sâmbătă, 5 octombrie 2024

Șeful a luat masa cu agenți KGB. Care pe care l-a recrutat?

„Am mâncat sandvișuri uriașe cu creveți la aceeași masă cu KGB-ul” . Jens Stoltenberg a dezvăluit cum a încercat să recruteze un agent sovietic

Fostul secretar general al NATO, Jens Stoltenberg, a vorbit într-un intervit pentru Financial Times, publicat pe 4 octombrie, cum, în perioada Războiului Rece, a ținut legătura cu un agent KGB care lucra sub acoperire la Ambasada URSS în Norvegia, iar sovieticii îi dăduseră numele conspirativ “Steklov".

Jens Stoltembrerg, fost secretar general al NATO/ FOTO:EPA/EFE

Stoltenberg a fost în contact cu KGB-ul din Oslo în anii 1980, când era șeful Ligii Tineretului Muncitoresc, organizația de tineret a Partidului Muncii din Norvegia. „A fost foarte ciudat. Tatăl meu obișnuia să-mi spună că singurii oameni cu care ar trebui să vorbești la ambasada rusă sunt cei de la KGB, pentru că ei sunt singurii care au influență", a declarat Stoltenberg.

Nu am făcut niciodată ceva de care să-mi fie rușine. Dar ideea era că mă scoteau să iau prânzul în oraș. Și am mâncat sandvișuri uriașe cu creveți la aceeași masă în același restaurant din Oslo, cam o dată pe lună, cu un tip pe nume Kirillov. Și el era agent KGB. Fără nicio îndoială.

Fostul secretar general al NATO a declarat că tatăl său, care îl cunoștea pe Viktor Grușko, un agent KGB sub acoperire diplomatică în Norvegia, l-a sfătuit pe fiul său să rapoteze fiecare astfel de întâlnire serviciilor secrete norvegiene.

În 1991, contrainformațiile norvegiene au venit la mine și mi-au spus: „Ai putea să ne ajuți să-l convingem pe Kirillov să defecteze?" Îl cunoșteam pe acest tip de 10 ani. În timpul ultimului prânz i-am spus: „Te cunosc, mă cunoști, dacă vrei să sari, aplică: Norvegia este o țară frumoasă. Vor avea grijă de tine".

Kirillov nu a acceptat oferta. Stoltenberg a aflat mai târziu din arhivele deschise ale KGB că serviciile secrete sovietice i-au dat numele de cod „Steklov".

Canalul de televiziune norvegian NRK a relatat în 2000 că agentul KGB Boris Kirillov, care lucra în Norvegia sub acoperire diplomatică, a încercat să îl recruteze pe Jens Stoltenberg în 1991. Potrivit presei norvegiene, Stoltenberg a intrat în atenția KGB în 1989 și a primit porecla „Steklov".

KGB a alocat dosarul personal al lui Stoltenberg la coloana DOR („Cazul de dezvoltare operațională"). „Astfel de dosare erau de obicei destinate persoanelor care se aflau într-un „stadiu avansat de dezvoltare" sau erau deja considerate unul dintre „contactele confidențiale" ale KGB", a relata NRK.

Încercarea lui Kirillov de a-l recruta pe Stoltenberg a fost semnalată de Mihail Butkov, un agent KGB care a fugit în Occident și a dezvăluit rețeaua KGB din Norvegia. În urma dezvăluirilor lui Butkov, mai mulți diplomați sovietici, inclusiv Kirillov, au fost expulzați din Norvegia pentru „activități incompatibile cu statutul diplomatic", a relatat ziarul Kommersant în 2000.

În octombrie 2000, Tatiana Samolis, reprezentantă a Serviciului rus de Informații Externe, a refuzat să comenteze informațiile potrivit cărora KGB ar fi încercat să îl recruteze pe Stoltenberg (care era pe atunci șeful guvernului norvegian). „Conform tradiției în serviciile de informații din toate țările, nu comentăm implicarea sau neimplicarea unei persoane în agenția noastră", a declarat Samolis.

Jens Stoltenberg a părăsit la 1 octombrie 2024 funcția de secretar general al NATO, pe care o deținea din 2014. El a fost succedat de Mark Rutte, fost prim-ministru al Țărilor de Jos.

Votați cu oricine dar nu cu cei care își bat joc de noi, militarii!

Extras dintr-un  site militar, HotNews.ro..


Vouă vă place specimenul?

Cum arată colierul Cartier de 500.000 de euro, confiscat de vameșii germani de la Adriean Videanu. Suma uriașă pe care a plătit-o pentru a recupera bijuteriile

Poliția germană de Frontieră a făcut publică o imagine a unui colier evaluat la aproximativ 500.000 de euro, confiscat de la fostul ministru Adrian Videanu pe aeroportul din Munchen.

Adrian Videanu a plătit peste o sută de mii de euro pentru a recupera colierul - Foto Facebook

Pe 30 septembrie, autoritățile vamale din Munchen, anunțau că au confiscat bijuterii în valoare de peste 650.000 de euro de la un cuplu de români, așa cum „Adevărul" a relatat pe 1 octombrie. S-a descoperit că cei doi nu erau nimeni alții decât fostul ministru al Economiei, Adrian Videanu, şi soţia sa, care reveneau în ţară după o vizită în Elveţia, unde au făcut și cumpărături.

Colierul nedeclarat de familia Videanu Foto Autoritatea vamală din Germania jpg

Cele două bijuterii au fost confiscate, având în vedere că reglementările vamale germane permit importul de suveniruri fără taxe doar până la 430 de euro. Cuplul a achitat taxe de import de aproximativ 130.000 de euro pentru a recupera bijuteriile și se confruntă cu o anchetă penală fiscală.

Adrian Videanu și soția lui tocmai sosiseră din Elveția, pe aeroportul din capitala Bavariei, când au atras atenția vameșilor.

Când au verificat bagajele, aceștia au descoperit un colier estimat la aproape 500.000 de euro (aproximativ 471.000 de franci elvețieni). Acest colier, realizat de Cartier, este din aur alb și este ornamentat cu 614 diamante, onixuri și smaralde, conform informațiilor din presa locală. Mai exact, colierul Panthère de Cartier, este realizat din „aur alb (750/1000), decorat cu 2 ochi de smarald, 11 pete de onix, 1 nas de onix și 614 diamante tăiate în briliante, totalizând 16,25 carate", potrivit informațiilor de pe site-ul Cartier, citat și de Hotnews.

Colierul de jumătate de milion de euro - Foto Captură - cartier.com

Fostul ministru Adrian Videanu a transmis pentru G4Media că a fost „o neînțelegere cauzată de faptul că nu am știu legislația UE, care spune că taxele pentru bunuri de valoare aduse din afara UE trebuie plătite în primul stat membru în care am ajuns, și nu în România, țara unde am rezidența fiscală".

Este vorba despre un colier pentru soția mea și un ceas, ambele cumpărate din Elveția și care erau în ambalaje, cu toate facturile aferente. Vameşul a susţinut că trebuie să plătesc în Germania atât taxele, cât şi TVA, şi până la plata tuturor sumelor ei au reţinut bijuteriile. Am plătit taxele cerute, dar le-am comunicat că voi contesta administrativ decizia, pentru că eu cred că e normal să plătesc TVA acolo unde am reşedinţa fiscală, adică în România", a spus Adrian Videanu.

Pentru a recupera bijuteriile, fostul ministru a plătit taxe de import în valoare de 130.000 de euro (123.000 de franci), din care se scade indemnizația permisă de 430 de euro (405 franci) pe persoană.

Bunurile au fost confiscate", a declarat Thomas Meister de la biroul vamal din München, pe 30 octombrie.

Adrian Videanu, fost lider influent al PDL și apropiat al fostului președinte Traian Băsescu, a fost primar al Capitalei între 2005 și 2008, apoi Ministru al Economiei, fiind promotorul cotei unice de impozitare. După retragerea din politică, el conduce grupul de firme Theda Mar, activ în construcții și energie. În mai 2024, Videanu a fost achitat definitiv în dosarul Romgaz-Interagro, în care era acuzat de constituire a unui grup infracțional organizat și delapidare.

Va fi urât, nu există nicio îndoială”. Primele victime IDF arată cât de sângeroasă va fi invazia din Liban. Poate Israelul să învingă Hezbollah?

 „Va fi urât, nu există nicio îndoială”. Primele victime IDF arată cât de sângeroasă va fi invazia din Liban. Poate Israelul să învingă Hezbollah?

Forțele israeliene au lovit intens Hezbollah din aer, dar un succes real în lupta împotriva grupării susținute de Iran ar putea presupune o campanie lungă și sângeroasă, scriu Financial Times și Times of Israel.

Luptătorii Hezbollah îi așteptau pe militarii israelieni din comandourile Egoz într-o clădire dintr-un sat aflat în apropierea frontierei, unde trupele IDF căutau să distrugă infrastructura grupării, în a doua zi a invaziei terestre din Liban.

A urmat un schimb de focuri, apoi confruntarea s-a extins în afara clădirii, unde zeci de agenți Hezbollah au atacat trupele israeliene cu arme de foc, rachete antitanc și mortiere, scrie Times of Israel.

O dronă a IDF a intrat în luptă, apoi tancurile au bombardat zona, în timp ce soldații israelieni răniți sau uciși au început să fie evacuați.

În total, șase militari au fost uciși în această confruntare și alți cinci au fost grav răniți. De asemenea, alți câțiva au fost duși la spital pentru răni mai ușoare.

IDF a evaluat că trupele, loviturile aeriene și bombardamentele lansate din tancuri au ucis peste 20 de agenți Hezbollah din zonă. După extragerea răniților, la sfârșitul bătăliei, armata a anunțat că a obținut controlul asupra zonei în care au avut loc luptele.

IDF soldiers being evacuated after a Hezbollah ambush in Marun al-Ras. Footage shows evacuation helicopters continuously transporting the casualties from Israel-Lebanon border. More details are awaited. pic.twitter.com/WCoHNVKXiF

— Aditya Raj Kaul (@AdityaRajKaul) October 2, 2024

Alți doi soldați din unitatea de recunoaștere Golani au fost uciși într-un incident separat, în care un alt soldat a fost grav rănit, a precizat IDF. Într-un al treilea incident, un medic din Batalionul 51 al Brigăzii Golani a fost de asemenea grav rănit.

Numărul de victime din ziua a doua a invaziei terestre israeliene în Liban sugerează că operațiunea ar putea fi dificilă, așa cum au avertizat unii experți.

„Un război pentru însăși existența noastră”

După ce a promis anterior că va împinge Hezbollah de la graniță și va permite întoarcerea în siguranță în nordul Israelului a celor 60.000 de persoane care au fugit din casele lor în urma tirurilor de rachete, premierul Benjamin Netanyahu a enunțat un obiectiv mai ambițios de a „învinge” complet gruparea militantă susținută de Iran.

„Suntem într-un război pentru însăși existența noastră”, a declarat luni prim-ministrul.

Modul în care Israelul va atinge acest obiectiv general fără o ofensivă terestră profundă este neclar. Deși a lovit în mod repetat ținte ale Hezbollah din aer, mulți se tem că IDF va pătrunde în cele din urmă mai adânc în Liban decât în timpul invaziei din 2006, sfârșită într-un impas.

„Va fi mai adânc, mai greu și mai lung decât în 2006”, a declarat pentru Financial Times Emile Hokayem, directoare pentru securitate regională la Institutul Internațional pentru Studii Strategice, cu referire la precedentul război israelian din Liban. „Va fi urât, nu există nicio îndoială”, a asigurat ea.

Autoritățile israeliene nu și-au explicat public încă obiectivele teritoriale finale, iar declarațiile din ultimele zile au sugerat că incursiunile vor fi limitate în timp și spațiu.

În Liban, există însă îngrijorări cu privire la faptul că ofensiva terestră ar putea presupune o ocupație israeliană nelimitată a zonei de frontieră. De asemenea, există întrebări cu privire la cât de departe este Israelul dispus să meargă în încercarea sa de a distruge arsenalul de rachete cu rază lungă de acțiune al Hezbollah.

O mare parte din acest arsenal se află în nord, în Valea Bekaa, un drum lung pentru militarii israelieni.

„Un efort dificil și sângeros”

Israelul a petrecut aproape un an lovind țintele Hezbollah din sudul Libanului cu artileria și a intensificat campania în ultimele săptămâni.

Din septembrie, a devastat structura de comandă a grupării, asasinându-i pe liderul Hassan Nasrallah și pe alți comandanți, în vreme ce a sabotat într-un mod uluitor rețeaua de comunicații.

IDF a lansat, de asemenea, atacuri aeriene masive asupra bastioanelor Hezbollah din suburbiile sudice ale Beirutului și din întregul Liban, ucigând peste 1.000 de persoane și alungând la un milion de persoane din case.

Însă o invazie terestră de orice amploare pune forțele israeliene în luptă directă cu luptătorii Hezbollah pe terenul lor, ceea ce ar anula o parte din superioritatea aeriană a Israelului.

Chiar și preluarea unei zone tampon limitate în sudul Libanului ar presupune un efort dificil și sângeros, au avertizat oficialii și analiștii.

Israelul a ocupat regiunea de frontieră din sudul Libanului timp de 18 ani după ce a invadat țara în 1982 și a folosit forțele libaneze proxy pentru sprijin. Dar militarii israelieni au fost presați de atacurile constante ale Hezbollah și s-au retras în 2000.

De atunci, Hezbollah a controlat partea libaneză a frontierei și a avut la dispoziție aproape două decenii pentru a-și dezvolta apărarea și tacticile de la războiul din 2006 și până acum.

Capacitatea Hezbollah

Potrivit lui Eado Hecht, cercetător principal la Centrul Begin-Sadat pentru Studii Strategice, un think-tank israelian, Hezbollah are trei comandamente regionale, fiecare echivalent cu o divizie de infanterie, care pot opera în mod autonom.

Terenul, care constă în creste abrupte și înclinate, separate de râpe adânci, îngreunează manevrele militare. Hezbollah a minat puternic zonele practicabile dintre satele fortificate și se crede că a săpat o rețea de tuneluri în regiunea de frontieră.

„Până acum, majoritatea victimelor Hezbollah au fost în artileria strategică și în eșaloanele superioare de comandă”, a declarat Hecht pentru Financial Times.

„Comandamentul său din sud a suferit pierderi grele, dar nu în număr mare în raport cu dimensiunea sa globală”, a adăugat el.

Obiectivele posibile ale Israelului

IDF a afirmat că a desfășurat doar operațiuni țintite în apropierea frontierei pentru a distruge infrastructura Hezbollah – tuneluri, depozite de arme și muniții.

La câteva ore după anunțarea raidurilor însă, Israelul a avertizat localnicii libanezi să evacueze aproape 30 de sate din apropierea frontierei și să se deplaseze la nord de râul Awali, care se întinde până la 60 de kilometri de graniță.

Potrivit oficialilor și analiștilor militari, unul dintre obiectivele posibile ale IDF ar putea fi capturarea tuturor zonelor din apropierea imediată a teritoriului israelian, pentru a preveni atacurile asupra orașelor și satelor israeliene de frontieră. Dar acest lucru ar fi probabil doar o soluție pe termen scurt, au avertizat analiștii.

„Scopul declarat al Israelului este de a stabili un cordon de securitate și, deși poate goli acea zonă tampon, cum poate Israelul să împiedice repopularea acesteia? Asta s-a întâmplat în 2006”, a declarat pentru Financial Times John Raine, un fost diplomat britanic care lucrează acum la IISS.

Alternativ, „IDF ar putea stabili avanposturi pentru a-și alimenta baza de informații – imaginați-vă o serie de forturi. Dar acest lucru este foarte riscant, deoarece bazele sunt vulnerabile, după cum a descoperit coaliția americană în Afganistan”, a adăugat el.

Nici stabilirea unei zone tampon în jurul frontierei nu ar împiedica Hezbollah să lovească Israelul cu rachetele sale cu rază medie și lungă de acțiune.

Potrivit analiștilor, chiar dacă Hezbollah s-ar retrage pe malul nordic al râului Litani – așa cum se prevede într-o rezoluție a ONU adoptată după războiul din 2006 – ar putea în continuare să lovească Israelul cu rachete Grad de 122 mm, care au fost furnizate de Iran și au o rază de acțiune de 40 km.

Hezbollah se bazează, de asemenea, pe un stoc considerabil de rachete Fajr cu rază mai lungă de acțiune, rachete balistice și drone. Marți, Hezbollah a declarat că a lansat rachete „Fadi 4” asupra unor poziții militare din jurul Tel Avivului, rănind două persoane, potrivit presei israeliene.

HotNews.ro 

miercuri, 2 octombrie 2024

Când mafioți asemănători vor fi prinsi si cei de origine română?

Banane cu cocaină și mesaje criptate. Cum a fost prins „adevăratul Tony Soprano”, unul dintre cei mai mari traficanți de droguri din UK

Liderul mafiot Jamie Stevenson a încercat să inunde Scoția cu o tonă de cocaină și milioane de tablete de Etizolam, care au provocat jumătate din decesele asociate cu consumul de droguri în această țară în 2019. Cu toate că a reușit să scape de poliție de mai multe ori, traficantul de droguri căruia i se mai spune și „adevăratul Tony Soprano" a ajuns acum după gratii, unde va rămâne 20 de ani, după ce autoritățile au reușit să dovedească faptul că Stevenson a pus bazele unei fabrici de droguri în Anglia și a încercat să ascundă cocaină adusă din America de Sud într-un transport de banane, potrivit BBC.

Deși unele părți ale poveștii lui Stevenson sună ca un thriller polițist cu tente satirice, bărbatul poreclit și „Iceman" era un adevărat lider mafiot care a făcut o avere din traficul de droguri asociat cu sute de decese anual.

Dacă Stevenson ar fi reușit să ducă la bun sfârșit operațiunea, multe alte persoane și-ar fi pierdut viața, în timp ce el ar fi obținut profituri de milioane de lire sterline, potrivit poliției.

Stevenson (59 de ani) și gașca lui au fost prinși după o operațiune a poliției care a durat patru ani, cooperarea mai multor agenții de ordine publică, infiltrarea unui serviciu de mesagerie criptată și o colecție uriașă de dovezi incriminatoare strânse de procurori.

Publicul a auzit pentru prima oară numele lui Stevenson după ce acesta a fost acuzat că l-a împușcat pe asociatul său, Tony McGovern, în afara unui bar din Glasgow, în septembrie 2000.

Stevenson și McGovern au fost cândva atât de apropiați încât au jucat rolul de cavaler de onoare, unul la nunta celuilalt. Stevenson a scăpat de acest proces din cauza lipsei de probe.

Cocaina adusă în Marea Britanie în transportul de banane din America de Sud era în valoare de 100 de milioane de lire sterline. Foto: Crown Office

În 2004, o agenție specială a poliției din Scoția a lansat Operațiunea Folklore, o investigație de trei ani în care Stevenson a fost urmărit electronic și cercetat pentru fraudă ca niciun alt infractor dinaintea sa.

Citește inteligent cu Newsletter-ul Digi24.ro

Digi24.ro îți oferă posibilitatea să-ți alegi ce dorești să citești, când îți dorești

Abonează-te la Newsletter-ul Digi24.ro

Abonându-te la Newsletter primești sinteza celor mai bune informații, articole și interviuri exclusive publicate de digi24.ro

Nemaiputând eschiva acuzațiile, Stevenson a pledat vinovat pentru spălare de bani în valoare de 1 milion de lire sterline și a fost condamnat la 12 ani și 9 luni de închisoare.

În 2018, Stevenson nu mai era la închisoare și a ajuns din nou pe lista polițiștilor cu cei mai căutați lideri mafioți.

Marea reușită a venit atunci când detectivii au primit informația că un comerciant de fructe din Glasgow, David Bilsland, avea legături cu crima organizată și încerca să își extindă afacerile în America de Sud.

Poliția a lansat atunci Operațiunea Pepperoni – numele a fost ales la întâmplare.

Bilsland plănuia să importe banane din Ecuador, o țară din vecinătatea celor în care era produsă cocaina – Peru, Bolivia și Columbia – cu toate că doar supermarketurile puteau să obțină profit cu bananele pe care le aduceau din America de Sud.

Decriptarea platformei de mesagerie securizată EncroChat a dus la prinderea unor traficanți de droguri și în alte țări, precum Belgia și Olanda. Foto: Profimedia Images

În februarie 2020, poliția și varianta britanică a FBI-ului, National Crime Agency (NCA), au aflat că Bilsland va face o vizită surprinzătoare în Spania, zburând de Ziua Îndrăgostiților și întorcându-se apoi ziua următoare.

Bilsland nu a luat cu el niciun bagaj, iar întreaga călătorie a fost considerată o acțiune ce ținea de afacerile sale ilegale.

Autoritățile britanice nu știau cu cine se va întâlni Bilsland în Spania, dar, cu ajutorul poliției spaniole, care a fotografiat în secret întâlnirea, au aflat că s-a văzut cu nimeni altul decât Stevenson în Hotelul Melia din Alicante.

Detectivii au descoperit mai apoi că Stevenson era implicat în înființarea unei fabrici de pastile în Rochester, Kent, unde erau produse milioane de tablete de Etizolam, cunoscut și ca valium de stradă.

Fabrica a fost percheziționată pe data de 12 iunie 2020 – aceeași zi în care poliția l-a arestat din nou pe Stevenson.

„Iceman" avea un telefon care s-a dovedit a fi un dispozitiv EncroChat – o platforma de mesagerie criptată foarte securizată folosită de infractorii care puteau în acest fel să comunice fără să se teamă că ar putea fi prinși.

În aprilie 2020, însă, autoritățile franceze au infiltrat sistemul și au strâns destule date incriminatoare pe care le-au împărtășit cu colegii lor din Europa.

Administratorii EncroChat și-au dat seama pe 12 sau 13 iunie 2020 că sistemul a fost compromis și i-au sfătuit pe clienții lor să închidă sau să distrugă dispozitivele.

Avertismentul a venit prea târziu pentru Stevenson. Totuși, el a reușit să obțină eliberarea pe cauțiune și a fugit apoi din țară. La momentul acela, când încă investigația era la început, nu existau destul dovezi pentru ca Stevenson să poată fi ținut în spatele gratiilor.

Bananele proveneau din Ecuador, drogurile din țările învecinate: Peru, Bolivia, Columbia. Foto: Crown Office

Vara aceea, vameșii din Marea Britanie au stat cu ochii pe transporturile de banane din Ecuador care veneau pe numele lui David Bilsland. Al 18-lea transport conținea ceea ce polițiștii căutau – aproape o tonă de cocaină ascunsă în 119 pachețele din folie de aluminiu.

În următoarele luni, agențiile britanice au analizat 50.000 de mesaje EncroChat – un proces extenuant care a purtat numele de Operațiunea Dragonfire.

Conversațiile lui Stevenson de pe EncroChat cu asociații lui au demonstrat că sunt implicați în traficul de cocaină și Etizolam.

„Ceea ce cred eu că această condamnare demonstrează este că el avea cu adevărat o reputație internațională globală", a explicat Gerry McLean, șeful biroului regional de investigații al NCA din Scoția și Irlanda de Nord.

Stevenson „nu ar fi putut să aducă aceste cantități de droguri în Marea Britanie dacă nu avea această rețea de contacte în toată lumea", potrivit lui McLean, care a precizat că fabrica din Kent producea „cantități industriale" de Etizolam.

„Operațiunea în care Stevenson era implicat era la o scară pe care nu cred că am mai văzut-o până acum, mai ales în Scoția și, chiar, în Regatul Unit."

Raul Nețoiu

N-am crezut că o să-l mai aud pe Ion Ilici Iliescu în acest an fatidic, 2024.

Noapte bună, români și România!


Se întorc morții în morminte, cei de la lovitura de stat din '89, cei de la mineriade.

Am în minte imagini terifiante. El, eroul Ilici, nu?



Eu, tu cum vom fi reacționat?

Motivul pentru care un bărbat a plecat dintr-un restaurant, de la prima întâlnire, înainte să fie adusă mâncarea: "Încercam cu disperare să nu izbucnesc în râs"

Articol din Ziare.com 

Cuplu la prima masă împreună în oraș FOTO Pixabay

Un bărbat care a plecat de la o întâlnire după ce a aflat o informație despre partenera sa a stârnit o dezbatere în mediul online.

Acesta și-a împărtășit experiența pe Reddit. Potrivit relatării bărbatului, partenera sa arăta vizibil diferit față de fotografiile ei online, atunci când s-a întâlnit cu ea, ceea ce l-a descurajat imediat. În timp ce își așteptau băuturile, cei doi au stat de vorbă și atunci femeia a dezvăluit că are cinci copii.

"Știam din scurta noastră interacțiune online că nu a fost niciodată căsătorită, așa că am întrebat-o destul de direct dacă toți au același tată, iar ea a spus că nu", a explicat el. "Nu a spus câți tați au, așa că am întrebat-o direct: "Cu câți bărbați?", iar ea a părut jenată să răspundă, apoi a spus 3".

Reacția lui a fost promptă: "Răspunsul meu a fost "wow" și am rămas amândoi în tăcere timp de aproximativ 30 de secunde, în timp ce eu încercam cu disperare să nu izbucnesc în râs. Nu sunt sigur de ce am găsit situația atât de amuzantă, poate că a fost un tic nervos", a continuat el în postarea sa. El i-a spus tranșant: "Nu cred că asta va duce nicăieri". A lăsat bani pe masă pentru băutură și mâncare și a plecat.

Bărbatul a cerut păreri pe Reddit, în timp ce experții au comentat situația, adăugând nuanțe la dezbatere.

Rachel Goldberg, terapeut licențiat în căsătorie și familie din Studio City, California, a explicat că, deși bărbatul avea tot dreptul să decidă să nu continue întâlnirea, reacția sa ar fi putut fi mult mai plină de compasiune.

"Respingerea ei într-un mod atât de dur și rușinos a fost inutilă", a declarat Goldberg pentru Newsweek. "Este de înțeles de ce nu a menționat pe profilul ei că are cinci copii, deoarece probabil că duce la comentarii nedorite pe care încerca să le evite.

"În cele din urmă, ea este o ființă umană și este evident că s-a simțit jenată discutând despre situația ei. Faptul că el a lăsat bani și a plecat fără să exprime într-un mod amabil că nu consideră că se potrivesc transmite mesajul că ea nu merită nici măcar un respect decent."

Alyse Freda-Colon, un terapeut din New York, a criticat reacția bărbatului.

Ea a declarat pentru Newsweek: „Frate! Serios? OK, înțeleg că ar fi fost de ajutor dacă ea ar fi dezvăluit că are cinci copii, dar sincer, tu ești clar ticălosul în această situație.

"Ai încercat 'să nu izbucnești în râs'? Femeia asta evident nu era potrivită pentru tine, dar te-ar fi omorât să-ți lași judecata deoparte, să iei cina cu ea și să o cunoști, chiar dacă nu aveai de gând să o vezi din nou?"

Mulți dintre cei care au comentat au simpatizat cu femeia și au criticat comportamentul dur al bărbatului.

"Cel puțin ți-a spus la prima întâlnire și a fost sinceră", a comentat cineva.

„Nu ești ticălos pentru că ai decis să pleci dacă știai că nu este potrivită pentru tine, dar ești ticălos pentru modul în care ai gestionat situația. Plecând fără să explici corespunzător sau fără puțină compasiune, ai făcut ca situația să fie mai rea decât era necesar. Să fii politicos la întâlniri este întotdeauna apreciat," a spus altcineva.

"De aceea preferăm să discutăm mai mult prin mesaje. Judecata destul de dură... putea fi evitată cu o conversație prin text," a comentat un alt utilizator, potrivit newsweek.com.



Asasinate, otrăviri, sabotaj, dezinformare, spionaj, recrutare, operațiuni cibernetice și multe altele.

Misteriosul număr doi al FSB luptă împotriva Occidentului, dar își trimite copiii la studii în Vest

Articol din Ziare.com

FOTO X


Chiar și pentru un oficial al serviciului rus de spionaj, Serghei Korolev iese în evidență ca fiind excepțional de secretos.

Korolev, adjunctul directorului Serviciului Federal de Securitate al Rusiei (FSB), a ascuns atât de bine detaliile vieții și identității sale, încât până și elementele de bază, cum ar fi data nașterii și înfățișarea sa, sunt confundate sau par a fi fost inventate în întregime.

Această secretomanie îl poate ajuta să se sustragă sancțiunilor internaționale. Numărul doi al spionajului rus, agenție ce joacă un rol special în războiul Rusiei împotriva Ucrainei, este identificat în mod inconsecvent sau incorect pe numeroase liste de sancțiuni internaționale, ceea ce poate face ca, uneori, să nu poată fi detectat de autoritățile care aplică sancțiunile.

În plus, singura fotografie a lui „Korolev" care apare în numeroase rapoarte media despre acesta înfățișează un bărbat rus complet diferit.

Kyiv Independent a umplut golurile din povestea lui Korolev, lipsindu-l pe adjunctul șefului spionajului lui Vladimir Putin de o parte semnificativă a anonimatului său de lungă durată.

FSB, un succesor al celebrului serviciu de spionaj intern sovietic KGB, joacă un rol crucial în regimul lui Vladimir Putin. Serviciul este cunoscut ca fiind implicat în recrutarea de agenți pro-ruși în alte țări, sabotaj, operațiuni cibernetice, spionaj, campanii de dezinformare și chiar otrăvire și asasinate. FSB a fost, de asemenea, responsabil pentru furnizarea de informații lui Putin înainte de invazia Ucrainei din 2022, potrivit rapoartelor mass-media.

După invazia Ucrainei, Korolev, primul adjunct al directorului FSB și a doua cea mai influentă figură din principala agenție de securitate a Rusiei, s-a numărat printre oficialii ruși vizați de sancțiuni internaționale.

Forțele de securitate spaniole au descoperit, de asemenea, legături semnificative între Korolev și mafia rusă în primul deceniu al anilor 2000, potrivit rapoartelor presei.

În ciuda funcției sale de mare profil, Korolev, la fel ca un personaj dintr-un roman de spionaj, este unul dintre cei mai misterioși indivizi din conducerea serviciului special al Rusiei.

Numele lui îl ajută. El poartă unul dintre cele mai populare nume rusești și un nume de familie destul de comun.

Ca toată lumea din Rusia, Korolev poartă un patronimic. Numele său complet este Serghei Borisovici Korolev. Acest lucru nu ajută prea mult la stabilirea adevăratei sale identități: Potrivit a două baze de date scurse în media despre persoane fizice ruse, el are aproape două duzini de omonimi în Rusia.

În plus, în listele de sancțiuni europene a fost comisă o eroare ciudată în datele de identificare ale lui Korolev. Listele de sancțiuni ale Uniunii Europene și ale Elveției conțin două date diferite ale nașterii sale - ambele par a fi incorecte.

Korolev nu a fost niciodată intervievat de mass-media și nu are conturi cunoscute pe rețelele sociale. Se pare că foarte puțini oameni știu cum arată de fapt adjunctul șefului FSB. Când este menționat în presă, fotografia însoțitoare este cea a unei alte persoane, scrie Kyiv Independent.

Nu veți găsi fotografia lui Korolev sau data nașterii pe site-ul FSB. Doar câteva detalii din biografia lui sunt disponibile acolo. Korolev a fost numit în actualul său rol de Putin în 2021. El deține gradul înalt de general în armata rusă și este în serviciile de securitate ale Rusiei din 1979.

Dacă Korolev deține conturi, bunuri imobiliare sau alte active în Europa este incert. Clar este că el și familia lui duc un stil de viață bogat, adesea legat de țările europene.

Korolev este o piesă importantă în mașina de război a regimului rus împotriva Occidentului, dar oficialul FSB pare să prefere educația occidentală pentru copii săi pe care i-a trimis să urmeze cursuri în școli scumpe din Marea Britanie și Elveția.

Ambii copii ai lui Korolev au urmat cursuri de vară de engleză, cunoscute sub numele de Cursul Pilgrims, care au loc la prestigioasa școală Harrow din Londra.

Fiica lui Korolev a urmat programele de vară de la American Tassis School din Elveția.

Familia lui Korolev se bucură de un stil de viață bogat și în Rusia. Familia pare să aibă o gamă largă de imobile și mașini de lux. Într-un mod tipic pentru funcționarii ruși, cea mai mare parte este înregistrată pe numele familiei și al asociaților.


XX

 Trecut-au ani și ani de atunci!

"

La începutul anilor 1980, Oleg Gordievsky era, fără îndoială, cel mai important spion din lume

Acest lucru nu se datora în primul rând muncii sale pentru ceea ce era aparent angajatorul său, KGB, ci pentru că era agent dublu pentru MI6. Timp de peste un deceniu, el a divulgat secrete rusești care au influențat politica internațională atât la Londra, cât și la Washington."



marți, 1 octombrie 2024

MOCANIȚELE ROMÂNIEI. Între viaducte impresionante și peisaje de vis. Adevărul.ro

MOCANIȚELE ROMÂNIEI. Episodul 2: Între viaducte impresionante și peisaje de vis

sDescoperă cea mai spectaculoasă cale ferată montană din sud-estul Europei, propusă pentru a fi inclusă în UNESCO, dar și mocănița care îți oferă priveliști de basm cu biserici fortificate și sate săsești din inima Transilvaniei. Ambele rute istorice oferă peisaje și experiențe de neuitat!

Semmeringul bănățean și mocănița din Țara Sașilor de pe Valea Hârtibaciului Colaj DMS

România are multe comori – unele naturale, altele create de mâna omului. Straniu, în comparație cu alte țări, este că la noi mare parte dintre aceste tezaure sunt prea puțin exploatate și puse în valoare. Este și exemplul mocănițelor, ce-i drept, prea puține faţă de câte au fost odată: astăzi mai sunt funcționale doar opt, iar „Weekend Adevărul“ vă propune să vizităm, cu fiecare în parte, locuri pentru o toamnă magică, unde doar micul tren cu aburi vă poate duce.

Imaginea 1/11: Semmeringul bănățean sau Mocănița Banatului din Caraș Șeverin Foto infotravelromania ro

Mocănița Banatului montan (VEZI GALERIA FOTO) circulă între Oravița și Anina, în Caraș-Severin, pe traseul primei căi ferate montane din țara noastră, existentă încă din timpul Imperiului Austriac, de 160 de ani. Supranumită „Semmeringul bănățean“, după numele faimoasei căi ferate din Austria cu care dorește să rivalizeze, asemănându-se din multe puncte de vedere, și de care o despart doar câțiva ani vechime, incredibila cale ferată din România reprezintă un monument cultural unic, fiind considerată o operă de artă inginerească, motiv pentru care a fost propusă să fie inclusă în Patrimoniul UNESCO.

Cea mai spectaculoasă cale ferată montană din sud-estul Europei străbate peisaje de vis prin nu mai puțin de 14 tuneluri, dintre care unele atât de înguste încât îți lasă senzația că urmează să te izbești, nu să treci prin ele, punctul de maximă altitudine fiind atins în Tunelul Gârliște, cel mai lung de pe traseu (660 de metri). Traversează și poieni întinse, păduri de foioase și văi adânci, pe viaducte uimitoare.

Traseul, în lungime de 34 de kilometri, este străbătut în aproximativ două ore (pe un sens) de o locomotivă diesel-electrică românească, construită special pentru această linie, având în vedere specificațiile sale unice, care trage două vagoane necompartimentate, cu bănci din lemn, vechi de mai bine de un secol. Pe același tronson circulă și o drezină care împinge o platformă pe care au fost instalate scaune pentru transport persoane în scop turistic.

Linia ferată Oravița-Anina a fost construită de țăranii olteni refugiați în acele vremuri în Banat și de tirolezii colonizați în Oravița, dar și de specialiștii în piatră aduși din nordul Italiei (fiulani) care au lăsat în urmă o serie de sculpturi în piatră și marmură și ai căror urmași se regăsesc astăzi în întreaga zonă.

Rezultat al exploatărilor miniere din ținutul Banatului de Sud, trenul cu aburi transporta în trecut cărbune către Dunăre, de unde urma să fie încărcat în vapoare pentru a fi dus în Imperiul Austro-Ungar. A fost nevoie de mai mult de cinci ani pentru a pregăti linia și pentru oameni: în 1869 a fost dată în folosință prima garnitură de tren pentru călători și poștă. Exploatată în prima jumătate de secol de către austrieci, a intrat în proprietatea statului român abia după Tratatul de la Trianon, din 1918.

Circulă o legendă legată de autorii acestui magnific traseu al Mocăniței Banatului montan, potrivit căreia unul dintre ei s-ar fi sinucis aruncându-se în prăpastie de pe unul dintre viaducte, din cauza unei greșeli de proiectare care a dus la o deviere de aproape trei metri pe traseul celor două galerii ale Tunelului Gârliște, ce a făcut ca la început acestea să nu se întâlnească. Cert este că două treimi din acest tronson reprezintă tăieri în stâncă, tunelurile fiind realizate la vremea respectivă cu dalta și târnăcopul. Cel mai înalt dintre cele 10 viaducte de pe traseu este considerat a fi o adevărată operă de artă: Viaductul Jitin, cu cei peste 37 de metri înălțime ai săi.

Garnitura pleacă din Gara Oravița și după două opriri scurte la Gara Gârliște și la Viaductul Jitin ajunge la Anina. Biletele pot fi rezervate online pe site-ul CFR – cfrcalatori.ro sau achiziționate de la ghișee, contra sumei de 63 de lei dus-întors sau 31,5 lei/sens. În sezon, trenul circulă zilnic astfel: plecare din Oravița (ora 11.15) – sosire la Anina (ora 13.18) – pauză în Anina – plecare din Anina (ora 14.40) – revenire la Oravița (ora 16.42), practic dus-întors trenul face mai bine de cinci ore. Amatorilor de fotografie cu „Mocănițele României" li se recomandă să urce în ultimul vagon pentru a avea o imagine fără obstacole asupra acestei rute feroviare.

Pe lângă plimbările în natură ori activitățile sportive, în zonă pot fi vizitate și cele două orașe Oravița și Anina. Gara din Oravița, spre exemplu, este cea mai veche gară din România, fiind inaugurată pe 20 august 1854, motiv pentru care a devenit monument istoric. Peronul ei, mai sus decât nivelul străzii, pe vremuri era dotat și cu un ascensor pentru accesul călătorilor și al bagajelor. Tot la Oravița se află și primul teatru din țară, construit în 1816 după modelul Teatrului de Operă din Viena, din 1957 fiind declarat monument istoric și de arhitectură. Aici s-au realizat și primele două lacuri de baraj: Lacul Mare și Lacul Mic, construite în 1733.

La Anina, în schimb, fost oraș minier, a existat una dintre cele mai adânci mine din Europa, ce se dorește a fi transformată într-un muzeu. Anina se laudă și cu primul lac artificial din România pe calcare, Lacul Buhui, construit în 1884 cu scopul de a alimenta orașul cu apă.

La Gara din Oravița se poate ajunge din București, urmând traseul prin Craiova – Drobeta-Turnu Severin – Băile Herculane – Bozovici, din Timișoara prin Moravița, iar din Deva prin Hațeg – Oțelu Roșu – Caransebeș – Reșița.

Mocănița de pe Valea Hârtibaciului (VEZI GALERIA FOTO), din Sibiu, șerpuiește printre colinele din zona sudică a Transilvaniei, pe lângă biserici fortificate și sate săsești, printr-o rezervație Natura 2000, peisajul fiind dominat de crestele înzăpezite ale Carpaților, în fundal. Traseul de 14 kilometri dus-întors se parcurge în 90 de minute, din lunile martie-aprilie, în funcție de vreme, până la finele lunii octombrie.

După Marele Război, acest traseu a fost parte din cea mai lungă cale ferată îngustă din România acelor vremuri, când din Sibiu se putea ajunge până în Sighișoara, prin Agnita. Dar din traseul inițial de 123 de kilometri, astăzi se mai pot face plimbări doar între Cornățel și Hosman, pe o distanță de 7 kilometri, fiind în derulare extinderea căii ferate până la fosta Haltă Fofelde, pe încă 2,6 kilometri.

Mocănița de pe Valea Hârtibaciului se evidențiază prin cursele sale tematice organizate în afara celor regulate, inclusiv cu prilejul Zilei Naționale a României, având în dotare și o ciclo-drezină și o moto-drezină. De la curse cu recitaluri de poezie ori de chitară până la concerte ad-hoc sau tren de noapte pentru observarea Perseidelor, mocănița poate fi închiriată pentru tot soiul de evenimente, publice ori private.

Minunea de pe Valea Verde – zonă etno-culturală ce cuprinde 14 comune și satul Agnita, declarată Sit Natura 2000, ce a intrat în atenția celei mai mari organizații mondiale de protecție a naturii, World Wide Fund – a prins viață cu ajutorul voluntarilor. Ideea a început să se contureze încă din 2007, când calea ferată a fost clasată drept monument istoric, după ce în 2001 se închisese și ultimul tronson din traseul construit între anii 1895-1910.

Construcția căii ferate a început în 1895 în Sighișoara, la inițiativa conducerii Imperiului Austro-Ungar, ce-și dorea să conecteze Podișul Târnavelor de cel al Hârtibaciului. Linia până la Agnita (48 km) s-a finalizat în 1898, iar restul până la Sibiu (62 km) în 1910, an în care s-a pus în circulație și traseul care leagă Cornățelul de Vurpăr (13 km). Pe tronsonul Sighișoara-Agnita s-a circulat până în 1965, dar pantele abrupte și curbele strânse, precum cele de pe Oravița-Anina, i-au determinat pe mai-marii vremii să renunțe la linie și să o demonteze. În 1970, locomotivele cu abur au fost înlocuite de cele diesel. Apoi, după Revoluție, în 1997, s-a închis și tronsonul Cornățel-Vurpăr. Ultima cursă a mocăniței avea să se desfășoare patru ani mai târziu.

Asociația „Prietenii Mocăniței“ s-a născut din dorința de a readuce legendarul tren pe traseele Sibiu-Agnita și Cornățel-Vurpăr, prin conservarea și restaurarea căii ferate cu ecartament îngust. La început, doritorii s-au plimbat pe linia scoasă de sub vegetația care pusese stăpânire pe ea, cu mici drezine – vagonete deschise, acționate manual, cu pedale sau cu un motor. Cererea i-a luat prin surprindere pe inițiatori, care s-au decis să readucă și mocănița pe șine. În 2015 s-a finalizat reabilitarea tronsonului dintre Cornățel și Hosman, fiind puse în circulație, ocazional, trenurile turistice formate dintr-o locomotivă cu abur și vagoane închiriate. Astăzi, Mocănița de pe Valea Hârtibaciului are propriile locomotive și vagoane, unele la care s-a muncit mult pentru a fi salvate.

Biletele pot fi achiziționate online prin plată cu cardul, sau, dacă mai sunt locuri, direct din gară, cu plata numerar. Cursa costă 30 de lei/adult și 20 de lei/copil, iar mai multe detalii pot fi găsite pe sibiuagnitarailway.com. Este recomandată însă achiziția online, pentru siguranța unui loc. Asociația „Prietenii Mocăniței“ postează în permanență știri despre program și evenimente pe pagina sa de Facebook.

Coloniștii germani relocați în Transilvania în urmă cu șase secole sunt autorii a zeci de biserici ale căror fortificații au apărat comunitățile de invazia mongolă. Toate satele au câte un lăcaș de cult care pe vremuri servea și ca refugiu, dar și ca depozit de alimente. Înconjurate de ziduri de apărare, aceste clădiri sunt prevăzute cu galerii și turnuri de strajă – adevărate castele transilvănene. De altfel, întreaga Vale Verde, parte din Țara Sașilor, este împânzită de 150 de monumente istorice. Spre exemplu, aici se află cea mai veche casă din zona rurală a României, datează de la 1508 și este amplasată în comuna Alțâna. A fost transformată în Muzeul Văii Hârtibaciului, găzduind deopotrivă și un Centru de Informare Turistică.

Alte obiective turistice de vizitat mai sunt Cornățel, Biserica fortificată Brădeni, Biserica fortificată din Dealul Frumos, Biserica fortificată din Alțâna, Biserica fortificată din Iacobeni, Biserica fortificată din Agnita, Troița lui Mihai Viteazul și tot ce le înconjoară sau se află prin apropiere. Centrul urbanistic al Văii Hârtibaciului este orașul Agnita, centrul economic este comuna Șelimbăr, iar prioritățile de dezvoltare durabilă sunt industria, agricultura ecologică și turismul în natură, zona fiind pusă în valoare de micile afaceri locale, precum echitația sau unele bazate pe ocupații tradiționale precum coacerea pâinii în cuptorul cu lemne.

De la Sibiu la Cornățel sunt doar 20 de kilometri, deci ideal ar fi să ajungeți mai întâi în capitala de județ. De la București la Sibiu se poate ajunge în această perioadă pe DN1, prin Brașov, dar odată cu redeschiderea Văii Oltului, de pe 9 august 2024, cea mai scurtă cale va fi prin Pitești și Râmnicu Vâlcea.

PSD mai este un partid? Au rămas o gașcă care s-au împreunat cu alte găști, gen PNL, UDMR, USR și alți fomiști.

PSD nu votează moțiunea, dar critică măsurile fiscale. Manda: „În loc să tăiem privilegii, creştem TVA” Deputatul PSD Claudiu Manda a declar...