miercuri, 4 octombrie 2023

În fața ușii este război, în spatele ei dușmanii stau la aceeași masă.

SUA, UE și Rusia au purtat discuții secrete înaintea crizei din Karabah. ”Întâlnirea marchează un contact rar”

Acum 8 minute 158 citiri.  Ziare.com 

Forțele de menținere a păcii ruse nu au putut gestiona conflictul din Nagorno-Karabah FOTO / canberratimes.com.au

Oficiali de rang înalt din Statele Unite și UE s-au întâlnit cu oficiali ruși pentru discuții de urgență secrete, în Turcia, menite să rezolve conflictul din Nagorno-Karabah, scrie Politico. După cum notează publicația, acest lucru s-a întâmplat cu doar câteva zile înainte ca Azerbaidjanul să lanseze o ofensivă militară pentru a prelua regiunea de sub controlul etnic armean.

„Întâlnirea marchează un contact rar – dar în cele din urmă fără succes – între Moscova și Occident pe probleme serioase de securitate, după invazia rusă din Ucraina din februarie 2022“, subliniază Politico.

Un diplomat de rang înalt familiarizat cu discuțiile private a declarat că întâlnirea a avut loc pe 17 septembrie, la Istanbul, ca parte a unui efort de a face presiuni asupra Azerbaidjanului pentru a pune capăt blocadei de nouă luni a enclavei și a permite trecerea convoaielor de ajutor umanitar din Armenia. Potrivit diplomatului, întâlnirea s-a concentrat pe „cum să punem în mișcare camioanele" și să asiguram aprovizionarea cu alimente și combustibil pentru cei aproximativ 100.000 de locuitori ai regiunii.

SUA au fost reprezentate de Louis Bono, consilierul principal al Washingtonului pentru negocierile din Caucaz, iar UE l-a trimis pe Toivo Klaar, reprezentantul său în regiune. Rusia l-a trimis pe Igor Hovaiev, care este reprezentantul special al lui Putin pentru relațiile dintre Armenia și Azerbaidjan.

O astfel de interacțiune diplomatică la nivel înalt este rară. În martie, secretarul de stat american Anthony Blinken și ministrul rus de Externe, Serghei Lavrov, s-au întâlnit față în față în marginea reuniunii G20 din India, dar Moscova a insistat că discuțiile au fost „din mers" și nu au avut loc negocieri.

Un reprezentant al Departamentului de Stat al SUA a refuzat să comenteze întâlnirea, spunând doar că „nu comentăm discuțiile diplomatice private".

Cu toate acestea, un oficial american familiarizat cu problema, care a dorit să-și păstreze anonimatul, a explicat că discuțiile au izvorât din înțelegerea faptului că Rusia are încă influență în regiune.

La 19 septembrie, Azerbaidjanul a lansat o ofensivă împotriva Karabahului, trimițând tancuri și trupe în regiune. Liderii armeni din Karabah au fost forțați să se predea după 24 de ore de lupte aprige care au făcut sute de morți de ambele părți. De atunci, potrivit guvernului armean, peste 100.000 de oameni au fugit din casele lor din Karahah și au trecut granița în Armenia, temându-se pentru viața lor.

Azerbaidjanul insistă că are dreptul de a lua măsuri împotriva „grupurilor armate ilegale" de pe teritoriul său recunoscut la nivel internațional și s-a angajat să-i „reintegreze" pe cei care au rămas, dar mai sunt maxim 1000 de oameni, spune ONU.

Ți-a plăcut articolul?

Vrem să producem mai multe, însă avem nevoie de susținerea ta. Orice donație contează pentru jurnalismul independent

Lev Tolstoi




Hoții dau cu subsemnatul. PSD și primarul hoț.

Primarul PSD din Mioveni a fost prins de DNA când dădea înapoi o parte din mita primită pentru a angaja un medic

Data publicării: 04.10.2023 20:20

Primarul din Mioveni, Ion Georgescu, (PSD) a fost reținut de DNA miercuri seară. Foto: Facebook

Primarul din Mioveni, Ion Georgescu, (PSD) a fost reținut de DNA miercuri seară. Edilul este acuzat că a cerut 30.000 de euro mită de la un medic ca să-l angajeze la spitalul din localitate.

Primarul a fost prins în flagrant în timp ce dădea înapoi 10.000 de euro primiți avans, pentru că nu a putut oferi angajarea.

Ion Georgescu este primar în Mioveni din 2006. Anterior a fost 6 ani viceprimar.

A mai lucrat în cadrul Dacia, unde a fost șef la depozitul cantinei.

Ion Georgescu este în PSD din 1998.


Acest cocoșat PSD-ist va primi sacoșe  cu de-ale gurii, la vorbitor, cât  mai mulți  ani. Mare comerciant înaripatul:




Argeș,  județ roșu.  Mă  mir cum de s-a spart cloaca hoților! De verificat ce averi, conturi grase, viloaie au foștii  și  actualii bugetari argeșeni.  O să  încremeniți  ca la dentist de ce o să  descoperiți! Ce se întâmplă? Ce va urma? ( A.M., fost locuitor al Piteștului).

Primarul din Mioveni, Ion Georgescu, a fost exclus din PSD, după ce a fost reținut de DNA

Digi24 / Acum 10 minute


Conducerea PSD Argeş a votat, miercuri seara, excluderea din partid a primarului oraşului Mioveni, Ion Georgescu, cercetat de DNA pentru fapte de corupţie.

"Întrunit în şedinţă extraordinară, Biroul Permanent Judeţean al PSD Argeş a decis astăzi, 04.10.2023, excluderea din partid a domnului Ion Georgescu, primar al oraşului Mioveni. PSD condamnă ferm şi se dezice de orice faptă în afara legii din partea membrilor săi. PSD rămâne consecvent principiilor sale de integritate şi va fi intransigent cu oricine le va încălca", se arată într-un comunicat semnat de preşedintele PSD Argeş, Ion Mînzînă și citat de Agerpres.

Ion Georgescu deţinea funcţia de prim-vicepreşedinte al PSD Argeş şi de preşedinte al PSD Mioveni.

Primarul oraşului Mioveni a fost dus miercuri seara la sediul Serviciului Teritorial Piteşti al DNA, pentru a fi audiat.

Edilul a fost prins în flagrant, în urma unui denunţ, în timp ce înapoia unei persoane, medic, suma de 10.000 de euro, bani primiţi anterior de la aceasta ca avans dintr-o sumă totală de 30.000 de euro ce ar fi fost pretinsă pentru a-i facilita angajarea pe un post de conducere la spitalul din Mioveni.

Editor : A.P.


 

marți, 3 octombrie 2023

Aviz amatorilor!

Puteți citi cartea în grupul meu:

https://www.facebook.com/groups/506776484407518/?ref=share_group_link




Un fost spion francez, devenit scriitor, a fost arestat pentru divulgare de informații într-o carte autobiografică Data actualizării: 03.10.2023 20:57 Data publicării: 03.10.2023 20:56

El povesteşte în carte despre activitatea sa ca şef al rezidenţei din Libia între anii 2009 şi 2012. FOTO: Twitter Un fost spion francez, autor al unei cărţi autobiografice despre activitatea sa, a fost reţinut marţi şi acuzat de divulgare de informaţii secrete de apărare, relatează France Presse, citând o sursă apropiată de caz.

Jean-François Lhuillier, acum pensionar, a fost cadru activ al serviciului francez de Informații Externe (Direcţia Generală de Securitate Externă. Acesta a publicat în Franţa în luna iunie cartea cu titlul "Omul din Tripoli", în care povestește despre activitatea ca șef al rezidenței din Libia între 2009 și 2012. Acest fost locotenent-colonel în serviciul de spionaj francez povesteşte în carte despre activitatea sa ca şef al rezidenţei din Libia între anii 2009 şi 2012, în special despre înlăturarea de la putere a dictatorului Muammar Gaddafi.

Pe 15 septembrie, un alt fost spion al DGSE, care în luna mai a publicat şi el o carte, a fost de asemenea inculpat pentru divulgare de informaţii secrete de apărare naţională. În cartea cu titlul "Spionul, 44 de ani în DGSE", Richard Volange (un pseudonim) rememorează viaţa sa de agent secret, în special misiunile din Africa. El evocă în special urmărirea până în Djibouti a lui Peter Cherif, veteran al jihadului francez şi bănuit că a avut o influenţă pe lângă Chérif Kouachi, unul dintre atacatorii asupra sediului publicaţiei Charlie Hebdo în 2015 la Paris.

"DGSE a fluierat sfârşitul petrecerii legate de acest obicei pe care-l au aproape toţi foştii spioni de a-şi povesti activitatea din trecut pentru a-şi rotunji veniturile", a declarat agenţiei France Presse avocatul acestuia. Editor : Andreea Smerea

Citește mai mult la: https://www.digi24.ro/stiri/externe/un-fost-spion-francez-devenit-scriitor-a-fost-arestat-pentru-divulgare-de-informatii-intr-o-carte-autobiografica-2528647

Informaţiile publicate pe site-ul Digi24.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislația aplicabilă, doar în limita a 120 de caractere.

luni, 2 octombrie 2023

Soldați americani și prostituție.

„Calypso”, bordelul secret din inima Constanței. Cum erau racolați de taximetriști militarii străini care comandau „șampanii”

Taxa de intrare în bordelul camuflat într-un club de striptease era de 200 de lei, iar clienții preferați erau militarii străini și navigatorii aduși la bordel de taximetriștii din Constanța care primeau comision pentru fiecare „mort" racolat și adus să comande „șampanii"

Bordel „mascat" într-un club de striptease din Constanța FOTO Antonia Ispas

Bordelul a funcționat timp de un an în zona ultracentrală Constanței, în locul unei vechi crame unde pe vremuri se organizau petreceri cu lăutari. Practic, în văzul lumii. Notele de plată erau de ordinul miilor de euro, vedetă era o minoră de 17 ani dintr-o familie săracă, stripteuzele erau prostituate, ospătărița era contabila bordelului, iar patronul, Gelu Matei, discuta franc cu noile angajate despre faptul că apreciază femeile ambițioase care vor să facă bani. 

Din cauză că este vorba despre un dosar de trafic de minori și proxenetism, nu toate informațiile pot fi publicate. Procurorii au început ancheta în acest caz în octombrie anul trecut, cu ajutorul a doi investigatori sub acoperire, trimiși să se dea drept clienți și să „le tragă de limbă" pe tinerele prostituate. De asemenea, au fost sute de ore de interceptări: o muncă titanică, dar care însă a dat roade.

Pe 26 septembrie a.c. bordelul a fost închis în urma unei mega operațiuni a DIICOT Constanța. 15 persoane au fost reținute, printre care patronul clubului, soția sa, mai mulți angajați, dar și taximetriștii care aduceau clienții ce „voiau să se distreze", contra unor procente din consumația făcută de aceștia. Au fost arestați preventiv pentru 30 de zile doar Matei Gelu, patronul bordelului, și Rodica Ioan, ospătărița care ținea contabilitatea clubului: ea era cea care plătea taximetriștilor cota parte a prostituatelor și care avea grijă ca „morții" (n.red.- clienții) să facă măcar o consumație minimă. 

Niciun client nu putea intra fără să achite o taxă în valoare de 200 de lei, bani de care primeau băutură. În prima linie erau taximetriștii care „promovau" exclusiv acest club, deși în oraș ar funcționa și altele. Când reușeau să ia în mașină militari străini de la baza militară Mihail Kogălniceanu, sunau imediat la club să le anunțe venirea și, potrivit procurorilor, primeau drept comision procente din consumația făcută de fiecare client adus.

Taximetriștii dădeau angajaților clubului, potrivit datelor din dosar, informații inclusiv despre câți bani retrăgeau militarii de la bancomate ca să ii cheltuiască la „fete": cea mai mică consumație făcută de militari, cu predilecție americani, a fost de 2.000 de lei iar cea mai mare de 12.000 de euro.

În timpul anchetei, arată procurorii DIICOT în referat, taximetriștii și patronul clubului chiar se plângeau de slabele încasări în perioadele în care anumiți militari, clienți loiali, erau trimiși la exerciții în Baza NATO de la Cincu SUA detașați în București la Parada de Ziua României sau erau nevoiți să rămână în baza de la Kogălniceanu pentru exerciții. Mai mult, chiar știau când vor reveni, ca să cheltuiască din nou bani. 

O altă categorie racolată pentru club era cea a navigatorilor străini, aduși de taximetriștii care făceau curse din Portul Constanța.

În schimb, românii aveau acces în club mult mai rar și doar pe bază de recomandare. 

Conform procurorilor DIICOT, vedeta clubului era o minoră de 17 ani, dintr-o familie săracă, preferata clienților pentru că nu se machia excesiv și își purta părul în codițe.

În total, conform anchetatorilor, nouă stripteuze din club practicau prostituția, în încăperi fără ferestre, de la subsol. Două dintre acestea erau cazate la etajul clubului și fiecare prostituată avea dreptul la o zi liberă pe săptămână. Programul începea după amiază și se încheia în jur de ora 3 sau la ultimul client. 

Sistemul de plată era unul bine pus la punct, notează procurorii. Astfel, pentru trei cocktailuri, clientul beneficia de compania unei stripteuze la masă. Dacă achita și diferența de până la 1.000 de lei, avea dreptul la o partidă de sex, de 30 de minute, în camerele de la subsol.  Ca să nu spună direct că vor sex, clienții comandau fetelor  „o șampanie". 

Tariful era standard, iar tinerele nu puteau cere mai mulți bani peste cel stabilit de patron, ca să nu alunge doritorii. Aveau voie însă să primească bacșișuri, lăsate de bunăvoie de bărbați. Tariful de lux era „șampania" de 2.500 de lei. Pentru această sumă, susțîn anchetatorii, tinerele cu vârste cuprinse între 16 și 40 de ani se puteau întâlnii cu clienții în afara clubului, la orice oră din zi și din noapte. Cele care își dădeau întâlnire cu străinii pe cont propriu, erau turnate de taximetriști și date afară de patron. 

Anchetatorii vorbesc de o contabilitate paralelă.  Niciuna dintre angajate nu era obligată, efectiv, să se prostitueze însă majoritatea angajatelor au făcut-o, tentate de bani. Angajatele, indiferent dacă se prostituau sau nu, aveau contracte de muncă semnate pentru suma de 3.000 de lei.

La audieri însă, majoritatea au declarat că „făceau" măcar 1.500 de lei pe noapte, 3.000-5.000 de lei pe weekend  și că cei mai generoși erau americanii, care nu se uitau, efectiv, la bani. Sumele le reveneau ca o cotă parte din valoarea alcoolului pe care îi convingeau pe militari să îl consume și, bineînțeles, primeau procente și din valoarea „șampaniei", actul sexual.

În timpul pandemiei, bordelul a fost închis pentru câteva luni. Proprietarul le-a dat mână liberă tinerelor să se prostitueze pe cont propriu, tot cu ajutorul taximetriștilor care aduceau inițial clienții la club. Majoritatea însă, au refuzat să o facă, speriate de COVID și au revenit la club imediat ce s-a putut circula noaptea, cu declarație.

Anchetatorii spun că la un moment dat afacerea a avut de suferit: mai multe stripteuze au decis să își deschidă o afacere pe cont propriu, în același domeniu, tot în Constanța, „furând" și o parte din clienți. Gelu Matei a reușit însă să racoleze alte tinere pe care le-a învățat cum să facă bani, așa că business-ul a mers mai departe, până la momentul la care au intervenit procurorii care au făcut 21 de percheziții.

„Din cercetările efectuate a reieșit că, în perioada octombrie 2022 – septembrie 2023, un grup infracțional organizat, format din 15 membri, din care patru angajați, în diverse funcții în cadrul unui club pentru adulți, ar fi recrutat 9 persoane vătămate, dintre care una minoră, sub pretextul angajării ca dansatoare, pe care le-ar fi determinat să practice prostituția, în scopul obținerii de beneficii materiale", au declarat reprezentanții IPJ Constanța.

Procurorii au pus sub sechestru mașinile de lux ale patronului Gelu Matei și zece apartamente ale acestuia, în unele dintre locuințe fiind cazate prostituatele, care nu îi plăteau „șefului" chirie, ci doar utilitățile, și erau aduse la club de portar, ca să nu întârzie. 

Adevărul.ro 

duminică, 1 octombrie 2023

Frica iepurilor din UE. S-a fisurat barca.

Putin are un nou aliat chiar în sânul NATO, după ce Robert Fico a ieșit învingător la alegerile legislative din Slovacia. „Războiul vine întotdeauna din Vest"

Partidul de stânga Smer-SD al fostului prim-ministru Robert Fico a câștigat alegerile de sâmbătă din Slovacia, țară membră NATO, după ce a promis să nu mai trimită arme în Ucraina, să blocheze posibila aderare a Kievului la NATO și să se opună sancțiunilor impuse Rusiei, notează POLITICO.

Cu 98% din buletinele de vot numărate în această micuță țară care are doar 5,5 milioane de locuitori, Smer-SD a obținut 23,4% din voturi, devansând formațiunea liberală Slovacia Progresistă, pro-occidentală, cu aproape șapte puncte procentuale și aproape 200.000 de voturi.

Câștigătorul alegerilor are prima șansă de a forma o majoritate în parlamentul de 150 de locuri.

Campania lui Fico a stârnit neliniște pe plan internațional, pe fondul temerilor că acesta va trece Slovacia în tabăra anti-Kiev, alături de premierul ungar Viktor Orbán.

Fico afișează o orientare pro-Moscova, promițând să pună capăt livrărilor de arme către Kiev și opunându-se sancțiunilor, chiar dacă președintele rus Vladimir Putin nu dă semne că va renunța la războiul pe care l-a pornit în 2022.

Micuța Slovacie s-a dovedit unul dintre cei mai fermi susținători ai Ucrainei după începerea invaziei rusești anul trecut, aprobând numeroase ajutoare militare pentru Kiev. Dacă ar fi să ne raportăm la valoarea pachetelor de asistență raportat la populație, atunci Slovacia ar fi chiar printre cei mai importanți parteneri ai Ucrainei.

Printre altele, guvernul de la Bratislava a anunțat în martie anul acesta că va trimite avioane de luptă Kievului, modele MiG-29 modernizate. Slovacia a devenit astfel doar a doua țară care și-a luat angajamentul de a trimite avioane militare Ucrainei, anunțul Bratislavei venind la doar o zi după cel al Varșoviei.

h2: Pivotul lui Fico pentru o coaliție

În ciuda polarizării profunde din Slovacia, Fico se află într-o poziție favorabilă pentru a reveni la putere cu sprijinul Hlas (Vocea), un partid social-democrat care s-a desprins din Smer-SD, ce s-a clasat pe locul al treilea, cu 15% din voturi.

Hlas este condus de Peter Pellegrini, care i-a luat locul lui Fico la conducerea Slovaciei în 2018, în timpul crizei politice care a urmat asasinării jurnalistului de investigație Ján Kuciak.

În urma înfrângerii Smer-SD în alegerile din 2020, Pellegrini a întors spatele partidului și lui Fico, pentru a forma Hlas cu 10 parlamentari care u dezertat din Smed-SD.

În de februarie, Pellegrini spunea că Fico este "un politician din trecut" și unul care "nu mai poate oferi Slovaciei nicio speranță sau viziune pentru secolul XXI".

h2: Gust amar pentru liderul Slovaciei Progresiste

"Aceasta a fost o traumă pentru noi toți", a declarat Fico la un miting politic în orașul său natal Topoľčany, la 30 august."Avem aici două partide cu același program social, care provin din aceleași rădăcini în Smer-SD și care se cunosc. Așa că eu cred că baza pentru un guvern de succes, stabil și suveran, orientat spre social, ar trebui să fie cooperarea dintre Smer-SD și Hlas."

După ce rezultatul alegerilor a fost anunțat duminică dimineața la ora 4, Pellegrini a declarat că se aștepta să primească o ofertă de cooperare din partea lui Fico și că "nimic nu împiedică crearea unei astfel de coaliții", chiar dacă a avea "doi foști prim-miniștri în același guvern nu este o soluție optimă".

Un alt potențial partener de coaliție pentru Fico ar putea fi Partidul Național Slovac (SNS), care a obținut o susținere de 5,7%. SNS a făcut echipă cu Smer-SD la guvernare în perioada 2006-2010 și 2016-2020. Liderul SNS, Andrej Danko, a declarat că există speranța ca următorul guvern al țării să fie "pro-națiune, pro-social".

Pe baza rezultatelor alegerilor, cele trei partide ar controla 81 de locuri în legislativ, ceea ce înseamnă o majoritate.

Rezultatul final l-ar putea lăsa pe Michal Šimečka, liderul Slovaciei Progresiste, cu un gust amar.

Primele sondaje la ieșirea de la urne, după închiderea votului sâmbătă seara, îi dăduseră PS un avans mic față de Smer-SD, încurajându-l pe fostul jurnalist, doctor la Oxford și membru al Parlamentului European să creadă că ar putea câștiga primul său mandat de prim-ministru.

h2: Retorica pro-rusă

Scrutinul de sâmbătă a fost considerat crucial pentru viitorul Slovaciei, nu numai din cauza promisiunilor lui Fico de a renunța la ajutorul acordat Ucrainei, ci și, în general, din cauza simpatiilor sale pro-Moscova într-o țară membră NATO.

De exemplu, Fico a declarat în august, în fața publicului său din Topoľčany, că "războiul din Ucraina nu a început acum un an, ci în 2014, când naziștii și fasciștii ucraineni au început să ucidă cetățeni ruși în Donbas și Lugansk".

De asemenea, Fico a făcut elogiul Uniunii Sovietice pentru că ar fi eliberat teritoriile cehe și slovace de Germania nazistă la sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial. "Pentru numele lui Dumnezeu, ei ne-au eliberat, ar trebui să arătăm puțin respect", și-a îndemnat el conaționalii.

"Trebuie să spunem întregii lumi că libertatea a venit din Est, războiul vine întotdeauna din Vest", a mai spus el.

"A fost fără echivoc o victorie a Armatei Roșii, iar Smer-SD va aminti această istorie în fiecare zi, în fiecare oră, în fiecare secundă", le-a spus Fico susținătorilor săi la mitingul din august.

h2: Fico se inspiră de la Orban

Rastislav Kačer, diplomat de carieră și fost ministru de externe slovac, cred că premierul Ungariei este un model pe care îl urmează Robert Fico, folosind retorica Rusiei pentru a obține voturi, chiar dacă există posibilitatea să nu fie pro-Moscova.

"Domnul Fico găsește o mare inspirație în stilul de guvernare al lui Orbán, care este modelul de politică al lui Putin", a spus Kačer. "Este posibil ca el chiar să nu aibă intenția de a face tot ceea ce spune. El încă mai crede probabil că poate păcăli din nou pe toată lumea, stârnind emoții populiste anti-occidentale acasă, pretinzând un curaj rebel împotriva UE și NATO - și apoi comportându-se ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat."

h2: Robert Fico l-a acuzat pe Soros că i-a dat jos guvernul

Fico, un populist de manual, a fost premier al țării între 2006 și 2010, iar apoi din nou între 2012 și 2018, perioadă în care a vituperat împotriva Occidentului pentru electoratul său intern, dar a fost totuși atent să nu zgâlțâie ordinea internațională europeană.

Însă ceea ce s-a întâmplat apoi a zguduit Slovacia din temelii.

Ján Kuciak, un tânăr jurnalist de investigații care ancheta suspiciuni de corupție la adresa guvernului lui Fico, în privința subvențiilor UE, dar și mafia italiană, a fost asasinat în februarie 2018 alături de logodnica sa, Martina Kušnírova.

În Slovacia au urmat cele mai mari proteste de la Revoluția de Catifea care a dus la căderea comunismului, zeci de mii de slovaci ieșind în stradă timp de luni de zile.

Fico a cedat în cele din urmă și a demisionat, nu însă înainte de a-l acuza pe miliardarul american George Soros că a finanțat protestele împotriva guvernului său.

Anul următor, Zuzana Čaputová, o fostă avocată și activistă de mediu, a câștigat alegerile prezidențiale iar câteva luni mai târziu aceasta a prezidat asupra formării unui guvern reformist.

La scurt timp după însă a început pandemia de COVID-19 și turbulențele aduse de aceasta. Slovacia a avut de atunci patru premieri, coaliții de guvernare succesive destrămându-se în contextul neînțelegerilor privind măsurile de combatere a pandemiei, inflației ridicate și a crizei costului de trai.

Cel mai recent guvern, cel condus de fostul premier Eduard Heger, a căzut în decembrie anul trecut în urma unei moțiuni de cenzură împotriva sa. El a asigurat interimatul funcției până în iunie, când a cerut președintelui eliberarea din funcție.

DECĂDEREA SPORTULUI ROMÂNESC


Nici sportul din ROMÂNIA nu a scăpat de marea degringoladă în care a intrat țara noastră după lovitura de stat din decembrie 1989. 
Desigur, marea majoritate a românilor care au văzut-o pe NADIA COMĂNECI câștigând medaliile de aur, la gimnastică, la OLIMPIADA de la MONTREAL, cu incredibila notă de 10 (zece), acordată pentru prima oară la un concurs de gimnastică, își aduc aminte, cu mare plăcere de acele momente, în care, privind la televizor, te simțeai mândru că ești român. Cu aceeași plăcere, ne aducem aminte și de extraordinarii antrenori ai gimnastelor române, soții MARTHA și BELA KAROLY, care după marile succese obținute cu gimnastele românce, s-au stabilit în S.U.A., unde au creat o nouă supercampioană, care a dominat gimnastica mondială câțiva ani. 
Ei bine, astăzi, după ce am dărâmat școala românească de gimnastică, la fel cum am dărâmat și uzinele FAUR, TRACTORUL și multe alte sute de uzine, care prin miile de muncitori care lucrau acolo constituiau un pericol pentru noile guverne postdecembriste, sau grajdurile pentru vaci ale fostelor C.A.P.-uri, probabil, pentru că și vacile puteau fi comuniste, am ajuns de râsul lumii în multe domenii ale vieții sociale, economice, politice, culturale, sportive. Legislația și modalitatea de aplicare a legilor favorizează infractorii, iar consecințele le vedem în corupția generalizată, în traficul de droguri, în acțiunile criminale ale unor lideri politici care au devalizat bănci și patrimonii ale unor mari firme, care nu au plătit taxe și impozite statului român și apoi, după un simulacru de proces reușesc să fugă din țară, fără a li se confisca averea dobândită în mod ilicit.
Școala este la pământ, se vând și se cumpără diplome universitare, se plagiază teze de doctorat, iar pe beneficiari îi vedem instalați, comod, în fotolii de miniștri, parlamentari și alți lideri politici, fotolii magnetice care atrag pe copiii, finii, amantele liderilor, care crează un scut de apărare a ocupanților fotoliilor. 
Sănătatea, este și ea la pământ ! Spitalele slab dotate, o parte din medici șpăgari, o altă parte nu-și dă interesul în munca pentru care este plătită.
Normal, că nici sportul nu putea să lipsească din această imagine de coșmar a societății române contemporane ! 
Unde sunt marii campioni olimpici ai ROMÂNIEI, la gimnastică, la caiac – canoe, la canotaj, la atletism, la box, la lupte ? Unde sunt marile echipe campioane mondiale (la handbal masculin, de trei ori), sau europene (la volei masculin, RAPID și DINAMO, la fotbal, STEAUA) ? Unde este marea echipă de rugby a ROMÂNIEI care învingea FRANȚA într-un meci în care francezii l-au botezat „ALEXANDRU CEL MARE” pe fundașul echipei noastre, ALEXANDRU PENCIU ?
Acum, să ne întorcam la gimnastică ! Antrenor la echipa națională feminină a ROMÂNIEI a ajuns un neica nimeni, un coregraf din Olanda, FEDERICK KIENS !  S-a remarcat acesta prin ceva, de merită să-l pomenim aici ? DA ! În timpul desfășurării ultimului campionat mondial de gimnastică, acesta a cerut, în mod oficial, comitetului tehnic de organizare, să nu-i mai permită marii campioane a gimnasticii române, CĂTĂLINA PONOR, să se mai apropie de gimnastele romăne și să le dea sfaturi tehnice.  ESTE RUȘINE ! DE DOUĂ ORI RUȘINE !  Mai întâi, pentru faptul că acest olandez a fost instalat pe banca tehnică aurită cu succesele gimnasticii românești (începute de SONIA IOVAN și ELENA LEUȘTEAN, continuate apoi de marea NADIA și colegele ei de sală), iar în al doilea rând, pentru jignirea unei mari campioane a gimnasticii românești. 
Cred că ar fi normal, ca marea campioană și mare doamnă ELISABETA LIPĂ, aflată în funcție în fruntea SPORTULUI ROMÂNESC să se implice în evitarea unor asemenea situații jenante în sportul autohton, la prestigiul căruia dumneaei a contribuit prin întreaga carieră sportivă !

Nicu Beganu

Decizia Curții Supreme: vaccinurile anti-Covid nu sunt vaccinuri.

 

 Aproape nimeni nu a observat că Robert F. Kennedy Jr. și-a câștigat cauza împotriva tuturor lobbyiștilor din domeniul farmaceutic.  Vaccinurile anti-Covid nu sunt vaccinuri.  În hotărârea sa, Curtea Supremă confirmă că daunele cauzate de terapiile genetice pe bază de ARNm Covid sunt ireparabile.  Deoarece Curtea Supremă este cea mai înaltă instanță din Statele Unite, nu există alte căi de atac și opțiunile de recurs au fost epuizate.  Robert F. Kennedy a subliniat într-o declarație inițială că acesta a fost un succes posibil doar datorită cooperării internaționale a unui număr mare de juriști și oameni de știință.  Desigur, această hotărâre deschide ceva la nivel internațional, mai ales aici, în Elveția, această hotărâre ar trebui să facă furori, pentru că aici Elveția are o poziție specială cu Constituția ei federală.  Pe de o parte, Codul de la Nürnberg este inclus în Constituție cu articolul 118b, în ​​timp ce în Elveția utilizarea necorespunzătoare a ingineriei genetice asupra oamenilor este interzisă de articolul 119 din Constituția Federală.  La aceasta se adaugă și articolul 230bis din codul penal,... Autorii infracțiunii riscă așadar până la 10 ani închisoare.  Dar această hotărâre ar trebui să facă și restul lumii să reflecteze, deoarece Codul de la Nürnberg are valabilitate internațională și este inclus și în articolul 7 din Pactul internațional cu privire la drepturile civile și politice.  În ceea ce privește acuzațiile penale, este necesar să ne referim la scandalul talidomidei în declarație pentru a acorda o importanță deosebită importanței acestei acuzații.  Se așteaptă așadar o toamnă fierbinte pentru politică.  De asemenea, trebuie știut că în aceste procese au fost implicați avocatul german dr. Rainer Füllmich și alți peste 100 de avocați germani.

 https://www.foxnews.com/us/new-york-supreme-court-reinstates-all-employees-fired-being-unvaccinated-orders-backpay

 Nicio presă nu vorbește despre asta, nici în Elveția, nici în Europa.
 Din păcate, acest lucru se întâmplă din nou doar cu întârziere.

 Apoi trimiteți rezoluția familiei, prietenilor și cunoștințelor voastre.”

Fetească, Băbească



DOCTRINELOR POLITICE NAŢIONALE. GLOBALISM SAU NAŢIONALISM !



Presupun că,  în  cele  ce  urmează,  voi  afirma relativ  puţine  noutăţi;  majoritatea  aspectelor  fiind, oarecum,  de  domeniul  evidenţei;  -  pentru  cei informaţi  la  zi  –  ele  nu  trebuiesc  demonstrate,  ci numai  observate,  cu  condiţia,  fără  îndoială,  a unei minime bunecredinţe.  Impulsul    a  fost  dat  de  concluziile  evaluării evenimentelor  din  România,  decembrie  1989: regimul naţionalist pseudo – comunist al lui Nicolae Ceauşescu  a  fost  înlăturat  nu  printr-o  revoluţie anticomunistă internă, cum a fost obsesiv, aproape coşmaresc mediatizată,  ci  – exact invers – printr-o contrarevoluţie  antiromânească  neocomunistă externă,  concretizată într-o  lovitură  armată  de  stat, pentru  a  face  loc  unui  sistem  politic  xenocratic, concretizat  în  suita  de  regimuri  politice  post-decembriste  antiromâneşti  din  România.  Este  un motiv  pentru  care  apare,  legitim,  întrebarea: naţionalismul,  ca  doctrină  politică  de  promovarea identităţii  naţionale,  este  perimat ?  
Mai  ales  în  era mondialismului, globalizării, pentru care identitatea naţională  este  strict  decorativă  –  cel  puţin actualmente!  Identitatea  naţională  are  o  componentă cognitivă  culturală  (ideatică,  incluzînd  ştiinţele, artele beletristice, religia şi filosofia unei naţiuni) şi o  componentă  naţională  civilizaţională  (materială, incluzînd  concretizările  componentei  culturale, materializate  în  economie,  politică,  finanţe, tehnologii,  etc.).  Agresiunea  anti-identitar românească, acutizată paroxistic în decembrie 1989, a  inclus  şi  instilarea  unei  forme  degenerate  de pluralism  politic,  vizînd  identitatea  românească culturală:  trebuie  să  acceptăm  că  există  nu  numai pluralism  politic  normal,  ci  şi  pluralism  politic35  patologic  (resping  orice acuză  de  erezie  doctrinar-politică!),  vom  constata  că  pluralismul  politic postdecembrist din România este un fals pluralism, întrucît  el  consacră,  în  cadrul  unei  agresiuni identitare,  coaliţia  antimajoritară  a  minorităţilor etno-confesionale;  fiind,  în  fond,  xenocratic,  acest “pluralism”  este  anti  etno-cratic,  deci  anti-democratic,  anti-identitar  naţional,  total  opus  unei constituţii ornamentale (în vigoare).  Acest fals pluralism, intens patologic, este cu atît mai contraindicat  la români,  al  căror  principal defect este coeziunea etnică aproape nulă:consecinţa poate fi disoluţia naţiunii în cauză, dispariţia ei  ca subiect  politic  şi  istoric.  Fără  a  detalia,  mai remarcăm  că  lucrurile  se  complică  dacă  avem  în vedere  şi  potenţialul  unei  identităţi  naţionale, potenţial evaluabil bidimensional:
 1.  rezistenţa  la actele asimilatoare ale altor identităţi naţionale;
 2.  capacitatea  de  a  asimila  alte identităţi naţionale, cele două dimensiuni alcătuind ceea ce se numeşte “războiul identitar”, atît de acut astăzi în lume. Nici în aceste două privinţe – mai ales în a doua – noi, românii, nu stăm prea bine; soluţia practică este, nu o  dată,  adoptarea  dublei  identităţi  etnice  pentru  a evita înlocuirea primei identităţi (autentice) cu alta, străină.  În legătură cu ipotezele ce urmează, o precizare metodologică  se  impune:  în  absenţa  –  de  la  sine înţeleasă  din  raţiuni  ce  vor  urma  –  accesului  la documente  (posibil,  niciodată  accesibile),  deşi documentele  pot  fi  preventiv  contrafăcute,  deci metoda recursului la documente nu este infailibilă – voi  recurge,  pentru  analiza  –  sinteza  –  evaluarea datelor şi formularea unor concluzii preliminare, la metoda, numită sui – generis, a “schemei vectorilor intereselor  nedeclarabile”,  care  are,  la  origine, tehnica de analiză politică centrată pe întrebarea “cui prodest ?”,  întrebare  bazată  pe  prezumţia  potrivit căreia  beneficiarul  unei  acţiuni  politice  este,  în diverse forme şi măsuri, autorul ei real. Actuala  „eră”  a  globalizării  antinaţionale  a început imediat după al doilea război armat mondial, atunci cînd „învingătorii” din acel război au stabilit că  dolarul  S.U.A.  devine  unica  monedă  efectiv internaţională, cu întreaga ei simbolistică masonică (abia în zilele noastresar părea că există interese ca euro  să  concureze  cu  dolarul  S.U.A.,  dar  orice concluzie  este  prematură).  Economia  S.U.A.  a devenit,  astfel,  o economie  puternic  privilegiată  în cadrul economiei mondiale: caracterul internaţional al circulaţiei dolarului S.U.A. şi nu munca naţională internă  a  fost  principalul  factor  de  creştere economică  a  S.U.A.,  acesta  fiind  canalul,  cu  două sensuri, prin care economia S.U.A. a internalizat tot ce a fost valoros, performant în economia mondială, în  care,  însă  a  externalizat  (deversat) disfuncţionalităţile, crizele proprii; cel puţin în parte economia S.U.A. este parazitul economiei mondiale, nici  într-un  caz  locomotiva  acesteia  –  locomotive fiind economiile japoneză şi germană, în principal, comparînd  economia  S.U.A.,  pentru  care  restul economiei mondiale este o imensă colonie, cu alte cîteva  economii  cu  adevărat  naţionale  şi,  practic, lipsite de colonii, pe care să le paraziteze, economia S.U.A. apare dezolant de slab performantă: raportul între  rezultate  şi  costuri  arată  un  randament  de-a dreptul modest, comparativ cu adevăratele economii naţionale performante. Economia S.U.A. devorează resurse nu doar limitate, dar şi neregenerabile şi care aparţin  altor  naţiuni;  S.U.A. economisesc  propriile resurse  ca  rezerve  strategice,  dar  în  raport  cu resursele  altora,  mult-promovata  „societate  de consum”,  oarecum  de  sorginte  neo-liberală,  se dovedeşte  a fi  o  „societate  a  risipei”  iresponsabile sau  deliberate.  Economia  S.U.A.  este  şi  cea  mai poluantă  din  lume,  faptul  –  de  notorietate  – neîmpiedicînd,  dimpotrivă,  pare-se  îndemnînd S.U.A. să fie singurele nesemnatare ale Tratatului de la Kyoto. Presupunînd că dolarul S.U.A. ar înceta să fie unica monedă internaţională, este de aşteptat ca, în  cîteva  săptămîni  economia  S.U.A.  să  intre  în cădere liberă, vădindu-şi, astfel, slăbiciunea de fond – şi fără a fi deloc obligatoriu să atragă în cădere şi restul economiei mondiale; la fel de posibilă este şi ipoteza opusă, privind relansarea restului economiei mondiale  datorită  scăderii  presiunii  parazite economice.  Pînă  atunci,  economia  S.U.A.  rămîne baza  materială  a  globalizării  omnidimensionale, generic  civilizaţionale  şi  culturale;  de  altfel,  rolul S.U.A. în acest proces este strict de execuţie, nu şi de decizie, fiind secondată, în această ipostază, de către Regatul Unit, în ultima jumătate de secol. Acest rol derivă din faptul că aceste două mari puteri au ajuns ca atare datorită faptului că elitele lor sociale au fost progresiv  iudaizate,  elitele  politice  deţinînd întîietatea,  procesul  fiind  în  linii  mari,  încheiat. Începutul  a  fost  bine  făcut  –  detalii  istorice  sunt multe  –  în  Anglia,  prin  lovitura  de  stat  masonică (masoneria  fiind  instrument  exclusiv  al paniudaismului)  a  lui  Cromwell,  în  anul  1642, eveniment  prezentat  oficial  drept  prima  revoluţie burgheză  din  lume;  dinastia  fiind  pe  atunci, exponentul naţiunii, (ulterior situaţia s-a schimbat cu 180o: dinastiile europene, fiind penetrate şi conduse de către masonerie, au devenit a-naţionale, inclusiv anti-naţionale,  simpli  pioni  ai  jocurilor  politice europene) caracterul antidinastic al acelei lovituri de stat  a  camuflat  caracterul  ei  antibritanic, antinaţional;  s-ar  putea  spune  că  atunci  a  apărut primul  stat  Israel  din  epoca  modernă,  cu  o  istorie sincopată,  tendinţa  paniudaică  fiind,  însă, dominantă.  Al  doilea  a  apărut  în  1776,  odată  cu proclamarea independenţei S.U.A. Neputînd demola dinastiile naţionale europene, masoneria europeană a antinaţionalişti,  în  epocă)  în  Lumea  Nouă,  unde aceştia  au  distrus  culturi  şi  civilizaţii  localnice străvechi şi avansate, edificînd S.U.A. – un enorm construct  statal  artificial  masonic,  în  care  locul vechilor  populaţii  amerindiene  este  rezervaţia.  O primă  concluzie,  aşadarş  se  referă  la  pregătirea multiseculară a actualei globalizări, al cărei conţinut începe să se întrevadă.  În  anul  1948  a  apărut  al  III-lea  Israel,  cel propriu-zis actualmente, ca principal beneficiu adus la sfîrşitul celui de-al doilea război armat mondial, proclamat fiind ca stat de către O.N.U., pe teritoriu palestinian. Era marea victorie a sionismului clasic. Din  acest  moment,  independenţa  decizională  a S.U.A. şi Regatului Unit ca subiecţi politici a devenit formală,  aparentă,  fiind  de  domeniul  evidenţei  că S.U.A. nu sunt altceva decît braţul economic-armat făţiş  drept  al  Israelului,  Regatul  Unit  fiind  doar braţul  în  rezervă  stîng  al  aceluiaşi  creier.  Ordinea apariţiei  celor  trei  este  inversă  ordinii  importanţei lor.  Posibil,  o  persoană  antiiudaică  ar  afirma  că „omenirea  este  împinsă  spre  robia  evreiască”;  o evaluare  obiectivă  evită,  însă,  o  asemenea poziţie, întrucît  ea  ar  alimenta  atît  antiiudaismul,  cît  şi paniudaismul – lucru tot aşa de uşor de demonstrat ca  şi  natura  integral  nocivă  a  celor  două  „isme”. Autorul acestor rînduri respinge cu fermitate chiar şi cea mai mică suspiciune în acest sens.  Globalizarea,  cu  ritmul  ei,  cu  actualul  ei conţinut  antiidentitar-naţional,  este  deja,  foarte avansată; cînd a fost pentru prima dată, deşi foarte tîrziu, adusă în discuţie publică, ea era deja o veche realitate politică mondială, cu un grad deja mic de reversibilitate. Noţiunile lumii sunt împărţite în două grupe: prima – naţiunile cu grad mare de „integrare globală”  (=globalizare),  deja  subordonate,  prin intermediul S.U.A. şi regatului unit, paniudaismului, naţiuni  aflate  în  proces  de  dezindentificare  (în special civilizaţională), exemplul cel mai important fiind naţiunile euro – atlantice – dar nu şu singurul exemplu: dacă Israel teleghidează S.U.A., iar S.U.A. conduc N.A.T.O., care include şi regatl unit, rezultă că toate naţiunile (multe zeci, multe importante) din lume  pe  ale  căror  teritorii  se  află  trupe  S.U.A., britanice sau N.A.T.O. trebuie considerate ca naţiuni aflate sub ocupaţie armată israeliană.  A doua grupă cuprinde celelalte naţiuni, cu un grad scăzut de globalizare, unele chiar globalofobe. Este  de  domeniul  evidenţei,  fără  a  face  obiectul lucrării de faţă, că exact naţiunile globalofobe sunt proclamate  „teroriste”  –  la  fel  cum,  extrem  de judicios, s-a constatat că regimurile „teroriste” sunt „întîmplător”, tocmai unde este mult petrol.  Se poate  anticipa  că  relaţiile  dintre cele  două grupe de state vor fi progresiv conflictuale – aşadar, pretenţia  potrivit  căreia  globalizarea  ar  urmări dispariţia  războaielor  armate  riscă  să  fie  falsă, adevărul părînd a fi opus, rezultatul fiind dimpotrivă, riscul agravării considerabile a conflictelor armate, inclusiv al unui al treilea foarte posibil, ultim, război armat  mondial,  faţă  de  care  primele  două  au  fost simple divetismente.  Din  altă  perspectivă,  globalismul (mondialismul),  doctrină  inspiratoare  procesului globalizării (mondializării) finalizat în starea politică de  globalitate  (mondialitate),  este  totuna  cu comunitarismul (atît  de  frecvent  asăzi,  deşi  este  – vom vedea – un fals comunitarism). La rîndul său, comunitarismul,  în  pofida  unor  reformulări,  este, contrar aparenţelor, nimic altceva decît ipostaza cea mai  actualizată  a  comunismului  –  desigur,  mult cosmetizată comparativ cu comunismul grosolan al bolşevismului  de  acum  un  veac.  Oricum,  fără  a detalia, comunitarismul înseamnă, pentru lumea de azi,  ceea  ce  însemna  bolşevismul  pentru  lumea diainte  cu  un  secol;  diferenţele  sunt  formale, conţinutul  este  la  fel  de  comunist  în  aceste  două ipostaze  (dar  vom  vedea,  promovînd,  cu  infinită perfidie  ideologică,  un  fals colectivism). Frapează, în  acest  sens,  multele  asemănări  între  unele  teze comunitariste  actuale  şi  vechile  teze  bolşevice privind teoria revoluţiei mondiale, a comunismului biruitor la scară planetară ş.a.; mai mult, iniţiatorii, vectorii,  beneficiarii  acestor  doctrine  nocive antiidentitar-naţionale  sunt,  în  cazul  relaţiei bolşevism  –  comunitarism,  aceiaşi,  ca  subiecţi politici şi istorici.  Ca şi alte doctrine politice, globalismul are un scop real care pare să difere de cel proclamat: dacă la  nivel  declarativ  putea  fi  avută  în  vedere dezidentificarea integrală (cultural – civilizaţională) a tuturor naţiunilor, urmînd a fi construită o nouă, dar unică,  înfăţişare  cultural  –  civilizaţională  a umanităţii post naţionale la nivel real se pare că este avută  în  vedere  dezidentificarea  integrală  numai  a naţiunilor  globalofobe  (care  au,  deocamdată  cel puţin,  un  grad  mic  de  integrare  globală,  sunt recalcitrante,  intratabile,  rebele),naţiunile  docile fiind  doar  parţial,  dar,  deja  precumpănitor dezidentificate – singura identitate naţională rămasă neastinsă  şi  intangibilă  fiind,  pare-se,  cea  a „poporului ales”, (pentru a domina lumea). Dacă aşa stau lucrurile, atunci, dinamica istorică  a statutului identităţii naţionale este foarte contorsionată: initial un  drept  de sorginte divină, identitatea  naţională a devenit  în  secolul  XIX,  o  obligaţie  (înalt imperativă!), pentru ca în zilele noastre, să tindă a deveni  un  privilegiu !  Este  o  dinamică  strident antinaţională,  antidemocratică,  deci  este  accentuat involutivă şi antiumanistă.  Interesante  concluzii  produce  şi  evaluarea globalizării, ca proces, din perspectiva configuraţiei confesionale:  creştinismul  actual  cuprinde  trei fragmente,  dintre  care  două  –  catolicismul  şi protestantismul  –  sunt,  în  forme  şi  măsuri  diferite doar aparent creştine, fiind subordonate, doctrinal şi organizaţional mozaismului, drept care separarea lor este  contraindicată.  Singurul  fragment  rămas globalizarea va lovi în fiecare dintre ele şi ve încerca  să  le  învrăjbească  (cazurile  Iugoslaviei, Ceceniei).  Identitatea  confesională,  aparent supranaţională,  este  o  componentă  a  identităţii naţionale  –  atît  în  plan  cultural,  cît  şi  în  plan civilizaţional.  Pe  cale  de  consecinţă,  nu  este  de mirare că sunt agresate culturile ortodoxă şi islamică, inclusiv  prin  bombardarea  lăcaşelor  de  cult  şi cimitirelor (Iugoslavia ca fost cap de pod nu atît al panslavismului, cît al ortodoxiei; Irak, Afganistan).  Războiul  antiidentitar  naţional  (inclusiv confesional),  principală  componentă  a  actualului proces  de  globalizare,  inspirat  de  actuala  doctrină politică globalistă, comportă enorme primejdii şi din perspectiva  unei  prezumtive  ecologii  identitar  – naţionale  (inclusiv  confesionale)  a  umanităţii: dispoziţia  unei  singure  identităţi  naţionale echivalează, pentru omenire, cu dispariţia unei specii de vieţuitoare în natură. Nu numai că biodiversitatea este  ameninţată,  dar  echilibrul  ecologic, ecosistemele sunt ireparabil lovite. Mai mult, putem să  ne  întrebăm  ce  s-ar  întîmpla  în  natură  dacă  ar rămîne o singură specie de vieţuitoare, prin analogie cu umanitatea în care ar rămîne o singură identitate naţională din actuala diversitate etno – identitară.  Fără a forţa analogii, vom concede că, dacă naţiunea este tipul suprem de unitate socială, atunci naţionalismul nu poate fi decît doctrina  politică  cea  mai  satisfăcătoare  teoretic  şi practic.  Problema poate fi şi altfel formulată: din relaţia individ  –  umanitate  doctrina  globalistă  elimină „miezul”  ei,  care  este  naţiunea  şi  pe  care  doctrina naţionalistă  îl  pune  în  centrul  relaţiei,  întrucît  în naţiune converg toate caracteristicile importante ale unităţilor sociale subnaţionale şi supranaţionale. Prin tipurile  progresive  de  unităţi  sociale,  indivizii  se integrează  socialmente  pînă  la  nivelul  naţiunii;  la rîndul ei, umanitatea nu poate fi înţeleasă decît ca un ansamblu hipercomplex de naţiuni. În afara naţiunii, individul şi umanitatea devin nonsensuri, nu mai pot fi descrise  –  explicate  – interpretate – înţelese,  pe cînd  naţiunea  este  transindividuală  şi  este  mod concret,  obiectiv  de  existenţă  şi  exprimare  a umanităţii.  Naţiunea  este  busola  care  orientează individul în umanitate şi lentila prin care umanitatea descoperă individul.  Se pare că noile realităţi sociopolitice mondiale impun  unele  reconsiderări  privind  sistemul doctrinelor  politice,  al  ideologiilor;  modificările relevanţelor impun schimbări de priorităţi.  Un  rodnic  punct  de  plecare  este  constatarea potrivit  căreia  doctrina  naţionalistă  (nu  şovină, xenofobă)  a  fost,  poate,  cea  mai  atacată  doctrină politică de către celelalte. Ea a fost – şi este – atacată, dacă  se  poate  spune  astfel, atît „de  jos  in  sus”,  de către  doctrine  politice  care  supralicitează  rolurile unor factori politici intra – naţionali, infranaţionali, cît şi „de sus în jos”, de către doctrine politice care supralicitează  rolurile  unor  factori  politici  inter-naţionali, supra-naţionali. Simplificînd mult, dar nu excesiv,  vom  constata  că  doctrinele  politice  infra-naţionaliste,  de  regulă,  subliniază  diferenţierile sociopolitice din interiorul unei naţiuni, diferenţieri care  pot tinde  către dezbinare  naţională, învrăjbire naţională,  conflict  naţional  intern,  inclusiv  război civil; doctrinele politice supra-naţionaliste de regulă estompează diferenţierile dintre naţiuni, diferenţieri care pot „dispărea” pentru a face loc unei himerice concordii totale a naţiunilor, mascînd dominarea de către  una  dintre  ele  a  celorlalte.  În  ambeşe  cazuri ţinta loviturii este naţiunea: în primul caz, ea trebuie să  fie  fragmentată,  în  al  doilea  –  specificităţile naţionale  sunt  nesemnificative;  în  unele  privinţe, cele două cazuri sunt complementare.  Doctrina naţionalistă poate fi formulată normal sau  patologic  (ultranaţionalism,  şovinism, xenofobie);  în această ultimă formulare, ea  îmbină orientările  opuse  celor  ale  doctrinelor  infra-naţionaliste  şi  supra-naţionaliste,  în  sensul  că estompează diferenţierile sociopolitice din interiorul unei  naţiuni  pînă  la  masificarea  politică  gen „omogenizarea  monolitică”  şi  subliniază diferenţierile  sociopolitice  dintre  naţiuni  pînă  la „prăpăstii” de netrecut, autorhie, mesianism etc.  Atît doctrinele politice infra-naţionaliste, cît şi şi  cela  supra-naţionaliste  sunt  la  fel  de  anti-naţionaliste:  ele  nu  consolidează,  ci  subminează naţiunea, cu tot ceea ce aceasta cuprinde, prin toate şi cele mai felurite căi posibile. Evident, interesele urmărite,  departe  de  a  fi  ştiinţifice,  sunt  interese politice nedeclarabile, vizînd ierarhizarea naţiunilor prin relaţii de supra- şi sub ordonare, de dominare a majorităţii  lor  de  către  minoritate.  Aceste  doctrine sunt suficient de nocive pentru a considera că în mare măsură, vechea clasificare în doctrine de stînga (cu orientări  valoric-formative  colectiviste)  şi  dreapta (cu  orientări  valoric-normative  individualiste)  a pierdut  masiv  din  relevanţa teoretică,  cedînd locul clasificării în doctrine naţionaliste (formulate realist sau  patologic)  şi  doctrine  anti-naţionaliste  (infra-naţionaliste sau supra-naţionaliste, inclusiv actualul globalism, care nu face decît să continue, în forme noi,  vechiul  conţinut  al  transetatismelor  naţionale, internaţionalismelor  de  toate  felurile  şi  aşa  mai departe – filiaţia doctrinară fiind vizibilă).  Pentru  a  preveni  creştarea  conflictualităţii  în sistemul  politic  mondial  eforturile  de  renovare doctrinare  vor  fi  absolut  imperative. Regîndirea  şi  reconstrucţia doctrinei naţionaliste realiste sunt la fel de  obligatorii  ca  şi  regîndirea  şi  reconstrucţia  din temelii  a  doctrinei  globaliste,  astfel  încît naţionalismul să fie cît mai puţin anti-globalist, iar globalismul  să  fie  cît  mai  puţin  anti-naţionalist, plecînd de la realitatea că actuala relaţie doctrinară naţionalism-globalism  este  puternic  conflictuală. Dificultatea  acestei  misiuni  teoretice  –  dar  cu enorme implicaţii practice – rezidă în faptul că sunt foarte multe lucruri  de făcut într-un  răstimp foarte scurt.  Privitor  la  reelaborarea  doctrinară  a naţionalismului realist (evitînd, aşadar, radicalismul, ultranaţionalismul,  şovinismul,  xenofobia)  un  bun punct de pornire pare a fi înţelegerea lui ca doctrină care  inspiră  acţiunile  politice  nu  doar  de  simplă conservare, deci supravieţuire, a identităţii naţionale cultural  –  civilizaţionale,  ci  şi  de  promovare neexpansionistă a acestei identităţi naţionale, astfel încît ea să poată permanent să se dezvolte şi să se actualizeze (reamintindu-ne că identitatea naţională are componente cu dinamici diferenţiate: de la înalta constanţă,  stabilitate  aproape  milenară  a  unora  la înalta variabilitate la nivel de decenii a altora). Un asemenea  naţionalism  implică,  pe  lîngă  existenţa identităţii  naţionale,  şi  o  acută conştiinţă  a  acestei identităţi,  o  stare  de  hiperluciditate  a  acestei conştiinţe identitare, la care se va adăuga, firesc, şi starea de vigilenţă identitară.  Dacă paleo-naţionalismul este perimat, devine necesar un neo-naţionalism; acesta va trebui să fie nu paseist (tentaţie aproape irepresibilă), ci prospectiv (la  fel  cum  conducătorul  auto  priveşte  în  oglinda retrovizoare dar pentru a conduce spre înainte); va trebui să fie nu predominant afectiv, volitiv, etc. deci iraţionalist (fals fundament, puternic conflictogen), ci  predominant  raţionalist,  deschis  dialogului, concesiv  cu  măsură;  va  trebui  să  fie  nu  pasiv,  ci activ, cu spirit promotor, agresiv numai în legitimă apărare (cînd cea mai bună apărare este atacul). Se conturează,  aşadar,  o  reformă  a  doctrinei naţionaliste.  Privitor  la  reelaborarea  doctrinară  a globalismului actual, se pare că aici ar fi mult mai mult de lucrat decît în cazul anterior. Nu exagerez foarte  mult  dacă  afirm  că  el  inspiră  o  globalizare care,  prin  conţinut,  formă,  direcţie,  sens,  ritm, constituie  o  reală  crimă  împotriva  umanităţii. Actualul  globalism  este  fals,  ipocrit  deoarece  el camuflează,  nu  foarte  abil,  un  anumit  naţionalism (inspirat  de  un  anumit  mesianism).  Prin  urmare, actuala  doctrină  globalistă  trebuie  să  fie  nu  doar reformată,  ci  revoluţionată  –  fundamentele  ei neputînd fi validate. Trebuie, de altfel, subliniat că, actualmente,  naţionalismul  patologic  nu  apare prin generaţie spontanee, ci este un naţionalism reactiv, defensiv tocmai în raport cu agresivitatea actualei şi ipocritei  doctrine  globaliste,  responsabilă  pentru apariţia sau provocarea acestor conflicte doctrinar – politice,  care  degenerează  în  conflicte  acţional  – politice.  Doctrina  globalistă  –  inclusiv  în  varianta unui globalism limitat – va fi acceptabilă atît teoretic, cît şi  practic,  atunci cînd  îşi  va  propune nu  numai conservarea  şi  dezvoltarea  tuturor  identităţilor naţionale  existente  (nu  doar  a  uneia  pe  seama celorlalte,  cum  este  acum),  ci  şi  compatibilizarea culturală  (cognitivă,  ideatică)  şi  civilizaţională (acţională,  materială)  a  tuturor  aceste  identităţi naţionale; prin urmare o utilă doctrină globalistă va trebui  să  compatibilizeze  (relativ,  nu  absolut) doctrinele  naţionaliste  existente.  O  atare  doctrină globalistă va inspira un proces de globalizare care va avea  ca  rezultat  o  stare  de  globalitate  constînd  în echilibrul  structural  –  funcţional  –  stabil  al sistemului  identităţilor  naţionale  şi  nu  în subordonarea  –  destabilizatoare  de  echilibru  –  de către  o  identitate  naţională  a celorlalte,  iar în  plan doctrinar constînd  în  echilibrul stabil  al sistemului doctrinelor naţionaliste şi nu în subordonarea – la fel de destabilizatoare de echilibru – de către o doctrină naţionalistă a celorlalte, voalat sau strident.  O  precizare  se  mai  impune:  dacă  în  privinţa compatibilizării  –  nu  omogenizării,  cum  pare  a  fi tendinţa  actualei  globalizări  –  identitare  culturale trebuie ţinut seama de faptul că nu se pune problema unor  diferenţe  de  nivel  de  dezvoltare,  ci  de diversitate  culturală  iredutibilă,  în  privinţa compatibilizării  identitare  civilizaţionale  lucrurile stau cu totul altfel: aici, problema de fond este chiar aceea  a  unor  diferenţe  de  nivel  de  dezvoltare, anumite  forme  de    diversitate  civilizaţională,  mai ales majoră, fiind profund disfuncţionale. De aceea, o  dezirabilă  doctrină  globalistă  va  trebui  să  dea prioritate,  în  cadrul  procesului  de  globalizare  unei relative  omogenizări  identitare  civilizaţionale, concretizată  în  relativa  egalizare  a  nivelurilor  de dezvoltare  economică,  tehnologică  a  statelor naţionale.  Un  eşec  în  această  privinţă  compromite orice şansă a unei autentice globalizări. Din păcate, decalajul  dintre  naţiunile  cu  civilizaţii  avansate (chiar dacă unele au o cultură modestă!) şi celelalte naţiuni nu numai că nu e staţionar, ci creşte uniform accelerat.  Se  pare  că  obiectul  reducerii  acestui decalaj este, încă, îndepărtat; mai realist, actual, pare a fi obiectivul stagnării ritmului de creştere a acestui dacalaj, urmat de cel al reducerii ritmului de creştere a  acestui  decalaj,  apoi  de  stagnare  a  decalajului urmat  de  reducurea  decalajului  pînă  la  o aproximativă  egalizare  a  nivelurilor  de  dezvoltare economic  –  tehnologică  a  naţiunilor,  ca  bază obiectivă a unei stări normale de globalitate.  Rezist tentaţiei de a-l parafraza pe A. Malraux, afirmînd că „secolul XXI va fi naţionalist sau nu va fi  deloc”,  pentru  că  ar  fi  semnul  unui  naţionalism patologic; dar parafrazez afirmînd că „secolul XXI va fi al echilibrului naţionalism – globalism sau nu va fi deloc”. În societatea comunicării globalizarea este inevitabilă, dar comunicarea va fi între naţiuni. Corecţiile  doctrinare  trebuie  aduse  întîi globalismului  actual,  doctrină  mult  mai  „bolnavă” 39  decît  naţionalismul;  în  caz  contrar,  recursul  la etnocratism,  ca naţionalism al disperării identitare, va fi tot mai des, cu toate riscurile.

Cu deosebit respect G-ral GOMOI CRISTIAN MARIAN

Iată bogăția mea!