diesel fuel. For each fill of hydrogen, the car will gain 320-405km (200-250 miles) of range.
Meanwhile, conventional electric vehicles, often known as battery-operated electric vehicles (BEVs) are what we tend to think of as the most common fully electric cars. Like the Nissan Leaf, BMW i3, and Teslas. These cars are powered by batteries which store charge in a similar way to phones, though many electric cars do manage to give themselves a slight recharge when braking, by converting the heat produced into electricity.
Hydrogen fuel cell vehicles are expensive to buy and expensive to fuel in 2020. - Euronews / Rachel Graham
However, they’ll still need recharging at a mains electricity point after every 160-240km (100-150 miles). And that’s the main bugbear for many considering a BEV. With a standard EV and charging point, it could take up to 12 hours to fully charge a battery. Though rapid charge points exist, it will still take up to half an hour to add 160km of range.
That compares with just a few seconds refuelling a petrol or diesel car on the forecourt. It’s here where fuel cell cars come into their own as a zero emissions alternative that’s also quick to refuel. Refuelling with hydrogen will take a couple of minutes, similar to the current practice.
With the basics out of the way, we asked two experts for their take on this new tech and when, if ever, we’ll see it taking the automotive industry by storm.
Why haven’t most people heard of hydrogen fuel cell vehicles?
“Hydrogen car development has taken a back seat due to the fact that electric vehicles are more popular among the public,” Mark Barclay, e-commerce manager at GSF Car Parts, tells Euronews Living.
“But there are benefits to hydrogen that outweigh electric — sometimes literally, as hydrogen fuel cells are much lighter than powerful batteries. As you can top up a hydrogen car much quicker than charging your electric model, they’re perfect for public transport and businesses that can’t afford vehicle downtime.”
Battery-operated electric vehicles can take up to 12 hours to charge. - Andrew Roberts
So, what are the pros and cons of fuel cell vs electric, hybrid or standard cars?
The decision to buy an electric or non-combustion engine car comes down to four key criteria:
Range
Performance
Convenience of recharging/refuelling
Price
That’s according to Jeremy Parkes, global business lead for electric vehicles at Norwegian renewable energy tech consultancy and classification society DNV GL, who researches buying habits and what the future will hold for the roads.
“In terms of range, current hydrogen fuel cell electric vehicle models are slightly better than battery electric vehicles,” he says. “However, when looking at performance, the price point and the availability of recharging/refuelling, EVs are winning.”
What are the factors standing in the way of mass adoption of this tech?
“Although refuelling a FCEV is very similar in time to an internal combustion engine vehicle, the refuelling options are very limited and an expansion of the refuelling infrastructure is very expensive compared to the expansion of the EV charging infrastructure, mainly because there is already an electrical grid in place in most areas where cars typically need to be charged,” says Parkes.
“BEVs can already be conveniently charged at the passenger’s home, something that is not be possible for FCEVs. It should also be noted that the CO2 emissions from a BEV over its lifetime are not only significantly lower than an ICE vehicle but are also lower than FCEV, where the majority of hydrogen is generated using fossil fuels, through methane steam reforming.”
Honda planned to add hydrogen fuelling when it opened 'Europe's most advanced public electric vehicle charging station' in 2017 - Honda
The experts agree that a major factor preventing uptake at the moment is the prohibitive cost. Barclay adds: “Hydrogen fuel cells are very expensive, and there are very few places to refill in the UK, so the infrastructure just isn’t there to support the technology at the moment. There are also safety concerns among the public around the production of hydrogen and storage facilities, as hydrogen gas is extremely flammable.”
How will prices compare in the long run?
“BEVs are already much cheaper, both the upfront and running costs for FCEVs are higher than for BEVs,” Parkes tells Euronews Living.
“Many new technologies struggle getting to scale which is crucial for the reduction of costs, since every time the production levels of a new technology increase the costs will decrease. For battery technology, we see a cost reduction of 19% for every doubling of the production levels. Already we see the total number of BEVs being manufactured and sold globally in the millions, compared to hydrogen, which amount to just a few tens of thousands being sold to date.”
Who's working on the tech and when will we see it?
“Toyota, Honda, and Hyundai already have hydrogen cars on the market and Europe is catching up,” says Barclay. But he still thinks hydrogen cars “clearly have some way to go before they take over the roads” to the extent electric and hybrid cars have.
“The industry still needs to adapt to these new technologies as investments continue to be made to improve the concept of hydrogen powered vehicles, mostly to reduce cost,” he says. “So, hydrogen cars should begin to threaten electric vehicles or even overtake them within the decade, and businesses should be prepared for that.”
A fleet of fuel cell Toyota Mirai cars have racked up more than a million miles on the streets of London. - Toyota
Parkes disagrees. “Ultimately it comes down to two factors. The proven scalability, and hence the cost reductions of battery technology, and the poor charging infrastructure for fuel cell cars mean that BEVs are expected to dominate the passenger vehicle market in the coming decades.”
He adds: “There are still some expectations in the market that fuel cell technology might scale-up. For instance, by the rise of producing hydrogen though electrolysis, driven by very low electricity prices due to excess renewable energy, which could form a business case for hydrogen production. However, it should be highlighted that with current technology this is very inefficient, approximately three times as much energy needs to be put into the process compared to the energy available in the hydrogen produced.”
There have been allegations of unethical and unsustainable sourcing of raw materials for EV batteries. Are they true and should people be worried?
Critics have slammed reports of unsustainable sourcing for the lithium ion batteries that go into conventional electric vehicles. However, “they ignore the innovation push in the industry that will lead to major cost reductions, as well as alternative ecological battery solutions”, Parkes says.
“Not only are BEVs more ecological in the short term, but also more sustainable and responsible in the long term. The industry is making rapid advances as we scale-up, developing new battery types for EVs such as the use of solid-state batteries, which can charge and discharge faster and have a higher energy density than li-ion batteries, as well as using less rare metals in its production process.”
So, that’s it. A beginners’ guide to the world of hydrogen fuel cell vehicles and how they compare to the mainstream electrical vehicle. If you’ve got any more questions you’d like answered, let us know in the comments section below.
Noi am adunat 13 sfaturi practice, de care ar trebui să țină cont toți grădinarii la început de sezon, atunci când se ocupă de amenajarea teritoriului.
1. Arbore de lămâie
Arborele de lămâie nu este doar un decor exotic pentru grădina dumneavoastră, ci și un remediu împotriva țânțarilor supărători, de care e greu de scăpat în serile calde. Pentru ca o plantă adultă să se dezvolte bine, nu uitați să tăiați frunzele superioare și să o țineți câteva săptămâni în ghiveci. După aceasta, lămâiul poate fi plantat în câmp deschis.
2. Soluție pregătită în casă împotriva buruienilor
Dacă grădina dumneavoastră este invadată de buruieni, folosiți o soluție simplă și accesibilă. Pentru prepararea acesteia aveți nevoie de 4l de oțet, ½ pahar de sare și 1 lingură de soluție de spălat vasele. Turnați amestecul obținut peste buruieni într-o zi călduroasă și foarte curând veți uita de ele.
3. Flori în ghivece
Dacă înflorirea din grădină nu vă este suficientă, puteți aduce la vilă plantele de interior în ghivece. Hortensia, Geranium, Begonia și Fuchsia se simt foarte bine în aer liber. Noi vă recomandăm să repartizați aceste ghivece lângă casă, lângă pridvor, în mijlocul grădinii sau în jurul potecilor.
4. Plante cățărătoare
Din anumite motive, grădinarii folosesc tot mai rar plante cățărătoare pentru amenajarea teritoriului vilelor. Deși, astfel de plante sunt cel mai bun decor pentru o fațadă inestetică a casei sau a foișorului. Cea mai frumoasă plantă printre agățătoare este trandafirul, însă dacă doriți rezultate rapide, plantați Volbură, Sângele voinicului (Lathyrus odoratus) sau Nasturtium.
5. Gândaci de Colorado
Dacă gândacii de Colorado vă atacă cartofii de ani buni, e timpul să luați măsuri drastice. Pentru aceasta aveți nevoie de o cutie de muștar praf, îl dizolvați în puțină apă caldă și adăugați 100 ml de oțet. Stropiți tufele de cartof cu soluția obținută și gândacii le vor lăsa în pace.
6. Înflorire
Nu aveți răbdare să vedeți florile din grădină înflorite? Vă recomandăm să folosiți un îngrășământ pe bază de drojdie. Dizolvați 100 gr în 1l de apă. Udați florile o dată în lună și foarte curând vă vor bucura cu boboci și flori.
7. Îngrășăminte naturale
Vila necesită multe cheltuieli. Ne referim aici atât la efort, cât și la bani. Cu toate acestea, dacă unele cheltuieli nu pot fi evitate, pe unele lucruri puteți economisi. Este vorba despre îngrășăminte. Zațul de cafea, infuzia de ceai, cojile de ouă și banane hrănesc foarte bine solul.
8. Aveți grijă de rădăcini
Toate plantele din grădina dumneavoastră sunt individuale și fiecare are nevoie de îngrijire specială. De exemplu, unele necesită o irigare bună a rădăcinilor. Puteți obține un rezultat pozitiv, fără să deteriorați sistemul radicular, cu ajutorul trucului simplu cu sticla. Faceți în ea câteva găuri și îngropați-o lângă plantă.
9. Sere individuale
Serele individuale din folie de plastic vă ajută să protejați plantele cățărătoare la început de sezon. Avantajul lor este că sunt ușor de instalat și, de asemenea, ușor de îndepărtat atunci când afară e cald de-a binelea.
10. Dispozitiv pentru plantare
Începutul sezonului de grădinărit se caracterizează printr-un număr mare de lucrări de efectuat: trebuie să faceți ordine pe teren, să pregătiți solul pentru plantare, să asigurați irigarea și să realizați sere. Dispozitivele speciale și micile trucuri ușurează viața grădinarilor. De exemplu, acest aparat handmade realizat dintr-o țeavă PVC vă ajută să faceți gropi și să semănați în ele semințele, fără să vă aplecați.
11. Lupta contra dăunătorilor
Pentru a scăpa de rozătoare, care mănâncă recolta și tulpinile plantelor, nu e neapărat să folosiți produse chimice puternice. Soluția obișnuită de săpun poate speria dăunătorii. În plus, ea vă izbăvește și de afide.
12. Fluturi
Doriți să admirați fluturii minunați în grădină? Câteva vase cu apă și bucăți de fructe îi vor atrage. Repartizați-le în grădina cu flori și aroma dulce va aduce insectele frumoase pe teritoriul vilei dumneavoastră.
13. Cenușă
Cenușa de lemn este un excelent produs ecologic pentru combaterea dăunătorilor precum acarienii de varză, afide și melci. Doar presărați paturile cu cenușă sau înconjurați plantele cu ea, dăunătorii vor părăsi grădina.
Vreme extrema: in Arabia Saudita sunt minus 5 grade, iar in Irak a nins
Un val de frig s-a abatut in ultimele doua zile asupra Arabiei Saudite, cel mai intens inregistrat dupa 2016 in aceasta tara desertica, care a adus temperaturi negative pe timpul noptii in orasele din nord, relateaza AFP.
Au fost minus 5 grade Celsius la Tarif, la granita cu Iordania, minus 3 grade Celsius la Ha'il, mai la est si minus 2 grade Celsius la Arar, la granita cu Irak, potrivit serviciilor de meteorologie.
In capitala Riad (centru), temperatura a scazut pana la zero grade Celsius, iar strazile au fost pustii in timpul noptii de marti spre miercuri si in urmatoarea.
"Tara cunoaste cel mai intens val de frig dupa 2016", a declarat pentru AFP Hassan Abdallah de la centrul de meteorologie Wasm.
Arabia Saudita este cunoscuta pentru caldura extrema din sezonul estival.
In tara invecinata, Irak, unde verile sunt la fel de caniculare, locuitorii capitalei s-au trezit marti sub o patura de zapada. Bagdad nu s-a mai confruntat in ultimii doisprezece ani cu un astfel de fenomen, care a mai fost consemnat doar o data in peste un secol.
Românii sunt furați la facturi. Este dezvăluirea începutului de an. Cei care stau la bloc sunt în stare de șoc. Un ministru din Guvernul Orban a făcut totul public. Va ieși un scandal național.
Dezvăluiri fără precedent ale unui ministru din Guvernul Orban. Suntem furați la facturi. O spune șeful interimar de la Economie, Virgil Popescu. Acesta o somează pe Gabriela Firea și îi transmite să răspundă de ce plătesc bucureştenii 495,51 lei pe gigacalorie, când ELCEN o vinde cu 196 lei.
Suntem furați la facturi
Ministrul interimar al Economiei este în război total cu primarul Capitalei. „Din seria ce se întâmplă cu banii care sunt administraţi de primarul general al Capitalei: Doamna Gabriela Firea are obligaţia să răspundă la o întrebare vitală: de ce plătesc bucureştenii 495,51 lei pe Gigacalorie deşi, prin TermoEnergetica, o cumpără cu 196 lei (fără TVA) de la ELCEN? Răspunsul cu siguranţă va fi unul revelator!”, afirmă ministrul.
Dar asta nu e tot. Ministrul mai spune că din subvenţia la căldură, Primăria acoperă de fapt pierderile de pe reţeaua avariată. „Oare nu cumva din aşa zisa subvenţie, pe care spune că o plăteşte pentru cetăţenii ”din blocurile vechi de apartamente, care nu şi-au permis financiar să se mute în blocuri noi sau în zonele rezidenţiale din judeţul Ilfov”, acoperă de fapt şi pierderile de pe reţeaua avariată, pe care nu a fost în stare să o modernizeze?!? Nu este o noutate pentru nimeni că sistemul de termoficare din Bucureşti, aflat în grija Primăriei Municipiului Bucureşti, este în prag de colaps, că ţevile sunt vechi şi ruginite, iar pierderile de apă caldă pe reţea sunt imense. Dar primarul Capitalei, doamna Firea, în loc să prezinte soluţii aruncă cu acuzaţii nefondate! Ce se întâmplă cu suma de 299,51 lei?!?! Ce acoperiţi de fapt cu această sumă? Cred că bucureştenii au dreptul să afle aceste informaţii!”, arată Popescu, anunță adevarul.ro.
Popescu mai spune că a discutat cu cei de la BERD despre posibilitatea unor împrumuturi pentru a moderniza ELCEN, dar şi reţeaua de termoficare din Bucureşti, pentru o soluţie integrată, eficientă cu costuri mai mici pentru bucureşteni
Percheziţii la casa lui Mircea Beuran. Primele imagini cu medicul înconjurat de anchetatori
Mircea Beuran a fost luat de acasă de anchetatori, după ce aceştia au făcu percheziţii în imobilul în care locuieşte acesta.
Digi24 prezintă în exclusivitate imagini cu Mircea Beuran înconjurat de anchetatori.
Procurorii DNA fac joi percheziții la Spitalul Floreasca și la domiciliul medicului Mircea Beuran, care este vizat de un nou dosar penal. Procurorii au indicii privind o posibilă luare de mită.
DNA a confirmat printr-un comunicat de presă perchezițiile.
„Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de combatere a corupției efectuează cercetări într-o cauză penală ce vizează suspiciuni privind săvârșirea unor infracțiuni de corupție, săvârșite pe parcursul anului 2018. În cursul zilei de 13 februarie 2020, ca urmare a obținerii autorizărilor legale de la instanța competentă, sunt efectuate percheziții domiciliare la două adrese situate în municipiul București, dintre care una la sediul unei instituții publice", se arată în comunicatul DNA.
Mircea Beuran a condus secţia de chirurgie a Spitalului Floreasca, însă a fost eliberat de la șefia secției după apariția scandalului în care o pacientă a fost arsă în operație și a murit.
Managerii din România câștigă de 10 ori mai mult decât subalternii. Cum arată situația în alte țări din UE
Un manager din România câştigă de 10 ori mai mult decât un subaltern, în timp ce în Germania, diferenţa e de 1 la 3, salariul unui șef din țara noastră ajungând chiar și la 15.000 de euro, potrivit unor date centralizate de o firmă de HR, scrie Mediafax.
„Un manager câştigă, să spunem, nu ştiu, 20.000 lei brutul, iar subalternul câştigă 15.000 lei brutul, cel senior. Dacă ne referim acum la diferenţa dintre ceea ce înseamnă un entry-level şi salariul unui director de top, diferenţa este în continuare de 1 la 10. Se păstrează în continuare printre ţările care au o diferenţă cea mai mare între salariile, să spunem, muncitorilor şi salariile directorilor”, a declarat Alina Popescu, talent information solution leader, în cadrul companiei de HR Mercer.
În Germania, Danemarca şi Elveţia, un manager câştigă de trei ori mai mult decât un angajat.
„Salariile pe care le oferim pe piaţa din România pentru manageri şi costul vieţii, mă refer aici la cât trebuie să plăteşti pentru chirie sau pentru un apartament, te ajută să ai mai mulţi bani, să-ţi rămână mult mai mulţi bani şi să ai de asemenea un trai decent. Pentru că Bucureştiul, ca şi oraş, este destul de bine dezvoltat şi deja aliniat cu capitalele din Europa Centrală”, mai spune Alina Popescu.
Motivul pentru care managerii sunt mai bine plătiţi în România este acela că a existat deficit de şefi când au intrat multinaţionalele în România, la sfârşitul anilor '90. Companiile au dat bani mai mulţi ca să aibă oameni la conducere, iar asta le costă şi acum. Aşa am ajuns la diferenţe colosale între cel mai bine plătiţi şi cel mai prost plătiţi angajaţi.
„România este una din ţările din top în ceea ce priveşte diferenţa dintre salariul unui manager şi un subaltern, să spunem care doar ce-a pătruns în organizaţie. Pentru că dacă ne referim acum la un specialist senior, diferenţa nu mai este atât de mare. Ceea ce-am constatat noi din ultimele analize salariale este că salariul specialiştilor care au experienţă în organizaţie, este din ce în ce mai aproape de ceea ce se oferă pentru manageri pe piaţa din România, mai ales dacă vorbim de poziţii tehnice”, explică sursa citată.
Un manager de top dintr-o companie din România câştigă între 5.000 şi 15.000 de euro net pe lună.
La începutul anilor 2000 geamurile termopane erau un element obligatoriu al așa-numitei „renovări în stil european”. Iar în prezent ele sunt instalate practic în fiecare apartament.
Termoizolarea și fonoizolarea au fost apreciate după merite și încă un avantaj evident al acestor geamuri este reprezentat de simplitatea îngrijirii lor. Doar plasticul nu trebuie nici tencuit, nici vopsit. Ce-i drept, trebuie să fie îndeplinite alte proceduri, pe care deseori instalatorii nu le menționează.
1. UNGEREA ANUALĂ A GEAMURILOR
Prima regulă, pe care trebuie să o știe fiecare proprietar de geamuri, este: mecanismul geamului, precum oricare altul, necesită să fie uns. Dacă veți ignora acest fapt, consecințele vor fi triste: mai devreme sau mai târziu geamul se va deteriora și va înceta să se mai închidă. Ca să-l reparați, veți fi nevoiți să chemați un specialist și să cheltuiți mulți bani: în cel mai bun caz pe înlocuirea accesoriilor, iar în cel mai rău caz — pe schimbarea întregului mecanism.
Mecanismul de închidere încetează să funcționeze corect din cauza stratului de murdărie, care se adună o dată cu trecerea timpului pe el și datorită faptului că uleiul industrial se șterge. Primul semn al faptului că repararea va fi necesară în curând este scârțâitul neplăcut din timpul închiderii și deschiderii geamului.
Puteți să utilizați pentru ungere uleiul de motor sau uleiul de silicon. Orice înlocuitori „casnici” (uleiul de floarea-soarelui, crema de încălțăminte, vaselina etc.) sunt interziși, deoarece ei se usucă repede și zgârie mecanismul, distrugându-l.
Este suficient să ungeți geamul o dată pe an și el va funcționa corect.
2. REGIMURILE „VĂRATIC” ȘI „IERNATIC”
Puțini oameni știu că producătorii au prevăzut funcționarea geamurilor în regimurile „văratic” și „iernatic”.
În perioada rece a anului ele trebuie închise mai compact. Ca să obțineți acest lucru, trebuie să mutați „bulbul” (proeminența de pe ramă cu formă cilindrică) din poziție verticală în poziție orizontală.
Cel mai frecvent acest cilindru nu se află în poziție verticală, dar poate fi deplasat pe diagonală. Dacă ar fi să comparăm poziția lui cu cadranele unui ceas, atunci aceasta ar corespunde acului, care indică ora 3. În acest caz cilindrul trebuie rotit până la poziția 9.
Trebuie să modificați poziția tuturor „bulbilor”: cel mai simplu este să folosiți cleștele patent (standard) sau cheile imbus (pentru cilindrii de închidere, care au canelura corespunzătoare).
Cum numai geamurile se vor afla în regimul corect, veți simți că ele vor înceta să „sufle” aer rece și că vor menține mai bine căldura.
Un asemenea „bulb” indică faptul că el are regimuri „văratic” și „iernatic”.
Procurorul general din Bulgaria a ordonat anchetarea tuturor privatizărilor făcute după căderea comunismului
Procurorul general din Bulgaria, Ivan Geshev, a cerut o revizuire completă a întregului proces de privatizare din timpul tranziţiei ţării de la comunism la democraţie, potrivit unui comunicat al procurorului, relatează presa locală, preluată de Mediafax.
Ancheta privatizărilor post-comuniste trebuie să acopere controlul efectuat de către ministere, agenţii şi alte instituţii de stat responsabile pentru privatizare, se arată în comunicatul procurorului general.
Ancheta ar trebui să includă toate tranzacţiile privatizărilor, plăţile efectuate, indiferent de tipul mijloacelor de plată, precum şi toate acţiunile întreprinse pentru efectuarea supravegherii post-privatizare.
Agenţia de Stat pentru Securitate Naţională va trebui să stabilească dacă penalităţile, dobânzile, indemnizaţiile şi garanţiile bancare prevăzute în contractele de privatizare au fost colectate în caz de neplată parţială sau totală. În această privinţă, ar trebui stabilit dacă contractele de privatizare au fost anulate acolo unde au existat cazuri de neexecutare.
Anchetatorii vor trebui să stabilească modul în care a fost păstrată toată documentaţia privind controlul actual post-privatizare, dacă s-au efectuat verificările privind punerea în aplicare a contractelor de privatizare şi dacă informaţiile din registrele publice au fost actualizate în timp util.
Domeniul de aplicare al auditului ar trebui să analizeze rapoartele de audit de la Oficiul Naţional de Audit şi ce măsuri au fost luate pentru a respecta instrucţiunile date, se arată în comunicat.
După 1989, activele statului bulgar au fost estimate la circa 40 de miliarde de dolari. Procesul de privatizare a fost rapid asociat cu corupţia, din cauza suspiciunilor privind neregulile.
Procurorii fac percheziții la 17 primării din țară. Ion Ghizdeanu, fost șef al Fondului de Dezvoltare creat de Dragnea și Vâlcov, ar fi urmărit penal - surse
17 percheziţii au loc la această oră la primării din mai multe părți din ţară, fiind vizate finanţările obţinute din Fondul de Dezvoltare şi Investiţii pentru proiectele dezvoltate de autorităţile locale.
Surse judiciare citate de Mediafax spun că în dosar ar fi urmărit penal Ion Ghizdeanu. Acesta, în calitate de șef al Comisiei Naționale de Prognoză, a condus Fondul de Dezvoltare creat de Liviu Dragnea și Darius Vâlcov, fond prin care cei mai mulți bani ar fi ajuns la aleșii PSD din teritoriu.
În acest dosar, poliţiştii din județul Olt au făcut 6 percheziţii la sediile unor primării şi ale unor firme din județ, oamenii legii având informații că autorităţile locale au cumpărat mobilier urban, dar nu l-au şi primit. Potrivit Poliţiei Olt, se fac cercetări sub supravegherea unui procuror din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Caracal într-un dosar penal deschis pentru abuz în serviciu.
Din primele cercetări, anchetatorii au stabilit că, în perioada 2009-2016, trei primării din județul Olt ar fi plătit aproximativ 220.000 lei pentru mobilier urban, dar că obiectele nu au fost livrate în totalitate. Trei persoane urmează să fie aduse la sediul Inspectoratului de Poliție Județean Olt pentru a fi audiate.