luni, 6 decembrie 2021

Focoasă, duduia Țiganu

Cum a fost prinsă Mihaela Rădulescu în pat cu alt bărbat! Fostul soț a dat cu mașina peste ea

Luni, 06 Decembrie 2021, ora 05:21

125 citiri

Mihaela Rădulescu (52 ani) trăiește o poveste de dragoste intensă cu austriacul Felix Baumgartner, la Monaco, acolo unde s-a stabilit de ani buni.

Dacă acum are o viață liniștită, în trecut lucrurile nu au stat tocmai la fel. Bogdan Rădulescu, primul soț al vedetei, cu care s-a căsătorit în 1989 a povestit câteva amănunte picate din viața Mihaelei.

„Se împrietenise la facultate cu Brânduşa Novac. A intrat în trupa ei de dans sportiv, de la Casa de Cultură a Studenţilor. De atunci au început adevăratele probleme. Venea târziu acasă, apoi a început să lipsească nopţile. Mai treceam şi eu pe la repetiţii, să înţeleg ce se întâmplă. Nu mi-a plăcut deloc anturajul Mihaelei. Îi ziceam să nu se ducă, dar ea se ducea, nu mă lua în seamă… Aveam tot mai multe semnale că-mi ascunde ceva. Apoi, din păcate, am avut confirmarea. Când am venit într-o zi acasă, pe neaşteptate, am prins-o în pat cu un dansator, Laurenţiu, coleg cu ea de trupă", a povestit Bogdan Rădulescu, conform libertatea.ro, despre infidelitatea fostei sale soții, Mihaela Rădulescu, cea care i-a păstrat numele, vedeta numindu-se după numele de fată Mihaela Țiganu.

Acesta a povestit și un episod în care a băgat-o în spital pe Mihaela. "Aveam un câine dog german, la care ţineam ca la ochii din cap şi pe care îl îngrijeam ca la carte. Mihaela a insistat într-o zi să i-l dau şi ei să-l plimbe. L-a adus după câteva ore, dar câinele era agitat, cum nu-l văzusem niciodată. Am întrebat- o ce i-a făcut de l-a zăpăcit aşa şi ea nu mi-a dat nici o explicaţie, a început să râdă. Ne-am certat, m-am enervat teribil. M-am urcat în maşină cu gândul să dau o tură prin oraş, să mă răcoresc. Ea, ca să-mi facă în ciudă, mi s-a pus în cale. Am ameninţat-o că dacă nu se dă din drum, o calc. Parcă înnebunise. Când am pornit motorul a pus piciorul în faţa maşinii. Un gest inconştient… Nu am mai avut timp s-o feresc şi i-am rupt piciorul", a mărturisit Bogdan Rădulescu, conform cancan.ro.

Mihaela Rădulescu a fost căsătorită de trei ori, în 1989 cu Bogdan Rădulescu, apoi, în 1997, s-a căsătorit cu Ştefan Bănică Jr., iar ultimul mariaj a fost cu omul de afaceri Elan Schwarzenberg. Cei doi s-au căsătorit în 2004 şi au divorţat în 2008. Mihaela are împreună cu ultimul soţ un băieţel, Ayan. Ulterior, ea a avut o relație de cinci ani cu Dani Oțil, iar din 2013 este cu Felix

Moș Niculae

Sărbătoare 6 decembrie - Una dintre cele mai mari sărbători ortodoxe

Sfântul Nicolae
Sfântul Nicolae

SFÂNTUL NICOLAE 2021. Sfântul Nicolae este celebrat de creștin-ortodocși în data de 6 decembrie. Sărbătoarea este marcată cu cruce roșie în calendar. Află, din acest material, ce nu este bine să faci de Sfântul Nicolae.

duminică, 5 decembrie 2021

Alain DELON




ALAIN DELON- bărbat până la capăt...!

Academia Franceză de Film intenționea să-i acorde lui Alain Delon premiul Palme D'or pentru întreaga carieră, nominalizându-l în acest sens. (lucru care s-a si intamplat!)

O petiție, pornită din SUA (de unde altundeva?!?) cere Academiei la modul imperativ și agresiv să nu-i acorde premiul, afirmând că actorul ar fi fost de-a lungul întregii sale vieți "rasist, sexist și antiprogresist".

Intervievat de Rai 3 în legătură cu acest subiect, Alain Delon declara:

"Eu nu prea mai am de stat mult pe-aici, am avut o viață lungă și extraordinar de frumoasă, într-o lume care măcar pretindea că e normală la cap.
Am avut femei frumoase, mâncare bună, prieteni de calitate. Și slavă cât cuprinde, nu că mi-o doream neapărat, dar asta mi-a adus dragostea și prețuirea oamenilor, care nu poate fi cuantificată.

În consecință, transmit Academiei ca poate sa dea curs petiției, acest trofeu mă interesează foarte puțin spre deloc.

Mă interesează însă, chiar mă îngrijorează enorm, încotro se
rostogolește această lume scrântită, sărită de pe axul firescului și normalității.

Aceasta țară (Franța, n.m.) a generat și a cunoscut pe propria piele ororile unui iacobinism robespierian, practic atunci francezii au încetat să mai fie o națiune măreață, pe placul lui Dumnezeu.

Chiar și amicul meu, Gerard (Depardieu – n.m.), a tulit-o în Rusia din două motive:

a. Să nu-i mai ia fiscul globalist din banii câștigați cu atâta trudă, cu eforturi anti-bahice considerabile și sudoarea “nasului” său celebru (râde zgomotos).

și

b. Nu mai putea cu “corecții”! Ajunsese la un moment dat să se plângă că în toată echipa de filmare nu mai are decât 2 francezi, și ăia pe la cabluri și lumini.

Cum naiba, - mă întreba – să faci filme despre celți și galii antici cu Hamid si Abdullah?

M-aș fi dus și eu după el, sincer, dar nu-mi priește clima, eu sunt mai sensibil la frig ca el …

Deci, să ia premiul cine vrea, dar vă rog, cu cuvintele marelui Hasek:

- Oameni, fiți vigilenți, vi se trage preșul de sub picioare, vi se
ia și ultimul drept la a fi natură umană îndumnezeită! - doar nu am / ați înnebunit chiar cu toții ca să "luăm lumină" tocmai din SUA, țară a lui Antihrist, căzută ireversibil în hăul corectitudinii politice și al relativismului moral."

3 octombrie 2021

-sursa internet-

Doua imagini care se completeaza al dracului de bine.









Am citit si am vazut cate ceva în emisiuni TV din activitatea scriitorului american Irvin Yalom, un mare psihoterapeut american, din  care am publicat mai multe carti in grupul de pe Facebook "O mie si una de nopti, carti in format digital". Acest cetatean renumit al planetei, psihoterapeut de meserie, a combinat activitatea sa de zi cu zi, fie terapia de grup, fie unilaterala, cu arta scrisului pe care o face in mod exceptional. El s-a inspirat din cazurile sale coafand numele personajelor dar redand suferintele si zbaterile pacientilor prin viziunea unui scriitor de exceptie.

La fel am sa procedez si eu, un umil sodat al patriei mele, cu o poveste ce imbina doua imagini cutremuratoare din viata noastra cotidiana, din doua localitati transilvane. 

Sa fie zece ani in urma cand multi prieteni de ai mei, inca, erau in viata. Intr-un sat din Transilvania am cunoscut mai multe familii, oameni gospodari. Satul a fost locuit de multi sasi care imediat dupa revolutie au emigrat in Germania. Anual multi dintre acestia revin in tara, mai ales in luna august cand cu prilejeul diverselor evenimente se strang in jurul bisericii si petrec ca atunci cand erau cetateni ai patriei noastre. Aproape o luna redevin cetateni romani. Satul clocoteste de viata, ca odinioara. Astfel de intalniri ale ale fostelor conationalitati, sasi, unguri,  bulgari etc., devin stiri pentru posturile de radio si televiziune.

Familia al caror oaspete eram ne-a invitat intro seara la o ruda apropiata unde am cunoscut o alta famile din Republica Moldova, invitati de seama, fata lor urma sa se casatoreasca cu unul din baietii gazdelor. Am mancat, am sporavait vrute si nevrute pana dupa miezul noptii. 

Si acum vine imaginea, unii ar zice frumoasa, eu ii zic tragica. 

Am fost invitati sa vizitam casa mare, construita pe locul casei bunicilor baiatului ce urma sa se casatoreasca, arata bine moldoveanca, viitoarea sotie. O casa ca in filmele americane. Scara de la  intrare, cum sa spun, ceva imens in arc de cerc cu deschidere de 180°, foarte inalta, ducea la un etaj cu peste zece camere, fiecare cu o suprafata imensa, echivalentul unui apartament de dou-trei camere din blocurile comuniste. Mobilierul din fiecare camera era ceva de vis, o buna parte adus din America unde baietii gazdei au emigrat cu multi ani in urma. Baile erau incomensurabile. Paturile de tip matrimonial cred ca erau construite pentru uriasi, bune pentru baieti, acum cetateni romano-americani, de doi metri fiecare. Noi si moldovenii paream pigmei pe langa cei doi baieti, prezenti amandoi la ospatul oferit de gazda ardeleana.

Cei doi baieti au dezvoltat afaceri in America. Au incercat si in Romania dar au fost furati de angajati si s-au lasat pagubasi. Langa casa urisa cei doi "americani" au mai ridicat  alte doua constructii imense, cu multe camere de locuit, am vazut poze, casele sunt niste vile supradimensionate. Domeniul a fost extins fiind achizitionate terenuri si case batranesti din jurul proprietatii. In una din camerele de la parter a fost amenajat cu obiectele din casa bunicilor, de fapt un muzeu in amintirea acestora. Gazdele noastre, octogenari, ardeleni de frunte in comunitatea lor se multumesc cu cateva camere la parterul imenselor constructii, azi goale. Proprietarii imensului domeniu, "Beverlly Hills" vin sporadic in Romania. Si-au construit case in America. Acum au copii, moldoveanca  a dat nastere  a trei urmasi, acum sunt elevi in scolile americane. Proprietatea este administrata de un roman harnic si serios, platit bine de "americani".

Prin vilele somptuoase suiera vantul numai cand sunt deschise usile. In rest, se aude numai bazait de musca. Unde-s locatarii? In America. Se vor intoarce vreodata in tara. Eu zic, Niciodata. Si, si la ce bun aceste palate. Investitii aiurea in tramvai! 

Am mai scris si despre un oras din Ardeal unde un cartier de vile, in marea majoritate sunt inaltate de romanii expatriati, acum plecati aiurea pe mapamond. Multi caini latrau in curtile vilelor parasite. O imagine sumbra pentru mine desi viele aratau ca cele din atlasurile agentilor imobilari, vanzatori de iluzii. Aici si acolo in orasul ardelean, un cartier de vile noi unde "urla cateaua din Giurgiu".

Doua imagini care ma fac sa gandesc ca viitorul Romaniei este sumbru. Deja, statisticile indinca o evolutie dramatica a populatiei noastre.

 Se goleste Romania!

Si la ce bun casele, viloaiele "Beverlly Hills" construite in tara de bastina de romanii expatriati? Cred ca descatusarea de comunism a dus si la monstrii in sufletele noastre. Fuga dupa bani, averi colosale, proprietati imense prin orice mijloace, unii prin munca cinstita dar si multi prin frauda.

Am vazut multe comentarii la ce spunea Ioan Slavici:

"Omul să fie mulțumit cu sărăcia sa, căci, dacă este vorba, nu bogăția, ci liniștea colibei tale te face fericit" 
 ✍_____Ioan Slavici.


Voi ce ziceti?






i a

USR se dă de-a dura

SONDAJ Avangarde: PSD domină opțiunile de vot și se apropie de nivelul din 2016/ PNL nu-și revine, dezastru pentru USR

Partidul Social Democrat domină opțiunile de vot la nivel național, cu 40%, cu doar 5% sub rezultatul obținut la alegerile parlamentare din 2016, arată un sondaj realizat de Grupul de Studii Socio-Comportamentale Avangarde, prezentat de Antena 3.

PNL a scăzut la 18%, cu doar trei procente peste AUR. Intrarea în opoziție nu ajută USR, care ajunge la 11%, în vreme ce UDMR se menține pe linia de plutire.

Sondaj Avangarde:

PSD - 40%
PNL - 18%
AUR - 15%
USR - 11%
UDMR - 5%
PMP - 4%
PPUSL - 3%
Pro România - 1%
ALDE - 1%
Altele - 2%

content-image

content-image

Sondajul a fost realizat în perioada 16-24 noiembrie 2021, prin metoda CATI, pe un eșantion de 906 subiecț. Marja de eroare este de 3,2%, pentru un nivel de încredere de 95%.

Din această gară am plecat în lume..


Râmnicu Vâlcea - vechea gară în anul 1965 (demolată în 2013)
Prima gară din oraş a fost construită în anul 1887 atunci când s-a deschis linia ferată Râmnicu Vâlcea-Piatra Olt. La început, a fost, potrivit scriitorului Constantin Mateescu, doar o staţie cu “un ceas care n-a mers aproape niciodată şi unul sau două felinare decorative ce vor fi luminat pe vremuri la ora cînd trecea acceleratul”. În 1902 se înfiinţează ruta Râmnicu Vâlcea- Sibiu, iar gara devine un loc de întâlnire pentru localnicii doritori să-şi împărtăţească ultimele noutăţi şi, în acelaşi timp, curioşi să vadă cine a mai poposit în oraş.  Tabloul de la începutul secolului al XX-lea a fost descris în amănunt de Constantin Mateescu în volumul ”Râmnicul de odinioară” publicat în 1993. “În scurtă vreme, gara devine un punct de atracţie al oraşului. Intrarea trenurilor e aşteptată cu emoţie, peronul ei, pustiu în cea mai mare parte a zilei, se tixeşte de călători dar mai ales de curioşi care aşteaptă cu răbdare să vadă cine mai soseşte în urbe. În faţa gării staţionează vreo trei trăsuri cu coviltir, birjarii moţăie pe capră, în timp ce impiegaţii aleargă dintr-o parte în alta a peronului cu un aer marţial. Pe strada gării, ca şi pe Bulevard, pe unde vor trece călătorii nou sosiţi, cerdacurile si balcoanele sunt pline. Se bea cafea, se fac pasienţe. În economia timpului unui oraş patriarhal, venirea trenurilor e un eveniment ce dă, pe lângă melancolia călătoriilor imaginare, un sentiment de siguranţă şi stabilitate. În anii Râmnicului de altădată se puteau vedea în gară, la ora de sosire a acceleratului, aceiaşi oameni, de obicei în vârstă, ce se întâlneau ca să discute despre legea pensiilor sau despre aventurile amoroase ale principelui Nicolae, ce traversa cu Pontillacul centrul Capitalei cu exorbitanta viteză de 40 de kilometri pe oră”, a scris Constantin Mateescu. Sursa: adev.ro/pbezeh
https://www.facebook.com/studioulbuftea/photos/a.1070922850326962/1070917866994127

Profețiile lui Nostradamus după pandemie.


Predicțile lui Nostradamus continuă să uimească lumea și în secolul XXI. Specialiștii în catrenele cunoscutului astrolog susțin că acestea vorbesc despre epoca ce se va deschide după pandemie, relatează express.co.uk.

Potrivit specialiștilor care i-au interpretat scrierile, astrologul face profeții despre un lung șir de nenorociri. Acestea vor urma după încheierea pandemiei provocată de COVID-19. Omenirea va cunoaște foametea răspândită pe o scară foarte largă, ar fi profețit Nostradamus.

De asemenea, în acest secol ne-am putea confrunta cu o catastrofă majoră care va duce omenirea în pragul dispariției. Dar și cu pericolul izbucnirii unui nou război mondial – cel de-al treilea – crede expertul Bobby Shailer.

Expertul britanic Bobby Shailer susține că a descifrat mai multe predicții între scrierile lui Nostradamus. Potrivit spuselor sale, astrologul francez ar fi prezis că Marea Britanie va fi lovită de o inundație devastatoare în anii următori. Mai mult, Shailer spune că astrologul vorbește și despre o invazie a Marii Britanie, de către „noua ligă din Ausonia” care va face război. Ausonia este un oraș mic din Italia.

Profețiile lui Nostradamus după pandemie

Conform prezicerilor în acești ani își va face apariția și al treilea anticrist. Este un termen pe care Nostradamus l-a folosit pentru a-i desemna pe liderii militari sau politici care au provocat războaie devastatoare. În această categorie au fost încadrați Napoleon Bonaparte sau Hitler.

„Un antichrist, după definiția lui Nostradamus, este un lider militar care provoacă moartea a numeroși oameni nevinovați. Așa cum au fost Hitler sau Napoleon. Cred că al treilea anticrist va apărea în curând, posibil în următorii 10-20 de ani. Aș crede că probabil este în viață astăzi”, a apreciat expertul britanic.

Potrivit spuselor sale, din catrenele descifrate reiese că va izbucni un al treilea război mondial. Acesta va fi mai cumplit și mai devastator decât cele precedente.

„Cred că în următorii câțiva ani, cu siguranță în acest secol, ar putea începe al treilea război mondial. Nostradamus spune că va fi un război masiv lung, de la 25 la 29 de ani, urmat de războaie mai mici”, susține Bobby Shailer.

Nostradamus contestat

Pe de altă parte, Brian Dunning, gazda podcastului Skeptoid, susține că profețiile lui Nostradamus nu au legătură cu realitatea. El a precizat că scrierile astrologului sunt interpretate în mod eronat, de multe ori.

„Scrierile lui Nostradamus sunt prezentate în multe moduri eronate. Traducerile ambigue și greșite, interpretările fanteziste, relatările fictive și descifrarea unor coduri inexistente din catrenele sale au contribuit apariția unui număr mare de lucrări. Toate sunt greșite și mult peste ceea ce a scris vreodată Nostradamus”, a precizat Brian Dunning.

Când Preacurvia de tip #rezist a cuprins biserica

Iulian Capsali: TALENTATUL DOMN BĂNESCU

După ce Vasile Bănescu, purtătorul de cuvant al Patriarhului BOR, a spus despre certificatul verde că „are o rațiune intrinsecă de convingere, nu de constrângere", devine limpede că avem la Patriarhie un reprezentant #rezist, un userist cu morgă religioasă, care intretine focul „plandemiei" acolo sus, insinuat pe Colina Bucuriei (sic!).

Faptul că poate debita asemenea orori poate fi considerat un acces de vioiciune totalitară intrinsecă pentru un intelectual „de dreapta" (cu care este împănat Trinitasul și care fac parte din anturajul dlui V.B.), însă domnul în cauză este preluat de toată presa progresist-globalistă ca fiind cel ce emană ideile Patriarhiei. Nu că ar fi părerea lui personală, care, în fond, paraziteaza (voit?) discursul Bisericii. Mesajele apar ca atare în presa globalistă, G4media, Hoitnews, Libertatea șamd. , ca fiind comunicate provenite din Deal. O confuzie ce nu este firească și nici propice. Voi explica mai departe motivul.

Ieri, 3 decembrie, a apărut și comunicatul instituției, asumat de Cancelaria Sf. Sinod (atenție, NU DE SF. SINOD, aici este vorba de un birou administrativ ce depinde direct de Patriarh), care nu observă nicio virtute în acest act cu damf nazist care poate distruge viața unui om ce nu acceptă o terapie medicală făcută silit.

Cum te poate "convinge" nazipass-ul ca să te faci bine de covid? El este doar un instrument de forțare a vaccinării, iar vaccinatul Bănescu știe, probabil, foarte bine asta.

Revenind la chestiune, comunicatul Cancelariei Sf. Sinod (care exprimă voința Patriarhului BOR) este foarte succint și cere guvernanților ca "să nu introducă obligativitatea certificatului digital UE privind Covid-19 pentru clerici sau credincioși ca o condiție pentru a participa fizic la slujbele religioase". Motivele le puteți citi în comunicat, sunt de bun simț - în principal fiind faptul că "participarea fizică a credincioșilor la slujbe în lăcașurile de cult răspunde unei nevoi esențiale, de hrană spirituală și sănătate pentru suflet".

Nu se poate trece cu vederea faptul că acest comunicat vine DUPĂ declarația foarte tranșantă a IPS Teodosie, făcută cu o zi înainte, din care spicuim:

"Cel care conduce Biserica este Mântuitorul Iisus Hristos. Acesta este un abuz, o imixtiune în treburile Bisericii. Nu trebuie să împărțim lumea în vaccinați și nevaccinați. E prea mare această tendință de dezbinare. Statul are datoria să ne unească, nu să ne dezbine", și "Când un stat vrea să stăpânească cele ale lui Dumnezeu, e semnul limpede că începe statul totalitar".

Până la declarația Arhiepiscopului de Tomis, Patriarhia ieșise în public exclusiv cu declarația smintitoare a lui Vasile Bănescu.

Ca semnatar al scrisorii deschise trimisă ierarhiei BOR, aștept însă un punct de vedere asupra certificatului covid ca instrument de lichidare a libertăților cetățenești și a dizolvării voinței persoanei prin spectrul foamei, adus de faptul că românii vor putea fi dați afară din locurile de muncă.

După Vasile Bănescu, așa vor autoritățile să ne "convingă". Nici vorbă de constrângere. Cine vede altfel exercițiul totalitar al vaccinării forțate, cine "incită public la discreditarea unui act medical (vaccinarea cu serul genic - nota mea) nu doar că nu reprezintă poziția Bisericii din care fac parte, ci se și autodiscreditează moral în societate."

Nu știu dacă Prea Fericitul Patriarh Daniel este conștient că prin vocea purtătorului Său de cuvânt, care are entuziasmul unui premiant cu inimă de userist în noua Cântare a Plandemiei, poate să câștige timp în fața Cezarului implacabil, dar pierde încrederea unui mare segment de credincioși (până acum, peste 60% dintre români nu s-au vaccinat), care sunt intrigați de fervoarea provaccinistă a purtătorului Său de cuvânt.

Care ori vorbește în nume propriu, ca particular, dar care nu mai are legături contractuale cu Patriarhia BOR, ori este portavocea Patriarhului României, și atunci P.F. Daniel își asumă total derapajele totalitare ale progresistului „de dreapta" Vasile Bănescu.

Aici, și mai ales în aceste timpuri, nu merg ambiguitățile șerpuitoare cu iz de strategie orientală, genul "O mie și una de nopți".

Mai ales că însuși Mântuitorul ne cere, în Sfânta Evanghelie după Matei (cap.5; 37) ca să avem o linie fermă în conduită: "Ci cuvântul vostru să fie: Ceea ce este da, da; și ceea ce este nu, nu; iar ce e mai mult decât acestea, de la cel rău este."

În decembrie 1989, când încă nu se uscase sângele din piețele unde tinerii strigaseră „Vom muri și vom fi LIBERI!", Ieromonahul Daniel Ciobotea lua parte la constituirea "Grupului de reflecție pentru înnoirea Bisericii", alături de alți clerici și laici care nu fuseseră expuși colaborării cu regimul comunist.

După cum declara T. Baconschi, probabil cel mai tânăr membru la acea vreme, grupul „își propunea să contribuie, moderat și realist, la primenirea necesară a ierarhiei", iar consecința directă a presiunilor din interiorul Bisericii, coroborate cu cele din societate, au dus la prima demisie a unui Patriarh din istoria țării: vrednicul de pomenire Patriarh Teoctist s-a retras la Mănăstirea Sinaia.

I se reproșa tocmai o prea mare obediență față de regim într-o perioada în care Ceaușescu își construia soclul și edificiile faraonice pe model asiatic, iar distrugerile din București, unde a dispărut în aproximativ doi ani o treime din orașul istoric, au afectat zeci de biserici, unele de o importantă deosebită. Trebuie menționat imediat faptul că lăcășuri sfinte de talia ctitoriei voievodale a Mavrocordatilor, Mănăstirea Văcărești, sau splendida biserică Enei de lângă Arhitectură, fuseseră demolate deja de furia oarbă a lui Ceaușescu, absolut gratuită dpdv edilitar, în timpul Patriarhului Iustin, și anunțau demența urbanicidă care a ras probabil cel mai pitoresc cartier al Bucureștiului, Uranus și prelungirea spre Unirii, unde se găseau Așezămintele Brâncovenești, și actuala Piață Alba Iulia, împreună cu alte zeci de biserici, printre care celebra ctitorie a lui Matei Basarab, biserica Sf. Vineri.

Dar nu despre Preafericitul Teoctist vreau să vorbesc, cel care a condus apoi corabia pe valurile furtunii tranziției și și-a luat asupra sa, mucenicește, tot răul aruncat în spatele BOR, ci despre maximalismul moral cu care a fost judecat acesta, inclusiv de acest grup.

Or, nu aș vrea să cred că, la un moment dat, vom avea un alt grup care să judece, în oglindă, modul în care Patriarhul Daniel încearcă să acomodeze Biserica la o tiranie – biomedicală - cu mult, infinit mai perfidă decât comunismul.

Dumnezeu să dea putere de mărturisire Patriarhului Bisericii noastre, în acest ceas de cumpănă, în care terorismul medical - cu o componentă demonică evidentă, închipuind grija față de semeni - se insinuează în toată lumea această, într-un grăbit zenit eshatologic.

Se întâmplă, de fapt, ceea ce au prevăzut mucenicii din închisorile comuniste inclusiv în scrieri și în mărturii orale, ei fiind stâlpi ai Bisericii profetice și mărturisitoare, chiar dacă nu sunt trecuți încă, din considerente corect politice, în sinaxare.

Lipsită de aceste dimensiuni (profetică și mărturisitoare), BOR poate să supraviețuiască ca instituție umană, dar prețul va fi acela al deșertificării duhovnicești, iar Biserica va trebui să supraviețuiască în catacombe, așa cum a mai facut-o, promisiunea Domnului fiind limpede: „Porțile iadului nu o vor birui" (Matei - 16;18)

sâmbătă, 4 decembrie 2021

Un simbol național cu multe semnificații


Edificiu-simbol al culturii naționale, Ateneul Român, construit în inima Bucureștilor în urmă cu 120 de ani (1886-1888), a devenit exponentul arhitectonic și spiritual nu doar al unui oraș, al unei Capitale, ci al unei națiuni. Aici au conferențiat marile personalități și savanți ai României, aici au concertat toți consacrații și tinerii artiști profesioniști ai țării, aici au urcat pe podium multe formații și soliști de nivel mondial, aici s-au lansat “în primă audiție“ capodopere ale literaturii muzicale autohtone, aici s-au organizat primele expoziții ample, retrospective de pictură și sculptură ale maeștrilor artei plastice naționale, aici s-au perindat regi și regine, oameni politici și oaspeți de seamă de peste hotare spre a participa la evenimente de importanță națională și universală într-un cuvânt, la Ateneul Român s-au petrecut momente de anvergură istorică ce s-au înscris în cartea de aur a poporului nostru.

 

Puțini știu astăzi că Palatul Ateneului Român s-a clădit cu banii dintr-o subscripție publică, în urma organizării unei loterii naționale (500.000 de bilete în valoare de un leu), apelul adresat cetățenilor de naturalistul Constantin Esarcu (1836-1898), fondatorul Societății Ateneul Român, sunând ca o chemare populară, printr-un slogan de-a dreptul comic și banal: "Dați un leu pentru Ateneu!". Ideea apelului s-a transformat surprinzător într-o lecție de unitate, de trezire a conștiinței naționale. Concepută de arhitectul francez Albert Galleron, după cercetările științifice și indicațiile lui Alexandru Odobescu, revizuite și completate de un mănunchi de specialiști români (Al. Orascu, Ion Mincu, Ion Socolescu, Grigore Cerkez, Cucu Starostescu), cladirea de formă circulară s-a datorat valorificării fundațiilor deja existente din Grădina Episcopiei ce urmau să servească ridicării unui circ. Inspirat din vechile temple grecești, edificiul surprinde la prima vedere printr-o colonadă istorică ce susține un fronton triunghiular.


La parter, impresionantul hol din marmură înglobează cele 12 coloane dorice de susținere a sălii de concerte. Patru scări monumentale în spirală de tip baroc din marmură de Carrara, desfășurate cu balcoane la etajul intermediar, fac legătura cu sala și anexele (birouri, săli de repetiții, cabine pentru soliști și dirijor etc). Dispuse sub forma vechilor amfiteatre greco-romane, cele aproape 1.000 de locuri (trei zone de parter și două rânduri circulare cu 52 de loji, la mijloc cu o lojă centrală) oferă o vizibilitate perfectă din orice colț și o audiție impecabilă. Perfecțiunea sunetului se datorează imensei cupole (bogat decorată) care "absoarbe" fondul instrumental și vocal de pe podium, spre a-l distribui prin reverberație către auditori, cu întreaga gamă de armonice până la cele mai fine culori timbrale și nuanțe. Se pare că acustica excepțională a cavității sonore, proprii Ateneului Român, a plasat sala printre cele mai reușite construcții de acest gen nu doar din Europa, ci din întreaga lume. Fresca, evocând istoria poporului român în 25 de episoade, realizată timp de cinci ani de către pictorul Costin Petrescu, orga instalată în 1939 în urma ajutorului material al lui George Enescu, numeroasele îmbunătățiri tehnice produse după cutremurele de pamânt și bombardamentul din 1944, de la sfârșitul celui de al doilea război mondial, dar mai ales modificările din 1966-1967 (introducerea aerului condiționat, refacerea tavanului, schimbarea fotoliilor, redistribuirea lojilor, lărgirea avanscenelor etc.) au transformat Ateneul Român într-un complex arhitectural singular în centrul Capitalei. De peste o jumătate de veac, a devenit sediul Filarmonicii "George Enescu", iar din 1958 "Cartierul general" al Festivalurilor Internaționale "George Enescu".

Leagăn de lansare a muzicienilor români, de la Enescu și Lipatti, Clara Haskil, Cella Delavrancea la Ion Voicu, Lola Bobescu, Radu Aldulescu, George Georgescu, Dimitrie Dinicu, Eduard Wachmann, Alfonso Castaldi, Ionel Perlea, D.G. Kiriac, Constantin Silvestri, Elena Teodorini, D. Popovici-Bayreuth, Zina de Nori, Theodor Rogalski, Alfred Alessandrescu, Iosif Conta, Cristian Mandeal, Erich Bergel, Horia Andreescu, Valentin Gheorghiu, Antonin Ciolan, Ion Nonna Otescu, Mircea Basarab, Mihai Brediceanu, Egizio Massini etc. Ateneul Roman a oferit melomanilor bucuresteni intalnirile de neuitat cu Pietro Mascagni, Vincent Indy, Richard Strauss, Bela Bartok, Igor Stravinski, Serghei Prokofiev, Maurice Ravel, Felix Weingartner, Hermann Scherchen, Erich Kleiber, Pierre Monteux, Clemens Krauss, Hermann Abendroth, Vaclav Talich, Herbert von Karajan, Carl Bahm, Wilhelm Bakhaus, Claudio Arrau, Marguerite Long, Wilhelm Kempff, Henryk Szeryng, Alfred Cortot, Arthur Rubinstein, Pierre Fournier, Zino.

 Francescatti, Jacques Thibaud, Pablo Casals, Walter Gieking,

 David Oistrah, Yehudi Menuhin, Monique de la Bruchollerie,

 Mstislav Rostropovici, Leonid Kogan, Ruggiero Ricci, Daniil

 Shafran, Dmitri Bashkirov, Christian Ferras, Nikita Magaloff,

 Sviatoslav Richter etc.

Templu al artei și culturii românești, Ateneul Român rămâne, la cei 120 de ani, nu doar o clădire de patrimoniu universal, reprezentativă ca arhitectură pentru România și Balcani (cu trimitere la antichitatea grecească), ci și un simbol de tradiție spirituală a unui popor. Iar dacă fundația circulară inițială, nicicând nu a fost visată de fondatori, arhitecți și constructori ca formă ideală pentru un monument arhitectonic (au existat glasuri în epocă ce au criticat soluția tehnică insolită), iată că timpul a hărăzit urmașilor culturii vechii Dacii să devină o scenă turnantă nu doar a istoriei, ci și a artei în contextul Europei. "Călare" pe trei secole (fundația ecvestră s-a dovedit bazaltică), Ateneul Român și-a deschis larg porțile unor spirite universale luminate, ce și-au dat întâlnire la București, spre a se înfrăți cu autohtonii meleagurilor de la gurile Dunării. Deși ctitorii au visat ca toate artele surori să-și afle locul sub cupola acestui for cultural, totuși se pare că puțini și-au dat seama că acustica naturală excepțională a sălii oferă doar muzicii un climat de afirmare plenară, singulară, devenind casa părintească pentru marile personalități și talente ale lumii. A concerta pe podiumul Ateneului Român din București echivalează astăzi în arta lirică cu apariția pe scena Teatrului Scala din Milano. Templul din inima Capitalei, zidit în urmă cu 120 de ani, s-a transformat în "cartea de vizită" nepieritoare a României contemporane.

Text de Viorel Cosma


P.S. ( A.M.):

Mulți români  au părăsit țara, un sfert din populație. Aceştia duc cu ei amintirile copilăriei, locurilor natale, simbolurilor naționale,  imaginilor părinților,  fraților, surorilor, prietenilor, poveștilor etc. În țările de adopție sunt supusi, indiferent dacă conștientizează sau nu, unui proces de asimilare până la pierderea identității naționale. Copiii, nepoții lor vor fi alogeni toată viața. Fie ca istoria, simbolurile naționale sa-i lege de patria mamă!


Cu gândul la primăvara ce va veni..





Iată bogăția mea!