joi, 19 decembrie 2024

Vă informez: Facebook mă blochează sistematic de doi -trei ani.

Motivele blocării mele:

*poziția mea fermă antivacinare împotriva virusului COVID-19, foarte controversat. Am folosit argumente foarte bine documentate de cercetători, oameni de știință, specialiști, microbiologi, chimiști, etc, care mi-au picat in mână cu ajutorul Internetului; Am suferit de COVID. Am fost internat la spitalul Matei Balș. Am mai povestit. Am fost tratat cu anticorpi monoclonali de origine din Coreea de Sud. Am acceptat să se faca teste pe mine. Acești anticorpi nu erau autorizați în UE. Am fost peste o sută de cobai. Am scapat cu viață. 

*articole prin care am susținut continuu suveranismul, pe George Simion si ulterior Călin Georgescu. Menționez că am făcut schimb de mesaje prin rețelele de socializare cu George, începând cu doi ani in urmă.

Vreți schimbare?

Mulți militari și-o doresc, vorba unui muncitor ce mi-a intrat de curând in casă: Mulți generali îl  susțin pe Călin.

 Mă amuz. Fac o completare: eram coleg cu un diplomat de cursă lungă, deschisese împreună cu alții misiunea diplomatica a României din Republica Federală a Germaniei de la Köln.

 În țara unde eram colegi avea deja peste șapte ani. Într-o dimineață îmi zice: iată ce-am aflat și a continuat să- mi povestească. Eu, surprins, l-am întrebat cum a putut să  afle. Răspunsul a fost surprinzător: de la președintele statului. Când venise la servici s- ar fi întâlnit cu acesta și i-ar fi povestit.

Așa și eu acum. Prin coroborare, deducție logică și o afirmație din interiorul unui comandament militar, imaginile și crâmpeiele de discuții, filmulețele lui Tivilic pe Tik Tok vă întreb:

Cine credeți că va conduce țara? Eu aș  vedea:

1. Călin Georgescu- președinte;
2. George Simion -prim- ministru.


Vom trăi si vom vedea!

Un articol din Adevărul.ro, superfain.

Al Treilea Război Mondial a început deja. În Ucraina, susține Politico

De aproape trei ani, războiul din Ucraina a devenit mult mai mult decât un conflict regional între Rusia și Ucraina. Este un război global, cu zeci de țări implicate, direct sau indirect, în diferite moduri. Ceea ce părea la început un atac rus rapid și eficient, s-a transformat într-un război pe termen lung, cu un preț mare pentru ambele părți, dar și cu implicații strategice majore pe plan mondial, scrie Politico.eu.

Razboiul din Ucraina s-a internaționalizat/ FOTO: Profimedia

În primele săptămâni de luptă, pe câmpurile de luptă ucrainene, soldații răspundeau în ucraineană și rusă, iar acum, tranșeele sunt pline de vorbitori de spaniolă, hindi, nepaleză sau somaleză. Mii de soldați străini, veniți din colțuri îndepărtate ale lumii, sunt acum implicați direct în acest conflict. În aer, dronele iraniene Shahed sunt interceptate de sisteme de apărare americane, iar pe teren, obuzele nord-coreene se amestecă cu artileria germană.

Un război local, așa cum l-au dorit mulți, s-a transformat într-o confruntare globală, cu jucători din toată lumea care își fac simțită prezența. La mai bine de douăzeci și patru de luni de război, conflictul din Ucraina riscă să devină mult mai mult decât o simplă bătălie între Rusia și Ucraina. Lumea este acum implicată, iar miza este uriașă.

De când Vladimir Putin a lansat invazia în februarie 2022, Rusia a încercat să prezinte acest conflict ca o luptă defensivă împotriva expansiunii NATO. Totuși, puțini au anticipat că războiul va escalada într-o manieră atât de complexă și globală. Așteptările Moscovei de a cuceri rapid Ucraina s-au dovedit a fi eronate, iar pe măsură ce ucrainenii s-au apărat cu dârzenie, lumea a fost nevoită să intervină. Astfel, conflictul s-a internaționalizat rapid, cu Statele Unite și Uniunea Europeană oferind un ajutor masiv Ucrainei.

Sprijinul occidental pentru Ucraina a fost esențial în menținerea rezistenței acesteia, dar și în transformarea acestui război într-un conflict de amploare globală. Statele Unite și Europa au trimis arme și echipamente, de la obuze de artilerie la avioane de luptă F-16, iar sancțiunile economice impuse Rusiei au avut un impact semnificativ asupra economiei rusești. În paralel, Moscova a căutat sprijinul unor țări care se opun influenței Occidentului, cum ar fi Iranul și Coreea de Nord, iar China a devenit un partener economic crucial pentru Rusia.

În acest context, multe țări din Sudul Global, incluzând națiuni din Africa, America Latină și Asia, s-au alăturat Moscovei sub umbrela BRICS, un bloc economic ce caută să contracareze dominația globală a Occidentului. În acest mod, Rusia nu doar că a obținut resurse militare și economice, dar și un sprijin politic în fața sancțiunilor impuse de Occident.

Războiul din Ucraina nu este doar un război între două națiuni, ci o luptă geopolitică globală. NATO a înlocuit Rusia ca principalul jucător pe harta geopolitică europeană, iar Ucraina a devenit câmpul de luptă al unei confruntări între două sisteme. Occidentul sprijină Ucraina, cu toate riscurile implicate, dar acest sprijin este, în mod clar, limitat. Liderii occidentali au fost precauți în escaladarea conflictului, temându-se de o implicare directă care ar putea duce la un război cu Rusia. De aceea, trupe occidentale nu au fost trimise, iar armele, deși tot mai puternice, au fost livrate treptat.

Pentru Rusia, sprijinul Chinei a fost vital, întrucât Beijingul a devenit principalul său partener economic, oferindu-i un refugiu pentru resursele naturale și tehnologia necesară. Pe de altă parte, Moscova continuă să își folosească influența în regiuni ca Africa și Orientul Mijlociu pentru a semăna diviziune și a crește tensiunile. Însă, spre deosebire de perioada Războiului Rece, nu mai există o liniaritate clară a actorilor implicați. Astăzi, conflictul este mult mai fluid și mult mai greu de controlat.

Pe măsură ce războiul intră în al patrulea an, ambele părți se confruntă cu dificultăți semnificative. Ucraina se află într-o poziție precară, cu resurse umane și materiale limitate, în timp ce Rusia, cu un număr de soldați mai mare, suferă pierderi mari și se confruntă cu o opoziție internațională tot mai puternică. În plus, sprijinul extern poate fi fluctuant și imprevizibil, iar orice schimbare majoră în politica globală poate influența desfășurarea războiului.

Un alt factor important este liderul american Donald Trump. Cu o viziune diferită față de predecesorul său Joe Biden, Trump ar putea aduce o schimbare majoră în politica externă americană, ceea ce ar putea afecta semnificativ soarta războiului din Ucraina. Dacă sprijinul NATO pentru Ucraina ar slăbi sau ar înceta, Kievul ar avea de suferit enorm. În schimb, dacă sprijinul Chinei pentru Rusia ar fi redus, acest lucru ar forța Kremlinul să modifice strategia și să accepte realitățile războiului.

În cele din urmă, ce va decide soarta războiului din Ucraina nu va fi doar voința celor două părți combatante, ci și deciziile marilor puteri: NATO și China. Războiul a devenit o piesă cheie în jocul geopolitic global, iar viitorul său depinde de alianțele fragile care se formează la acest moment.

miercuri, 18 decembrie 2024

Roșiile oltenești, încă în piețe și în solarii. La ce preț se vând. „Ne mai găsiți câteva zile”

O regiune cu oameni muncitori, Oltenia, îmi este bine cunoscută. Aici m-am născut,  de aici am plecat în lumea largă, fie cu treburi de la împărăție, fie în concedii, fie in capitala țări  pentru am definitiva studiile sau pentru a muncii aproape toată  viața  mea. De aici mi-am luat consoarta, aici mi-am botezat copii, aici am copilărit, aici mi-am îngropat  bunii și  străbunii, părinții si multe rude. Nu uit niciodată dealurile subcarpatice, văile râurilor,  câmpiile mănoase si oamenii deschiși  la suflet. 

De aceea un articol din Adevărul.ro a rezonat mult cu gândurile  mele care adesea aleargă prin locurile Olteniei, cărările satului unde m-am născut,  dealuriile pline de vii si pomi fructiferi, la întâlnirile cu gospodarii grăbiți spre treburi numai de ei știute. 

Din cotlonul nostru bucureștean ne gândim adesea la căsuța  din jurul capitalei unde visurile noastre întâlnesc alte imagini, alți oameni. Este palatul, conacul nostru, o casă  bătrânească, reamenajată, cu spații si deschideri mari, grădină  de legume, livadă, o vie pe rod. Aici împletim amintirile cu alte povești de viață.

Vin și trec sărbătorile.

Pregatim intens sculele pentru noul ciclu solar, agricol,  pentru proprietatea noastră. 

"Tomatele cu gust produse de legumicultorii olteni încă mai pot fi găsite pe tarabele din piețe, și la prețuri sub cele de import. În Olt sunt cei mai mulți producători înscriși în programul „Tomata".

Roșiile produse în solarii oltenilor se găsesc încă în piețe FOTO: Alina Mitran

Roșiile produse în Oltenia sunt disponibile în piețe, în zonele destinate producătorilor, iar legumele le-am putea găsi chiar și după Revelion. Iernile blânde din ultimii ani i-au încurajat pe producători să încerce să producă până toamna târziu, iar banii din subvenție le-au folosit celor mai mulți pentru a-și moderniza solariile. „Orice s-ar spune, pe mulți i-au ajutat, iar adevărul este că în extrasezon nu există supraducție, iar la început acest program a fost gândit să stimuleze producerea de roșii în extrasezon", spune directorul-adjunct al Direcției pentru Agricultură Olt, Mihaela Mareș.

În cea mai mare piață agroalimentară din municipiul Slatina, Piața Zahana, roșiile timpurii sunt de găsit, în funcție de cât e de blândă iarna, încă din aprilie-mai, ceea ce era de neconceput cu 10-20 de ani în urmă. Clienții care cumpără de aici tot timpul anului știu asta și vin și acum, pentru că tomatele încă sunt pe tarabe. „Cumpără și cu kilogramul, își pun și la bucată", spune Simona Radu, de la care cumpărătorii iau marfa cu încredere. Are marfă din ferma proprie, începând de primăvara și până în decembrie-ianuarie. Acum încă are la vânzare tomate și ardei. Gogoșarul se vinde la 10 lei/kg, la fel și ardeiul kapia.

Roșiile produse în solarii oltenilor se găsesc încă în piețe FOTO: Alina Mitran

Prețul roșiilor variază între 5 lei/kg și 25 lei/kg (cele mai scumpe sunt roșiile cherry, însă nici măcar la acest preț nu ajung la prețul celor din supermarket, care se vând adesea ambalate la 250 gr).

La masa de lângă, Gabriela Năstase vine tot din sudul județului Olt, de la Rusănești. Are de asemenea roșii să le mănânci din priviri. „Încă mai am, dar nu voi mai fi mult aici, să vând. Ce mai rămâne le voi da la păsări, în ogradă. Eu nu am loc bun de vânzare pentru calitatea mărfii", spune femeia, iar legumele care își așteaptă cumpărătorii chiar sunt arătoase și, ne asigură legumicultoarea, și foarte gustoase.

Roșiile nu mai au culoarea din plin sezon, însă dacă avem suficientă răbdare să le mai ținem acasă, pe raft, câteva zile, vom avea exact ce ne dorim.

„Mai vindem, e drept, mai puțin, și gogonele, mai pune lumea încă la murat și la această dată. De fapt, stai mult să te gândești cum ieși mai bine, să le culegi și să le vinzi pentru murături, sau să mai ai răbdare, dar fiecare zi în care menții cultura costă. Încălzirea merge, vremea s-a răcit și nu poți să riști", explică producătorii.

Prețul, altfel, este unul mulțumitor și la fel cred și cumpărătorii care vor produse aduse din ferme locale, fără să mai fie nevoie de tratamente pentru a face marfa față în depozit.

„De aici luăm tot timpul anului. Uneori par mai scumpe, dar dacă vrei un produs de calitate, și în supermarket costă, dacă găsești", spune o clientă fidelă care a venit împreună cu o prietenă la cumpărături. Stă încă pe gânduri dacă să ia pentru mai multe zile, sau să mai vină și mai aproape de Crăciun.

Județul Olt are cele mai multe dosare depuse de către producători pentru a primi sprijinul în programul de susținere a producției de legume în spații protejate. Pentru producerea legumelor în ciclul 2 s-au depus aproximativ 8.400 de dosare (și alte peste 7.000 în programul de primăvară, destinat exclusiv producției de tomate). Sunt câteva localități, din sudul județului Olt, în care numărul producătorilor înscriși a depășit 1.000/localitate: Izbiceni, Tia Mare, Scărișoara, Cilieni etc.. „Este o mare de solarii în zonă. Colegii care au venit din alte județe să ne ajute au fost impresionați", spune directorul-adjunct Mihaela Mareș.

Și pentru cine vrea să pună gogonele la murat există ofertă FOTO: Alian Mitran

Regula programului, de a acorda ajutor doar pentru primii 1.000 m.p. de solar cultivați cu tomate (ciclul 1), respectiv tomate și alte legume (ciclul 2), are în schimb dezavantajul că i-a determinat pe producători să fărâmițeze exploatația, solariile divizându-se în spații de câte 1.000 m.p..

Nu au venit precizările, dar am înțeles că vor fi ceva schimbări în program. Ar fi minunat dacă ar veni poate ceva ca să nu se mai divizeze exploatațiile atât de mult. Poate că ar fi bine să fie sprijinul la arul de solar. Fiecare producător care a avut câte 30 ari le-a împărțit în trei dosare și pentru noi asta a însemnat un volum foarte mare de lucru", mai spune Mareș.

Și ardeiul din solariile oltenilor se vinde foarte bine FOTO: Alina Mitran

Dosarele sunt verificate în echipă de către reprezentanți ai direcției Agricole și cei ai APIA, iar în sprijinul colegilor din APIA Olt au venit și colegi din alte județe în care interesul pentru acest program nu este nici pe departe la fel de mare. Asta pentru că, în această perioadă, se fac ultimele verificări, pentru a se constata în teren cum este situația.

Cele mai scumpe sunt roșiile cherry FOTO: Alina Mitran

Ar mai fi un lucru care am constatat că ne-ar ușura munca foarte mult: obligativitatea declarării la APIA a suprafeței. Controalele pe teren ar fi mult mai simple, având localizarea deja făcută. Nu s-ar mai suprapune suprafețe, ar fi mult mai multă siguranță în verificare. Cei care au aplicat pe programul acesta nu a fost obligatoriu să aibă declarată suprafața la APIA, condiția a fost doar declarația să fie prinsă în Registrul Agricol. Atenția a fost mult mai mare la controalele în teren. S-au măsurat mult mai atent și cu localizare. Apoi, preluare de date de la cei care au verificat în teren. Ele nu au fost cum sunt declarațiile de APIA, deja în sistemul lor informatic", a mai spus Mihaela Mareș.

Producătorii pot să-și valorifice producția până la 31 ianuarie, iar până în 5 februarie sunt așteptați cu documentele justificative pentru comercializare. Dacă actele sunt în regulă, Direcția Agricolă centralizează până la mijlocul lunii februarie dosarele și transmite către minister. Sprijinul pentru ciclul 2 este de 1.000 euro, bani pe care fermierii speră să-i primească destul de repede după îndeplinirea formalităților, deși nimeni nu le poate da asigurări. Pentru ciclul 2, în Olt, cel mai mult s-a cultivat ardeiul, aproximativ 70% din suprafață. Sunt însă și tomate, salată verde (2,5lei/bucată), ceapă (2 lei/legatura) etc.."

Pleacă investitorii străini. De ce? Se fuge de valul suveranist.

Brico Depot vinde toate magazinele din România. Cine le va prelua

Kingfisher, proprietarul magazinelor Brico Depot, a anunțat vânzarea Brico Dépôt România, unul dintre liderii pieței locale de bricolaj și amenajări pentru locuințe, pentru suma de 70 de milioane de euro.

Kingfisher a anunțat vînzarea tuturor magazinelor Brico Dépôt din România

Grupul Kingfisher plc, companie internațională de bricolaj, a anunțat vânzarea Brico Dépôt România, unul dintre liderii pieței locale de bricolaj și amenajări pentru locuințe, către Altex România, pentru o valoare a companiei de 70 milioane EUR (echivalentul a 58 milioane GBP) și include întreaga rețea Brico Dépôt, formată din 31 de magazine în 24 de orașe, operațiunile de distribuție, precum și sediul central din București. Finalizarea tranzacției este supusă aprobării din partea instituțiilor de reglementare din România și este estimată a se finaliza în prima jumătate a anului 2025.

Thierry Garnier, CEO Kingfisher, a declarat: „Suntem încântați că am găsit în Altex un partener de încredere cu experiență și viziune pentru Brico Dépôt România. Această decizie ne permite să ne concentrăm pe piețele unde suntem cel mai bine poziționați pentru a genera randamente atractive și valoare mai mare pentru acționari și clienți. Doresc să mulțumesc tuturor colegilor de la Brico Dépôt România pentru angajamentul lor și pentru atenția acordată clienților de-a lungul anilor. Interesul major pentru această tranzacție este o confirmare a progreselor realizate de echipă în consolidarea afacerii."

Brico Dépôt România își va continua activitatea în mod obișnuit pe parcursul acestei tranziții, menținându-și angajamentele față de clienți, angajați și parteneri.

Dan Ostahie, CEO Altex România, a declarat: „Altex România, liderul pieței de electro-IT, anunță cu entuziasm achiziția rețelei de magazine Brico Dépôt. Acesta este un moment important pentru toți cei implicați, iar acest prim pas ne deschide noi orizonturi de dezvoltare și oportunități pe piața de bricolaj din România. Obiectivul nostru principal este să continuăm să ne dezvoltăm și să oferim servicii de calitate, având clientul în centrul atenției. Strategia noastră de creștere se bazează pe un model omnichannel, asigurând o experiență de cumpărare coerentă și plăcută pentru clienți, indiferent de canalul de vânzare ales. Doresc să transmit un mesaj de încredere tuturor clienților, angajaților și partenerilor Brico Dépôt. Suntem dedicați dezvoltării acestei activități, aducând inovație și eficiență în fiecare aspect al afacerii. Fiecare membru al echipei noastre va beneficia de oportunități de dezvoltare profesională și de un mediu de lucru stimulant, care pune accent pe colaborare și excelență. Altex România este încrezătoare în viitorul companiei Brico Dépôt și este hotărâtă să continue să servească comunitatea cu produse și servicii de înaltă calitate."

Adela Smeu, CEO Brico Dépôt România, a adăugat: „Această tranziție marchează un moment important pentru Brico Dépôt România și cei peste 2.000 de angajați. De-a lungul anilor, am construit o fundație solidă, devenind o destinație de încredere pentru proprietarii de locuințe și profesioniștii din întreaga țară. Cu o rețea națională de 31 de magazine, suntem mândri să jucăm un rol esențial pe piața de bricolaj. Privind spre viitor, ne menținem angajamentul față de clienți, angajați și parteneri. Alături de întreaga noastră echipă, de parteneri și împreună cu Altex, vom continua să dezvoltăm business-ul și să explorăm noi oportunități de creștere."

Brico Dépôt România este un jucător important pe piața locală de bricolaj încă din 2013, când Kingfisher a intrat în țară prin achiziția Bricostore. În cei 11 ani de activitate, compania a trecut prin transformări semnificative, susținute de investiții strategice și o atenție constantă la nevoile clienților.

În 2017, prin integrarea Praktiker, compania și-a extins considerabil prezența, consolidând poziția sa în România.

În prezent, Brico Dépôt operează 31 de magazine în 24 de orașe, susținute de o echipă dedicată de peste 2.000 de angajați și o rețea solidă de parteneri.

În ultimii ani, Brico Dépôt România a răspuns dinamicii pieței prin creșterea gamei de produse, consolidarea prezenței digitale și dezvoltarea platformei de comerț electronic.

Brico Dépôt România își va desfășura activitatea în mod obișnuit pe durata perioadei de tranziție, asigurând stabilitate pentru angajați, clienți și parteneri.

Altex este lider pe piața de retail din România, cu peste 130 de magazine la nivel național. În cele peste trei decenii de la înființare, Altex s-a transformat dintr-un business local de import de televizoare în liderul pieței de produse electronice, electrocasnice, IT&C și multimedia din România. De la bun început, Altex s-a angajat să ofere produse de înaltă calitate, adaptate nevoilor consumatorilor și să ofere soluții de finanțare accesibile. Spre deosebire de alte magazine online sau offline, serviciul „2X Diferența" garantează clienților cel mai mic preț din România. De-a lungul timpului, Altex și-a extins nu doar gama de produse, ci și serviciile. Pentru a sprijini clienții în accesarea finanțării, Altex a înființat Credex, o companie de credit de consum care oferă soluții optime de finanțare cu dobânzi scăzute pentru achizițiile efectuate atât online, cât și în rețeaua sa națională de magazine.

Kingfisher plc este o companie internațională din domeniul bricolajului, cu peste 1.900 de magazine și o echipă cu peste 78.000 de colegi. Compania operează în opt țări din Europa, sub branduri de retail precum Screwfix, B&Q, Castorama, Brico Dépôt, TradePoint și Koçtaș și oferă produse și servicii pentru îmbunătățirea locuinței consumatorilor și profesioniștilor, atât în magazine, cât și prin intermediul canalelor de comerț electronic www.kingfisher.com.

Brico Dépôt România este un jucător important pe piața de bricolaj și amenajări pentru locuințe, cu o rețea națională formată din 31 de magazine în 24 de orașe și o echipă dedicată de peste 2.000 de angajați. Brico Dépôt oferă o gamă variată de produse, inclusiv pentru bucătărie, baie, grădină sau construcții, dar și servicii de calitate pentru proprietarii de locuințe, profesioniștii și clienții B2B.

Și-au dat seama de cât de proști sunt.

Acum folosesc termenul ...partide prooccidentale...

O să vă bata suveraniștii de o sa vă  sune apa în  cap!

"

Nicușor Dan: „Ieșirea unui partid din coaliție ne-ar lăsa cu un sprijin parlamentar șubred”. Ce spune primarul despre Călin Georgescu

Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a declarat, marți seară, la Jurnalul de Seară de la Digi24, că, din informațiile pe care le-a obținut de la specialiști în comunicare politică, rezultă că pentru o campanie electorală online precum cea a lui Călin Georgescu s-ar fi cheltuit în realitate cel puțin 10 milioane de euro. El spune că este un eșec al instituțiilor, inclusiv al serviciilor secrete, în această problemă și „fără discuție, cine a greșit trebuie să plătească". De asemenea, edilul spune că atitudinea partidelor față de societate s-a schimbat în bine iar, în ceea ce privește formarea unei coaliții guvernamentale cu actualele partide implicate, ieșirea unuia dintre ele ar însemna un sprijin parlamentar „foarte șubred", de 51-52%. El susține că imperativul pentru partidele din coaliția pro-occidentală este „să dea ceva stabil, care să țină câțiva ani".

„Pentru moment, noi avem un candidat care a spus că a făcut o campanie gratuită și, pe de altă parte, avem deja informații că au fost oameni plătiți ca să promoveze mesaje despre domnia sa. Ăsta este momentul în care ne aflăm. La momentul acesta, informațiile pe care le avem sunt de ordinul câtorva sute de mii de euro. Specialiștii cu care am vorbit, că e o lume relativ mică cea a specialiștilor în comunicare politică, spun că o campanie de mărimea celei care a făcut-o trece de 10 milioane de euro. Eu mă aștept să mai apară informații despre această campanie", spune Nicușor Dan.

El a afirmat, referitor la responsabilitatea serviciilor de a preveni o astfel de campanie ilegală, că „fără discuție, cine a greșit trebuie să plătească". „Și serviciile și instituțiile civile, de exemplu. Nu cred că e admisibil ca domnul Greblă să continue să conducă Autoritatea Electorală Permanentă".

„Sunt foarte multe ipoteze, pentru că sunt informații pe care noi nu le avem în momentul de față. A fost un eșec. Cine a greșit trebuie să plătească, pentru că a fost vorba de reputația internațională a României. Nu se întâmplă foarte des ca o țară să-și anuleze alegerile prezidențiale.

Pentru moment e mai important cu instituțiile, așa cum funcționează ele, să avem povestea completă a acestei campanii (...) cu mici nuanțe privind anumite informații care țin de servicii secrete, care în mod legitim trebuie să fie protejate. Dar imaginea de ansamblu, ea trebuie să fie cunoscută, publică", susține primarul Bucureștiului.

Despre posibilitatea ca Marcel Ciolacu să fie premier din nou, Nicușor Dan spune că „e complicat de spus din afară".

„Noi chiar suntem într-un moment și economic și geopolitic dificil. Și atunci deja partidele prooccidentale, împreună au 64-65% abia în Parlament. Ieșirea unuia dintre ele ne lasă o coaliție care va avea 51-52% din voturi, deci un sprijin parlamentar foarte șubred.

Imperativul este ca noi să avem stabilitate. Pentru realizarea acestui imperativ sunt foarte multe chestiuni personale. Cine se înțelege cu cine, care este aspirația legitimă a unui partid față de o anumită chestiune. Din afară e foarte greu să spui «îmi place sau nu-mi place persoana respectivă».

Imperativul pentru partidele din coaliția pro-occidentală este să dea ceva stabil, care să țină câțiva ani.

Eu sper ca până la alegerile prezidențiale, că vor fi trei luni, patru luni, cinci luni, să se mai estompeze din această... Cumva se suprapun două planuri. Adică, pe de o parte, există încredere în partidele pro-occidentale, există neîncredere în partidele pro-occidentale, pe de altă parte, există pro-occidental versus populism. Cumva neîncrederea asta, din aroganța partidelor pro-occidentale și din deficiența lor de comunicare, s-a transferat automat în zona populistă. Eu sper ca în lunile astea pe care le mai avem lucrurile să nu fie așa de evidente, oamenii, o parte dintre ei, să înceapă să înțeleagă că nu poți să guvernezi fără un buget.

Nu poți să spui că reducem vârsta de pensionare și triplăm pensiile. Adică sunt lucruri care s-au spus și care sunt evidente pentru oricine că nu se pot realiza. Este foarte importantă activitatea guvernului. Dacă ei cu adevărat vor reduce din agenții, vor începe ceea ce eu sper să recapete o încredere în instituții de stat", spune Nicușor Dan.

Acesta spune că „din informațiile pe care eu le am", Călin Georgescu ar fi fost votat de peste 50% din peste 60% în turul doi, „tocmai într-un sentiment de revoltă care s-a propagat și care s-a potrivit peste o lipsă de informații în privința sa".

„Eu sper că o parte din oamenii aceia, dacă vor avea mai mult timp, dacă vor vedea un candidat care este reformist, fără să fie populist, vor alege soluția care este și rațională și susținută de cifre.

Noi avem timp. E o societate care a dovedit că s-a mobilizat în multe momente importante. Eu sunt optimist. Totul este ca, pe de o parte, să mai coborâm bariera de neîncredere și să reluăm dialogul între aceste două Românii. Ăsta e un lucru foarte important, chiar dacă nu convingem, dar măcar să ne auzim unii pe pe ceilalți. Și să avem timp să comunicăm soluții reale", mai afirmă edilul.

Primarul general al Capitalei remarcă o schimbare a comportamentului partidelor în relaţia cu cetăţenii după alegeri.

„Faptul că în relaţia - şi ăsta mi se pare lucrul cel mai important - în relaţia cu cetăţenii au fost foarte precauţi şi a lipsit acea aroganţă cu care cumva ne obişnuisem. Când am fost anunţaţi că s-au suprapus nişte alegeri, părea că cetăţenii nu contează. Acum, dimpotrivă, în comunicarea pe care partidele pro-occidentale o fac, e, în opinia mea, multă atenţie la ce o să spună oamenii", a afirmat Nicuşor Dan.

Edilul a remarcat, de asemenea, diferenţa de abordare în ceea ce priveşte negocierile pentru formarea Guvernului, el arătând că, dacă în alte dăţi partidele negociau mai întâi funcţii, acum nu se mai pune astfel problema.

„A fost foarte civilizat modul în care ele s-au întâlnit. Cu mici excepţii, dar imaginea de ansamblu este că sunt nişte partide care s-au întâlnit, care au înţeles pericolul pentru România, care au înţeles că trebuie să dea un mesaj de stabilitate pentru tot contextul economic în care noi suntem. Faptul că au început discuţia pe principii şi nu pe poziţii - cine are primul-ministru, cine are ministrul Transporturilor, Dezvoltării şi aşa mai departe - lucru care nu s-a întâmplat acum un an şi jumătate, dacă ne aducem bine aminte cum au fost discuţiile", a mai afirmat edilul.

Alexandru Costea"

marți, 17 decembrie 2024

Statui și iubite. Divorțații din fruntea treburilor statale!







Imaginile au circulat pe Internet.

Este adevărat?

Preluat  Agenda Neagra

ARDEALUL, FOST PĂMÂNT ROMÂNESC. 

Ilie Bolojan. Noul Președinte PNL. Proaspăt senator. Demnitar al statului Român. 

Realizări:

În calitate de primar și apoi de președinte al Consiliului Județean Bihor Bolojan scoate în 2019 la Oradea statuia lui Mihai Viteazu din Piața Unirii și după cinci ani de depozitare o amplasează într-o locație secundară. 
Refuză ridicarea unei statui a lui Menumorut și schimbă denumirea Podului Primăriei in Podul Ladislau, mare rege al Ungariei Mari. 
Ridică nu mai puțin de zece statui, monumente și plăci memoriale pentru personalități maghiare. 

1. Ultima statuie ridicată de Ilie Bolojan, pe furiș, în august 2023, este cea a regelului Ladislau al Ungariei, cel care a dat decretul prin care doar „catolicii“ puteau deține proprietăți în Transilvania, adică românii nu aveau dreptul să dețină terenuri sau păduri. De fapt, această statuie a Regelui Ladislau din Oradea ridicată de Bolojan este cea de a treia, prima fiind pusă în 1893, iar a doua în 2010.
2. Statuia contelui Rhedey Lajos, guvernator al Comitatului Bihor, ce avea 3 județe din vestul României și două județe din Estul actualei Ungarii. Sub conducerea acestui guvernator, românii erau iobagi fiind obligați să muncească gratuit între 4 și 6 zile pe săptămână, câte 10 ore/zi pentru biserica catolică maghiară sau pentru grofii maghiari.
3. Statuia arhitectului maghiar Kálmán Rimanóczy, a cărui  familie a avut mai multe mandate de primari în Oradea. În aceea perioadă s-au făcut vămile la intrare în Oradea și, astfel, românii primeau o permisie la vamă, doar pentru 10 ore de a vizita oraș, după care trebuiau să părăsească Oradea.
4. Inscripțiile în latină puse, în 2018, de Ilie Bolojan, când s-a renovat Cetatea Oradei, care vorbesc doar de Gabriel Bethlen, principele maghiar al Transilvaniei care a dus o politică de maghiarizare a românilor și a ținut populația românească în iobăgie și sărăcie, românii neavând drepturi.
5. Vulturul Ungariei Mari a fost repus pe sediul Primăriei Oradea, după 101, ani de către Ilie Bolojan, după ce fusese dat jos în 1919 de către Armata Română, după ocuparea orașului.
6. Grupul statuar al celor  patru mari poeți ai maghiarilor amplasat, în 2012, de Ilie Bolojan pe cea mai importantă stradă pietonală din Oradea, pe care s-a scris că a fost ridicat în 1906, adică pe vremea Imperiului Austro-Ungar.
7. Statuia scriitorului maghiar Jozsef Attila, cel care a scris imnul extremiștilor care se cântă acum în secuime, dar și o mulțime de poezii antiromânești, prin care cerea, în anii 1930, ca Ungaria să reocupe Transilvania și Clujul „unguresc”.
8. Statuia geografului maghiar Czaran Gyula, care a făcut harta munțulior Bihorului, ridicată în 2017, de Ilie Bolojan.
9. În 2018, Ilie Bolojan realizează în centrul Cetății Oradea „mormântul” lui Sigismund de Luxemburg- împăratul romano-german și totodată rege al Ungariei Mari pe vremea când românii erau iobagi și nu aveau proprietăți, deși osemitele acestuia sunt la Viena din 1.700.
10. Ilie Bolojan realizează, tot în 2018, în Centrul Cetății Oradea, „mormântul“ regelului Ungariei Mari, Ladislau 1, deși osemintele acestuia sunt la Gyor-Ungaria încă din din 1565. 

Ilie Bolojan. 

Senator. 

Președintele PNL. 

Bogdan Vasile - un român minoritar.

luni, 16 decembrie 2024

Romania, raiul hoților! Proeuropenilor cât vă mai bateti joc de poporul român?


Corupția “investitorilor străini” – Lista companiilor cu cifre de afaceri uriașe care au raportat profit brut ZERO și, implicit, pierderi:

Iată lista companiilor cu cifre de afaceri uriașe care au raportat la final de 2022 profit brut ZERO și, implicit, pierderi:

E.ON Energie România SA: cifră de afaceri 13.725.371.052 lei, profit 0, pierdere 358.899.374 lei
ENEL Energie SA: cifră de afaceri 5.201.925.419 lei, profit 0, pierdere 391.072.544 lei
MET România Energy SA: cifră de afaceri 5.076.830.236 lei, profit 0, pierdere brută 20.766.816 lei
ENEL Energie Muntenia SA: cifră de afaceri 4.778.924.136 lei, profit 0, pierdere 377.568.182 lei
DELGAZ GRID SA (parte din grup E.ON): cifră de afaceri 1.728.069.608, profit 0, pierdere 125.064.813 lei
NIS PETROL SRL: cifră de afaceri 700.608.804 lei, profit 0, pierdere 116.566.729 lei

Retailul zbârnâie, comerțul și distribuția, idem, dar… ZERO impozit pe profit, fiind oficial pe pierdere:

PROFI ROM FOOD SRL: cifră de afaceri 11.660.657.559 lei, profit 0, pierdere brută 257.775.507 lei
ROMANIA HYPERMARCHE SA: cifră de afaceri 1.513.108.057 lei, profit 0, pierdere 33.787.149 lei
UNILEVER SOUTH CENTRAL EUROPE: cifră de afaceri 1.106.102.018 lei, profit 0, pierdere brută 64.865.225 lei
HAVI LOGISTICS SRL: cifră de afaceri 1.045.011.293 lei, profit 0, pierdere brută 8.260.665
SUPECO INVESTMENT SRL: cifră de afaceri 751.739.410 lei, profit 0, pierdere 5.509.765 lei
PUREFERT BALKANS SRL (comerț cu ridicata al produselor chimice): cifră de afaceri 735.579.818 lei, profit 0, pierdere brută 27.700.487 lei


Firmele cu capital austriac… ZERO profit!

KRONOSPAN TRADING SRL: cifră de afaceri 2.494.611.480 lei, profit 0, pierdere 15.546.600 lei
PORR CONSTRUCT SRL: cifră de afaceri 1.251.719.899 lei, profit 0, pierdere brută 4.616.564 lei
STRABAG SRL: cifră de afaceri 919.310.107 lei, profit brut ridicol 4.963.942 lei
ASIROM VIENNA INSURANCE: cifră de afaceri 736.735.195 lei, profit 0, pierdere 2.523.516 lei
RWA RAIFFEISEN AGRO ROMANIA SRL: cifră de afaceri 533.925.097 lei, profit 0, pierdere 4.978.855 lei

Giganții telefoniei, pierderi pe linie. Niciun leu profit, niciun leu impozit pe profit:

VODAFONE ROMANIA SA: cifră de afaceri 4.695.157.165 lei, profit 0, pierdere 121.899.297 lei
ORANGE ROMANIA COMMUNICATIONS SA: cifră de afaceri 2.436.927.140 lei, profit 0, pierdere 187.195.973 lei
TELEKOM ROMANIA MOBILE COMMUNICATIONS SA: cifră de afaceri 1.378.276.599 lei, profit 0, pierdere 558.080.366 lei

Și industria auto este pe butuci…

AUTOLIV ROMANIA SRL: cifra de afaceri 4.879.212.343 lei, profit 0, pierdere 164.560.738 lei
CONTINENTAL AUTOMOTIVE SYSTEMS SRL: cifră de afaceri 4.632.033.520 lei, profit 0, pierdere 331.190.369 lei
VITESCO TECHNOLOGIES ROMANIA SRL: cifră de afaceri 1.803.187.606 lei, profit 0, pierdere 354.411.484 lei
PREH ROMANIA SRL: cifră de afaceri 1.379.252.200 lei, profit 0, pierdere 60.238.509 lei
FAURECIA ROMANIA SRL (lider francez al industriei componentelor auto; 1 din 3 autoturisme produse în lume înglobează componente de la Faurecia): cifră de afaceri 1.300.419.790 lei, profit 0, pierdere 3.288.924 lei
YAZAKI COMPONENT TECHNOLOGY SRL: cifră de afaceri 227 212 385 lei, profit 0, pierdere 10 766 889 lei
ADIENT SRL: cifră de afaceri 779.868.427 lei, profit 0, pierdere 19.204.369 lei
CONTITECH ROMANIA SRL: cifră de afaceri 776.730.249 lei, profit 0, pierdere 75.378.576 (10% pierdere din C.A.!)


Cifre uriașe de afaceri în metalurgie, pierderi pe linie…

LIBERTY GALAȚI SA: cifră de afaceri 7.919.502.237 lei, profit 0, pierdere 821 582 752 lei
DONALAM SRL: cifră de afaceri 740.249.196 lei, profit 0, pierdere 35.097.380 lei
ARCELLORMITTAL HUNEDOARA SA: cifră de afaceri 650.814.289 lei, profit 0, pierdere 180.472.664 lei
ALUM SA: cifră de afaceri 501.771.469 lei, profit 0, pierdere 118.621.775 lei (peste 20% din C.A.!)

În industrie… la fel, pierderi!

ARCTIC SA (compania mamă BEKO, în top 10 contribuabili la bugetul Turciei, NIMIC către români): cifră de afaceri 3.799.988.277 lei, profit 0, pierdere 141.093.292 lei
MAKITA EU SRL (lider la fabricarea mașinilor unelte portabile acționate electric, prezente fără excepție pe orice șantier din țară): cifră de afaceri 2.884.412.434 lei, profit 0, pierdere 187.409.194 lei
PRYSMIAN CABLURI ȘI SISTEME SA (producție de cabluri cu fibră optică atât de solicitate în zilele noastre): cifră de afaceri 2.032.652.492 lei, profit net 0, pierdere netă 1.494.637 lei
SMITHFIELD ROMANIA SRL (industria cărnii): cifră de afaceri 1.280.635.214 lei, profit 0, pierdere 3.157.803
AAYLEX ONE SA (industria cărnii): cifră de afaceri 1.145.423.080 lei, profit 0, pierdere 108.014.375 lei
KASTAMONU ROMANIA SA (industria lemnului): cifră de afaceri 868.575.473 lei, profit 0, pierdere 91.980.415 lei
UNITED ROMANIAN BREWERIES BEREPROD SRL (industria berii ~ Tuborg, Skol, Holsten): cifră de afaceri 549.712.509 lei, profit 0, pierdere 43.510.797 lei
CAROLI FOODS GROUP SRL (mezeluri și producție de carne și produse din carne, prezente la aproape orice magazin alimentar din țară): cifră de afaceri 545.499.127 lei, profit 0, pierdere brută 1.505.172 lei
GRUPO ANTOLIN SIBIU SRL (fabricare de echipamente electrice de iluminat): cifră de afaceri 504.902.415 lei, profit 0, pierdere 64.785.671 lei


Farmacii la fiecare colț de stradă, cu toate că majoritatea au cifre de afaceri uriașe, profit zero!

DR.MAX SRL: cifră de afaceri 3.193.482.856 lei, pierdere 6.856.991 lei
PHARMAFARM SA: cifră de afaceri 1.635.630.649 lei, profit 0, pierdere 6.925.639 lei
CENTRUL MEDICAL UNIREA SRL: cifră de afaceri 1.004.486.227 lei, profit net 0, pierdere netă 6.035.166 lei


Două companii de SOFT fac afaceri de sute de milioane de lei, au și facilități multiple pentru IT-iști, dar nu plătesc nimic la stat din profit:

AMAZON DEVELOPMENT CENTER ROMANIA SRL: cifră de afaceri 616.776.705 lei, profit 0, pierdere 2.736.287 lei
ALSO TECHNOLOGY ROMANIA SRL: cifră de afaceri 527.234.263 lei, profit 0, pierdere 20.548.782 lei

Alte două companii de transport și curierat raportează profit ZERO la cifre de afaceri de peste 100 de milioane de euro.

DELIVERY SOLUTIONS SA: cifră de afaceri 736.498.414 lei, profit 0, pierdere 45.013.842 lei
VOS LOGISTICS CARGO SA: cifră de afaceri 510.591.518 lei, profit 0, pierdere 8.923.149 lei

Trenurile de mare viteză circulă de luni în premieră între două mari capitale europene


De luni sunt legate în premieră prin trenuri de mare viteză două foarte mari capitale europene: Paris și Berlin. Opt ore face trenul german de mare viteză ICE, iar cele mai ieftine bilete costă de la 59 de euro.

Din decembrie 2023 circulă de trei ori pe săptămână trenuri de noapte între cele două orașe, dar fac mai mult de 13 ore și circulația a fost întreruptă mai bine de trei luni, din cauza unor șantiere mari de infrastructură. Între 2014 și 2023 nu au existat niciun fel de trenuri directe între Berlin și Paris.

Din 16 decembrie circulă și un tren german de mare viteză pe zi, iar durata călătoriei este de opt ore, cu patru opriri intermediare, printre care Strasbourg și Karlsruhe, scrie AFP.

Până la lansarea acestui tren direct, călătoria dura între 9 și 12 ore, cu una sau două schimbări de tren.

În fiecare zi, noul tren spre Berlin pleacă de la Paris Est la 9.55, iar trenul „pereche” pleacă din Berlin Hbf către Franța la 12.02.

Cele două companii feroviare care au colaborat pentru a lansa trenurile – SNCF Voyageurs și Deutsche Bahn – au insistat mult și pe argumentul ecologic, amprenta de carbon per pasager fiind în medie pentru acest drum, de 100 de ori mai mică la călătoria cu trenul, decât la cea aeriană.

Trenurile utilizate sunt germane, modelul DB clasa 407 ICE 3, numărul de locuri este de 444, dintre care un sfert la clasa 1. Prețul de pornire este de 59 de euro, însă pentru cine ia biletul cu puțin timp înainte prețul va fi mai mare, undeva pe la 110 – 130 de euro.

Între Franța și Germania circulă din 2007 trenuri de mare viteză, mai ales între Paris și Frankfurt, Paris și Munchen și între Frankfurt și Marseille. Vara sunt în week-end și trenuri directe Bordeaux – Frankfurt, scrie publicația International Railway Journal.

George Simion, fotografie alături de Giorgia Meloni la congresul Fratelli d’Italia: „Premierul Italiei cunoaşte despre lovitura de stat din România”


Liderul AUR, George Simion, aflat la sfârșitul săptămânii trecute la congresul Fratelli d’Italia, a declarat că se bazează pe premierul italian Giorgia Meloni „în lupta pentru alegeri libere în România”, menţionând că șefa guvernului de la Roma „cunoaşte despre lovitura de stat din România”.

George Simion s-a aflat, în perioada 14-15 decembrie, la Roma, în Italia, unde a participat la a 25-a ediţie a congresului Atreju, organizat de partidul Fratelli d’Italia, condus de Giorgia Meloni, potrivit unui comunicat de presă transmis de AUR, citat de News.ro.

În cadrul evenimentului, liderul formaţiunii a discutat cu premierul Italiei, Giorgia Meloni, despre „lovitura de stat dată de sistem în România, prin anularea alegerilor prezidenţiale”.

Giorgia Meloni a menţionat sprijinul dat de guvernul italian pentru păstrarea democraţiei din România, se arată în comunicatul citat.

„Ne bazăm pe Giorgia Meloni în lupta pentru alegeri libere în România: premierul Italiei cunoaşte despre lovitura de stat din România şi ne va ajuta la nivel european să îi oprim”, a declarat George Simion.

Conform comunicatului, preşedintele AUR s-a întâlnit cu mai mulţi lideri europeni, printre care preşedintele Senatului Italiei, Ignazio La Russa, ministrul italian al Turismului, Daniela Santanche, fostul premier al Poloniei, Mateusz Morawiecki, copreşedintele ECR (Grupul Conservatorilor şi Reformiştilor Europeni), Nicola Procaccini, şeful delegaţiei Partidului Lege şi Justiţie în Parlamentul European, Adam Bielan, dar şi Carlo Fidanza, şeful delegaţiei Fratelli d’Italia în Parlamentul European.

„Va trebui să muncim din greu pentru a restabili democraţia şi pentru a restabili încrederea cetăţenilor în democraţie. Cum putem cere acum oamenilor să aibă încredere în democraţie, în procesul de vot, dacă şi-au permis să facă aşa ceva? Actualul nostru preşedinte este autorul loviturii de stat care este în desfăşurare în România. Este incredibil, când le convine, spun că apără statul de drept, când nu le convine, încalcă orice reguli şi încalcă Constituţia. Oamenii s-au săturat de acest establishment globalist. (…) Vom lua măsuri pentru a ne asigura că voinţa poporului şi democraţia sunt respectate în România şi sperăm să avem cât mai repede alegeri. Prima noastră opţiune este să îl susţinem pe Călin Georgescu, dacă o să fie lăsat să candideze, pentru că este ca o dictatură în interiorul UE şi în România. Ei aleg cine poate candida sau nu, chiar dacă persoanele au dreptul să candideze”, a declarat George Simion, pentru jurnaliştii prezenţi la congresul Fratelli d’Italia.

Au înebunit câinii!

Potrivit măsurilor prevăzute în legea austerității, la 1 august accizele se vor majora cu 10% la carburanți, ceea ce va aduce scumpiri la po...