sâmbătă, 18 noiembrie 2023
Hai România!
Ianis Hagi: "S-a simţit calificarea la golul meu”
Fotbalistul Ianis Hagi a declarat, la finalul meciului cu Israel, câştigat de România cu 2-1, că "tricolorii" merită să participe la EURO 2024 după parcursul din preliminarii.
"S-a simţit calificarea la golul meu, mai ales că era şi repriza a doua. Ne-am simţit pregătiţi pentru această calificare. În coincidenţă nu cred, cred în destin. Eu sunt muncitor, muncesc de mic, acest grup a muncit de mult timp, am reuşit să facem acest grup şi la echipa mare. România a fost pregătită încă de la primul meci, s-a văzut asta şi cred că suntem pe merit la EURO", a declarat Hagi la Prima TV.
El a precizat că România a gestionat foarte bine situaţia de la meciul cu Israel, chiar dacă a fost condusă cu 1-0, din minutul 2.
"Suntem fericiţi, mesajul pe care am vrut să-l transmitem suporterilor a fost că România este pregătită şi am reuşit să ne calificăm. Nu cred că a schimbat foarte mult situaţia golul lor, am spus că suntem conştienţi unde suntem, am gestionat bine momentele şi ne-am adaptat bine situaţiilor. Aveam un plan, ştiam că trebuie să continuăm planul şi că la un moment dat vor veni şi golurile. Rămâne să jucăm acum pe Arena Naţională cu stadionul plin şi să încercăm să îi facem fericiţi pe fani, ştim că am reuşit să-i facem fericiţi în seara asta şi asta ne doream", a mai spus Hagi.
Naţionala de fotbal a României s-a calificat la EURO 2024, după ce a învins echipa Israelului cu scorul de 2-1 (1-1), sâmbătă seara, pe Pancho Arena din Felcsut (Ungaria), în penultimul său meci din Grupa I a preliminariilor.
România, care avea nevoie de un punct pentru a se califica, va fi pentru a şasea oară la turneul final al Campionatului European, după ediţiile din 1984, 1996, 2000, 2008 şi 2016.
Neînvinsă după nouă meciuri, România este liderul grupei, după ce Elveţia a remizat acasă cu Kosovo, 1-1. România va juca marţi ultimul meci din grupă, pe Arena Naţională, contra Elveţiei (21:45).
Ziare.com
Andrei Pleșu
Andrei Pleșu despre poporul român: „Lenea e un viciu, dar și hărnicia poate fi un viciu”
Evenimentul „O conversație despre 30 de ani de România", organizat de Asociația Rethink România, la Institutul Francez din București, i-a adus fașă în față pe filosoful Andrei Pleșu și psihologul Daniel David, care au discutat despre trăsăturile poporului român.
„Întâi, există o lentoare, o oboseală răsăriteană. Ar trebui poate să vorbim despre amplasamentul nostru balcanic, care e o mare problemă a identității noastre. Mi-aduc aminte că după cutremurul din 1977, Constantin Noica ne-a arătat o scrisorică de la Emil Cioran care îi spunea: „suntem prost plasați". A fi balcanic în seamnă a nu fi „nici, nici", dar a fi „și, și". A fi mereu între, a avea un sindrom al neapartenenței și asta ne face ne de o anumită disponibilitate și o anumită complexitate", a spus ANdrei Pleșu, potrivit adevarul.ro.
„Eu supun că și Europa și, în general, țările civilizate, Vestul e hiperactiv, e dinamic și eu zic că atunci când asta devine un exces e nevoie și de un pic de pauză. Adică lenea poate fi un viciu, dar și hărnicia poate fi un viciu. Noi aici suntem perfecți. Noi respectăm un termen care în culturile vechi aveau o valoare – să îți iei timp de reflecție, să timp pentru tine. Ori există riscul occidental al unui sprint către nou, către viitor, către lucruri fashionable (la modă-nr). Noi suntem, old fashion (de modă veche-nr) și trebuie făcută și combinația asta. E ceva noi care poate pune o pedală pe un anumit, cum să spun eu, galop progresist, pe un anumit mod de a de a trăi, mereu ancorat în viitor. E vorba și de o reevaluare a trecutului. Noi avem un simț al trecutului care când nu e isteric poate fi recuperator", a mai fost de părere filosoful Andrei Pleșu.
Articol din Ziare.com
vineri, 17 noiembrie 2023
De foarte multe ori am alimentat la aceasta pompă. Incredibil!
Cum "se fura la pompă" la o stație de de carburanţi Lukoil din Ciolpani. Unitatea a fost închisă și amendată
O staţie de carburanţi Lukoil din Ciolpani a fost închisă temporar de comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) şi amendată cu 55.000 de lei după ce echipele de control au descoperit nereguli care ţin de calibrarea pompelor de alimentare cu carburant.
Reprezentanţii ANPC au transmis vineri că a fost făcut un control la staţia de distribuţie a carburanţilor din Ciolpani, judeţul Ilfov, aparţinând Lukoil, în urma unei sesizări.
"Am primit informaţia legată de «furtul» la pompă în urmă cu foarte puţin timp. Am considerat că se impune urgent verificarea şi sancţionarea acestuia. Indiferent de cât de puţini bani sunt «făcuţi» aşa şi indiferent care este dimensiunea financiară a celui care o face, acest lucru este de netolerat. De fiecare dată am sperat că lucrurile se vor îmbunătăţi în urma acţiunilor noastre, din păcate văd că acest lucru nu se întâmplă la nivelul pe care ni-l dorim. Avem suficient de multă mină în pixuri pentru a ne lupta cu orice fenomen de acest gen", a declarat Paul Anghel, director general ANPC, citat de news.ro.
aiciComisarii ANPC au constatat atât practici comerciale înşelătoare - nereguli care ţin de calibrarea pompelor de alimentare cu carburant, cât şi referitoare la produsele aflate la comercializare în magazine.
"Mai exact, la momentul controlului, operatorul economic comercializa produsul benzină ECTO 100. La ridicarea pistolului din pompa de alimentare fără acţionarea acestuia, pe display-ul pompei se evidenţia: Litri 0,04 respectiv 0,05, Lei 0,30 respectiv 0.37. La determinarea cantităţii de produs cu vasul etalon de 20 litri, la cele două pompe s-a constatat o diferenţă în minus de 0,05 respectiv 0,07 litri. De asemenea, au fost identificate la comercializare produse care nu erau depozitate în condiţiile stabilite de producător", au precizat comisarii ANPC.
Staţia de carburanţi a fost închisă temporar, până la remedierea deficienţelor, iar unitatea a fost amendată cu 55.000 de lei.
G.M.miercuri, 15 noiembrie 2023
Renault electric. Concurență acerbă.
Renault va lansa o mașină electrică care va costa sub 20.000 de euro, pentru a concura cu vehiculele chineze și americane
Constructorul auto francez Renault a anunţat miercuri lansarea „Legend", un nou vehicul electric cu un cost sub 20.000 euro, înaintea de aplicarea subvenţiilor, pentru a răspunde concurenţei chineze şi americane, transmite AFP, preluată de Agerpres.
Destinat a fi un vehicul urban prin excelenţă, compact şi fabricat în Europa, noul model „Legend" ar urma să apară pe piaţă din 2025, a indicat Renault înaintea lansării oficiale a noii sale divizii electrice, Ampere.
„Legend" promite de asemenea o eficienţă energetică „best-in-class", cu un consum de numai 10 kWh/100km, emisii de CO2 pe parcursul ciclului de viaţă cu 75% mai mici decât majoritatea vehiculelor cu combustie internă vândute pe piaţa europeană în 2023, şi un consum redus de materii prime, ca urmare a dimensiunilor sale compacte.
Noua divizie Ampere va propune în total şapte modele până în 2031: Megane E-Tech, Scenic E-Tech, Renault 5, Renault 4, „Legend" precum şi două modele suplimentare. De la un obiectiv de 300.000 vehicule vândute în 2025, Ampere se aşteaptă să vândă 1 milion de vehicule în 2031, echivalentul unei cote de piaţă de 10%. De asemenea, Ampere vizează o cifră de afaceri de 10 miliarde de euro în 2025, faţă de 46 de miliarde de euro pentru întregul grup Renault în 2022. Obiectivul este o cifră de afaceri de 25 de miliarde de euro în 2031, adică o rată anuală de creştere de peste 30% între 2023 şi 2031.
„Ceea ce vrem este să democratizăm vehiculele electrice în Europa. Ne vom reduce costurile în mod semnificativ pentru a reduce preţurile, iar în paralel ne vom îmbunătăţi marja operaţională", a declarat directorul financiar de la Renault, Thierry Pieton.
Renault, care a amânat introducerea Ampere la bursă pentru primul semestru din 2024, în aşteptarea unor condiţii mai favorabile, promite investitorilor o structură simplă şi foarte profitabilă. „Cu maşini de înaltă performanţă, preţuri competitive, un brand puternic şi servicii de înaltă calitate, Ampere este bine poziţionat pentru a răspunde evoluţiei vehiculelor electrice pe piaţa europeană... Dincolo de propria sa gamă, Ampere este, de asemenea, concepută pentru a fi o platformă tehnologică, de producţie şi de colaborare cu alte mărci, ceea ce reprezintă avantaje suplimentare", a spus Thierry Pieton.
Ampere are 11.000 de angajaţi, dintre care 35% sunt ingineri, care concep, dezvoltă şi produc în Franţa vehicule sub marca Renault.
Anul trecut, Renault a anunţat că va crea două entităţi separate, una dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice, cu sediul în Franţa, şi cealaltă dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH, care va include operaţiunile din România, Spania, Portugalia, Turcia şi America Latină.
Încet, încet intrăm în lumea bună
HARTĂ Magistrala de metrou M6 până la mall Băneasa: În primăvară vor începe „cârtițele” să sape tunelurile de metrou
- "Contractorul Lotului 1 și-a obținut toate avizele necesare, în momentul de față a depus documentația pentru eliberarea autorizației de construire la Ministerul Transporturilor. Estimez că în cursul lunii decembrie va fi emisă și autorizația de construire. După emiterea autorizației contractorul va începe relocarea rețelelor de utilități. Eu zic că în primăvară - nu mai departe de luna martie - vom avea TBM-urile în șantier și vor începe să foreze", a declarat Mariana Miclăuș.
Valoarea contractului este de 1.200.850.000,00 Lei, fără TVA și este finanțat din fonduri europene nerambursabile și buget de stat.
Termenul de execuție a lucrărilor este de 4 ani (48 de luni), potrivit Metrorex.
Contractul actual vizează doar proiectarea și execuția structurilor de rezistență, dar mai e nevoie ca Metrorex să semneze și alte contracte pentru echipamente, calea de rulare, finisaje și trenuri.
Care sunt stațiile de pe magistrala M6 de metrou 1 Mai - Băneasa
Secțiunea este cuprinsă între stațiile 1 Mai (existent)-Tokyo(inclusiv) are un traseu de 6,6 km și cuprinde 6 stații cu următoarele denumiri:
- 1 Mai (existentă)
- Pajura
- Expoziției
- Piața Montreal
- Gara Băneasa
- Aeroport Băneasa
- Tokyo (complex comercial Băneasa).
Hartă - Traseul Magistralei M6 de la 1Mai la Aeroportul Otopeni
Notă: De la stația 1 Mai Magistrala M6 ar urma să folosească tunelul Magistralei M4 pentru a ajunge până la Gara de Nord. Click pentru mărire.
Întreaga Magistrală 6 a metroului bucureștean va avea o lungime de 14,2 km și 12 stații de metrou și va fi deservit de 12 trenuri pe care Metrorex va trebui să le cumpere.
Pentru tronsonul 1.2 (de la stația Tokyo la Aeroport Otopeni, Metrorex a semnat în luna mai 2023 un contract de execuție pentru structurile de rezistență cu turcii din Asocierea Gülermak Ağir Sanayi Inşaat Ve Taahhüt A.S.-Somet SA. Ca fapt divers, tot Gulermak, dar într-o asociere și cu Alstom și Arcada, vor proiecta și construi și metroul din Cluj Napoca.
Lotul 1.2 (Tokyo - Aeroport Otopeni) al Magistralei 6 va avea o lungime de 7,6 km. Vor fi realizate 6 stații de metrou: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni.
După finalizare, acest lot va completa traseul Magistralei 6 de metrou și va asigura legătura între actuala stație de metrou 1 Mai existentă și Aeroportul Otopeni.
Apilarnil pur
Azi am primit prin Emag de la o firmă din Iași, pare serioasă- are un capital social de 1.000.000 lei, Apicris, 100 g de apilarnil pur. Int...

-
Aur, aur, aur! Barca de 8 plus 1 aduce al treilea succes al României la Jocurile Olimpice, după 20 de ani După 4 medalii la Jocurile Olimpic...
-
România strigă hoții la Paris: Sabrina Voinea, declarații disperate, cu lacrimi în ochi Gimnasta Sabrina Maneca-Voinea a declarat că se simt...
-
Biserica Ortodoxă, reacție virulentă, după imaginile revoltătoare de la Jocurile Olimpice: Este de natură demonică! Purtătorul de cuvânt al ...