duminică, 16 august 2020

Doamne ajută!

"Au plecat, deja, miliardele de euro din țară pe fiare. Un miliard de euro împrumut pe lună. Câțule te-au plămadit bine! Îmi pare rău că amândoi suntem din același județ."

Ciolacu: Mâine depunem moţiunea de cenzură şi săptămâna viitoare o citim

„Mâine va fi depusă moţiunea şi sigur săptămâna viitoare va fi şi citirea ei. Urmează să stabilim şi votul",a fost promisiunea făcută de Marcel Ciolacu la lansarea candidaţilor PSD. 

Liderul interimar al PSD a precizat că rămâne să fie stabilită şi data votului privind moţiunea de cenzură. 

PSD şi-a lansat duminică seară candidaţii pentru Bucureşti: Gabriela Firea (candidat Primăria Generală), Daniel Turodache (Primăria Sectorului1), Dan Cristian Popescu (candidat Primăria Sectorului 2), Aurelian Bădulescu (candidat Primăria Sectorului 3), Daniel Băluţă (candidatul Primăria Sectorului 4), Daniel Florea (candidat Primăria Sectorului 5), Gabriel Mutu (candidat Primăria Sectorului 6). 

Articol din Adevărul.ro 

Prognoze de adormit copiii. Miliardele de euro le dați altora să se dezvolte. Noi rămânem cu șepcuța și o grămadă de fiare.

Comisia Naţională de Prognoză: Economia României ar putea creşte cu 4,9% în 2021

„Per ansamblu, redeschiderea mediului extern va influenţa pozitiv creşterea economică autohtonă în anul 2021 la 4,9%, urmând totuşi unui an precedent aflat într-o situaţie relativă de blocaj. Recuperarea este una prudentă în scenariul actual, comparativ cu potenţialul economic al anilor precedenţi, criza COVID lăsând urme la nivel structural, mai ales în sectorul companiilor mici şi mijlocii. Apetitul pentru investiţii va fi ridicat (+7,4%), fiind susţinut de programele guvernamentale şi de atragerea fondurilor UE", arată un raport al CNSP.

Potrivit prognozelor CNSP, România va înregistra un PIB de 1.149 miliarde lei, în 2021, în urma unei creşteri de 4,9% faţă de 2020.

Consumul este prognozat să îşi revină, urmând să crească cu 5,1%, faţă de o scădere de 0,8% în acest an.

Investiţiile (formarea brută de capital fix), în scădere cu 3,5% în acest an, s-ar putea majora cu 7,4% în 2021.

Inflaţia la sfârşitul anului este prognozată la 2,8% în 2020 şi 2,5% în 2021 iar cursul de schimb mediu la 4,84 lei/euro în acest an şi 4,9 lei/euro anul viitor.

Cursul de schimb mediu va ajunge la 4,90 lei/euro anul viitor, iar numărul mediu de salariaţi va creşte la 5,162 milioane, cu un câştig mediu salarial brut lunar de 5.462 lei, faţă de 5.114 lei în 2020 (câştig mediu salarial net de 3.373 lei în 2021, faţă de 3.157 lei în 2020), rata şomajului urmând să scadă de la 3,9% în 2020 la 3,6% în 2021.

Comisia Europeană estimează pentru economia românească o contracţie de 6% în acest an (una dintre cele mai puţin pronunţate din UE, alături de Polonia, Danemarca, Suedia şi Malta), urmată de o creştere de 4% în anul 2021. 


Bravo armatei României! Susținem industria militară americană.

VIDEO Armata îşi cumpără echipamente de luptă moderne cu 3,5 miliarde de euro

În primul rând, mai-marii din Armată vor să achiziţioneze un „Sistem de instalaţii mobile de lansare rachete antinavă". Concret, vor fi cumpărate cel puţin trei baterii de coastă care vor oferi o „capabilitate defensivă esenţială pentru România, ca ţară riverană Mării Negre, care va asigura apărarea zonelor costiere de litoral împotriva ameninţărilor navelor de suprafaţă", se arată într-un document MApN. 

 

Conform unui studiu realizat de militari, MApN va achiziţiona sisteme Naval Strike Missile (NSM) dezvoltate de Raytheon în parteneriat cu norvegienii de la Kongsberg Defence Aerospace. Acestea urmează să fie cumpărate din SUA printr-un contract de tip Guvern-Guvern Foreign Military Sales (FMS). Rachetele au o rază de acţiune de 185 de kilometri, şi, dacă avem în vedere că litoralul românesc are 250 de kilometri, acestea sunt potrivite pentru apărarea zonei vizate. Un astfel de sistem este format dintr-o unitate mobilă pe care sunt amplasaţi senzorii sistemului, o unitate mobilă pe care este amplasat centrul de comandă şi control şi unităţile mobile pe care sunt amplasate lansatoarele, cu câte patru rachete pentru fiecare lansator.

 

Navigaţia se face cu ajutorul unui complex hibrid INS/GPS şi al unui radioaltimetru, iar sistemele sunt de tip „fire and forget" şi „all weather". Rachete acestor sisteme sunt capabile de manevre strânse, au semnătură infraroşu redusă şi pot să atace din nou ţinta în cazul în care au ratat-o iniţial. 

Naval Strike Missile sunt folosite, între altele, de forţele norvegiene, americane, germane şi poloneze. 

 

 

Apoi, cu peste două miliarde de euro, MApN va achiziţiona 27 de sisteme integrate de arme SHORAD-VSHORAD, a căror principală misiune este apărarea aeriană la înălţimi şi distanţe foarte mici, mici şi medii. În plus, cu 307 milioane de euro, vor mai fi cumpărate 138 de sisteme portabile de rachete antiaeriene cu bătaie apropiată MANPAD, destinate forţelor aeriene şi navale. Aceste două sisteme vor pune umărul la consolidarea apărării antiaeriene a României alături de cele 7 complexe sisteme Patriot. 

 

 

În plus, cu aproximativ 280 de milioane de euro, MApN va cumpăra pentru Forţele Aeriene 7 sisteme tactic-operative de drone UAS clasa II. În acest context reamintim că, drone militare Hermes vor fi fabricate de Avioane Craiova şi Romaero împreună cu israelienii de la Elbit Systems. 

 

Concret, este vorba de sistemele de avioane fără pilot precum Skylark I-LEX şi Hermes 450, dar şi Hermes 900 în diferite configuraţii. Memorandumul de înţelegere semnat de cele trei companii prevede ca firmele româneşti să fie responsabile de asamblare, integrare, instruire, mentenanţă şi reparaţii, precum şi de managementul de program. Drona de ultimă generaţie Hermes 900, de exemplu, este denumită de israelieni „Kochav" (Stea-n.r.) şi poate fi utilizată pentru misiuni de sprijin aerian, supraveghere, achiziţie ţintă, recunoaştere şi patrulare maritimă. 

Pentru misiunile de atac, Hermes 900 utilizează sisteme de rachete inteligente Spike produse de Rafael Advanced Defense, care permit lovituri de mare precizie împotriva blindatelor sau trupelor. Hermes 900 se află în dotarea militarilor israelieni, elveţieni, portughezi, islandezi şi mexicani. Performanţele aparatului nu sunt de neglijat. Poate zbura în misiune de maximum 36 de ore, iar plafonul de zbor este la 10.000 de metri.

 

 

Primele două aeronave F-16 Fighting Falcon din noul lot de cinci care vor intra în dotarea Forţelor Aeriene Române au sosit din Portugalia, în Baza 86 Aeriană „Locotenent aviator Gheorghe Mociorniţă", de la Borcea. Următoarele două aeronave vor fi livrate până la sfârşitul acestui an, iar ultima, în primul trimestru al anului 2021. Cele cinci aeronave sunt în configuraţie M5.2, la fel ca celelalte 12 care se află deja în dotarea Armatei României. Achiziţia a încă cinci aeronave F-16 Fighting Falcon şi a pachetului de bunuri şi servicii aferent va asigura creşterea securităţii României prin executarea permanentă a apărării spaţiului aerian naţional/NATO, pe timp de pace şi în situaţii de criză, prin Serviciul de Luptă Permanent – Poliţie Aeriană (SLP-PA), sub comanda NATO, în conformitate cu angajamentele asumate, susţine MApN.

 

 


30%?

Traian Băsescu și-a depus candidatura la Primăria Capitalei: "Voi face peste 30% în opțiunile de vot"

Europarlamentarul Traian Băsescu a declarat că Partidul Mişcarea Populară va susţine PNL la moţiunea de cenzură, chiar dacă liberalii "au determinat" intrarea lui în cursa pentru funcţia de primar general al Capitalei, scrie Agerpres.

"PMP va rămâne loial alianţei cu PNL, chiar dacă au determinat intrarea mea în această cursă, pur şi simplu ne-au umilit. Şase luni de când s-a convenit susţinerea Guvernului. Ne-au spus că mergem în alianţă la Bucureşti şi cu o săptămână înainte ne-au spus că nu se mai poate, ceea ce nu e în regulă, nici măcar ca şi comportament. Dar asta nu înseamnă că noi nu ne vom ţine cuvântul de a-i susţine până la ultimul vot", a precizat Băsescu.

Traian Băsescu şi-a depus duminică dosarul de candidatură la funcţia de primar general al Capitalei. În acest context, el a susţinut că va obţine 30% din voturile electoratului bucureştean.

Fostul președinte al României a declarat că cele mai mari probleme ale Bucureștiului sunt încălzirea, apa caldă și poluarea. "Au rămas la stadiul la care le-am lăsat. Fondul problemei în București este poluarea, care trebuie rezolvată, în primul rând reducând pierderile de energie", a subliniat europarlamentarul PMP după depunerea candidaturii pentru PMB. 

Editor: Cristina Iancu

Efectele mincinoșilor din politică românească

Aglomerație pe DN 1 București – Brașov: Coloane de mașini pe ambele sensuri, atât la urcare, cât și la coborâre, în special la Nistorești, Comarnic și Bușteni

Centrul Infotrafic al Poliţiei Române informează că sunt semnalate valori ridicate de trafic, duminică, pe DN 1 Bucureşti – Braşov, pe sensul de urcare, fiind coloană în mişcare pe tronsoanele kilometrice 102 – 107, între localităţile Nistoreşti şi Comarnic, şi 127 – 129, pe raza staţiunii Buşteni, transmite Agerpres.

Potrivit unui comunicat de presă, aglomeraţie este şi pe sensul către Capitală al DN 1 Bucureşti – Braşov, între kilometrii 138 (de la intrarea în judeţul Prahova) – 129 (Buşteni).

Poliţiştii acţionează pentru fluenţă.

Este recomandat conducătorilor auto să adapteze viteza la condiţiile de drum, să respecte indicaţiile poliţiştilor prezenţi la faţa locului pentru fluidizarea circulaţiei şi să manifeste o conduită preventivă în trafic.

Un mincinos notoriu. Cu câtă franchețe minte!

Ludovic Orban, întrebat de ce PNL a racolat atât de mulți primari de la PSD: ”Nu cunosc detalii legate de acest subiect. Dacă mai aveți întrebări”

sâmbătă, 15 august 2020

Acum lumina vine de la apus. Ce este american este super! Ce măgărie!

Modelul hibrid: Experiența unor școli din SUA care au predat combinat, la clasă și online, pe timpul verii – „Elevii participanți prin Zoom erau mai implicați decât cei prezenți fizic”

Modelul de predare hibrid, cu o parte dintre elevi prezenți în clasă și o parte online, pe care școli din toată lumea se pregătesc să îl folosească în noul an, a fost explorat deja, punctual, în diverse zone.

O profesoară din statul american Oregon, unde unitățile dintr-un district școlar au apelat la modelul hibrid pe timpul școlii de vară, și-a împărtășit experiența, cu avantajele și dificultățile apărute, pentru site-ul Edutopia.

Ce a făcut să meargă acest model de predare? Tehnologia, folosită de elevi la clasă și acasă deopotrivă, reiese din relatarea citată.

Citește articolul integral pe Edupedu.ro

Foto: pexels.com

Ca sa nu folosesc cuvinte grele, mă abțin greu. Un ministru "Pepsiglas" demite un specialist.

VIDEO Demis de ministrul Educației fără explicații, cel mai prestigios cercetător român rupe tăcerea

Ministrul Educației, Monica Anisie, a provocat un nou scandal, hotărând să îl demită din funcție pe cel mai titrat cercetător român, „părintele” Laserului de la Măgurele, Nicolae Zamfir. Acesta conducea, din 2004, din funcția de director, Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizică și Inginerie Nucleară Horia Hulubei. Demiterea lui a fost anunțață de Edupedu, care a scris de asemenea că Anisie l-a numit în funcția de director pe sindicalistul Nicolae Mărginean, care a purtat în ultima lună o campanie virulentă împotriva lui Zamfir.

Directorul demis a declarat sâmbătă la Digi24 că a fost uimit de acest gest și că nu i s-a dat nicio explicație. El crede că este victima unei campanii de denigrare duse de anumiți angajați ai Institutului pe care i-a sancționat pentru nerespectarea unor reguli.

„Nu știu, nu vă pot răspunde, am primit și eu cu stupoare (vestea demiterii - n.r.), sunt uimit de faptul că am fost demis în grabă, deodată, fără nicio discuție. În afară de campania de presă, de denigrare, care a fost în ultimele luni, nu știu alt motiv. Proiectul merge foarte bine, suntem aproape de finalizare”, a declarat Nicolae Zamfir, sâmbătă, la Digi24. „Nu știu ce a fost în spatele deciziei doamnei ministru”, a repetat profesorul Zamfir.

El recunoaște că în Institut au fost niște probleme legate de nerespectarea regulilor financiare, nerespectarea unor reguli legate de protecția la radiații nucleare. „Sigur că a trebuit să iau măsuri, dar acesta este rolul unui director. Cei care au încălcat aceste reguli au găsit de cuviință că e bine să protesteze și să ducă o campanie de denigrare”, susține Nicolae Zamfir.

Mână criminală, atac terorist? România învață ceva? Mii de tone de azotat pe teritoriul țării.




Michel Aoun a précisé qu'aucune hypothèse n'était écartée pour expliquer l'explosion. (illustration) © - / DALATI AND NOHRA / AFP



Il faudra du temps pour faire la lumière sur les circonstances de l'explosion meurtrière qui s'est produite dans le port de Beyrouth. C'est ce qu'a souligné le président libanais Michel Aoun, dans un entretien diffusé samedi par la chaîne d'information BFMTV. L'explosion le 4 août dans le port de Beyrouth a fait 177 morts et plus de 6 500 blessés, dévastant des quartiers entiers de la capitale et alimentant la colère d'une grande partie des Libanais, pour qui cette catastrophe de trop vient une nouvelle fois illustrer l'incurie d'une classe politique accusée de corruption et d'incompétence.






Les autorités libanaises ont ouvert une enquête et nommé le juge Fadi Sawan pour la diriger. Près d'une vingtaine de personnes, des fonctionnaires du port et de l'administration des douanes, ont été interpellées dans le cadre de l'enquête, et des ministres doivent aussi être entendus dès la semaine prochaine. "Il n'y a pas de retard dans l'enquête, mais nous avons besoin de temps pour connaître la vérité car elle est complexe", a indiqué le président Aoun, qui s'exprimait en arabe au micro de BFMTV, et dont les propos ont été rapportés par le compte officiel de la présidence libanaise.


Lire aussi Amin Maalouf : « Empêcher le Liban de mourir »


L'appui du FBI et de la France pour l'enquête


Des membres de la police fédérale américaine (FBI) doivent arriver ce week-end à Beyrouth pour prendre part à l'enquête à l'invitation des Libanais, tout comme la France apporte un soutien logistique avec des moyens d'enquête et a dépêché des équipes de police et de recherche. Le numéro trois de la diplomatie américaine David Hale a plaidé samedi pour une enquête "transparente, complète et crédible" sur l'explosion. Le président libanais a ajouté qu'aucune hypothèse n'était écartée pour expliquer l'explosion. Le 7 août, il avait été le premier responsable libanais à ne pas écarter la thèse d'une "action extérieure, avec un missile ou une bombe". Le chef de l'Etat, âgé de 85 ans, avait assuré avoir personnellement demandé au président français Emmanuel Macron "des images aériennes" pour déterminer "s'il y avait des avions dans l'espace (aérien) ou des missiles" au moment de l'explosion. "Si ces images ne sont pas disponibles chez les Français, on demandera à d'autres pays", avait-il assuré.


Lire aussi BHL – Le président Macron à Beyrouth, et la suite


Le drame a pour origine une explosion dans un entrepôt où étaient stockées selon les autorités 2 750 tonnes de nitrate d'ammonium depuis six ans, "sans mesures de précaution" de l'aveu même du Premier ministre démissionnaire Hassan Diab. Toute la République était au courant de la présence au beau milieu de la capitale d'une telle quantité de produits chimiques et de ses dangers, selon certains responsables et des sources sécuritaires. Le président français Emmanuel Macron a réclamé une enquête internationale "transparente" mais le président Aoun s'est déjà prononcé contre cette option.


LA RÉDACTION VOUS CONSEILLE


Cotta – À Beyrouth, Macron a dit tout haut ce que tout le monde pense tout basExplosions à Beyrouth : « On va puiser dans nos dernières forces pour espérer reconstruire »Dans Beyrouth en ruines, la colère du peupleTahar Ben Jelloun – Pour un Téléthon spécial LibanLuc de Barochez – Macron l’Hercule face au Hezbollah ​​​​​​Liban, les raisons d’une implosion


Mârșăvie, bătaie de joc la adresa viitorului țării

Noul an şcolar pentru elevii de la ţară: „Vor fi 50% copii care nu vor intra online. Teoretic nu pot să-i trec, practic nu pot să-i las“

Fierbere mare în toate şcolile din ţară, lucru pe scenariile expuse, măsurători, numărat banii din cont pentru ce ar fi de făcut. Rar calculele sunt în favoarea directorilor de şcoală, care nu ştiu de unde vor scoate noi spaţii, noi profesori, noi dispozitive pentru sistemul hibrid sau şcoala exclusiv online.

În şcolile din mediul urban în care clasa are şi peste 40 de elevi, necesarul de noi spaţii şi de profesori care să asigure educaţia la clasele scindate este enorm. Scenariul verde, în care toţi elevii se întorc în bănci, este la acest moment cel mai greu de pus în practică, spun şefii din învăţământ. Cei de la ţară, în schimb, care în prezent învaţă în sistem simultan, chiar şi patru clase într-una singură, au şansa istorică de a avea un învăţător sau profesor doar pentru ei. Directorii se tem însă să ceară, condiţionaţi fiind de încadrarea în buget. Aşa devine lucrul pe scenarii doar o goană nebună de a ne preface că le oferim elevilor şansa la educaţie în siguranţă, când de fapt nu sunt bani pentru mai nimic.

În judeţul Olt, dacă se lucrează pe scenariul verde, cel al revenirii fizice în bănci pentru toţi elevii, multe şcoli nu vor avea spaţii nici măcar dacă vor învăţa în două schimburi. Se caută cu disperare noi clădiri, se stabilesc parteneriate între şcoli, iar cele cu elevi puţini şi spaţii multe ar urma să găzduiască din clasele şcolilor mari vecine. Acest scenariu s-ar putea aplica, de exemplu, la Caracal, spune inspectorul şcolar general al IŞJ Olt, Dana Ţîrcomnicu. Dacă la examen s-a vorbit de un spaţiu de siguranţă de 1,5 - 2 metri, acum se lucrează pe scenarii cu distanţa de 1 metru între elevi şi purtarea măştii în interior. Şi chiar şi în aceste condiţii va fi greu.

Directorii de şcoală au cerut noi posturi de educatori, învăţători şi profesori, cu sutele. La grădiniţă, ar fi nevoie de o creştere a numărului de cadre didactice cu 25% şi, problema de spaţiu fiind cea mai gravă, la ciclul primar, cu 11 %, în timp ce pentru gimnazial şi liceal cifrele sunt în continuă evaluare, pe măsură ce se identifică şi soluţiile de spaţiu.

Şcolile de la ţară par singurele pregătite să-şi întâmpine toţi elevii. De-abia aici efectivul la clasă este cel care respectă normele legale.

„Am mutat câteva clase de primar în grădiniţă, grupa de grădiniţă am mutat-o într-o altă locaţie şi făcând mutări aproape în toate clasele, am reuşit să nu mai facem nici în schimburi, pentru că iniţial am mers pe două schimburi. La faţa locului am văzut că putem să facem şi asta, să păstrăm distanţarea fizică. Noi avem 12 formaţiuni de studiu, asta înseamnă şi trei formaţiuni de grădiniţă, şi le vom menţine tot 12. Suntem cu 217 elevi, aşa am încheiat anul şcolar trecut“, a explicat prof. Laura Sandu, directorul Şcolii Brâncoveni, cum a reuşit să salveze scindarea claselor şi, astfel, să nu ceară şapte noi norme didactice.

„Iniţial am mers pe varianta aceasta şi aveam nevoie de vreo şapte norme suplimentare. După care efectiv a trebuit să mă gândesc ce facem. Şi am găsit-o pe aceasta: să dărâmăm nişte pereţi improvizaţi în nişte clase de grădiniţă şi din patru clase de grădiniţă să facem două clase mari în care pot să duc eu cele mai numeroase două clase de la primar. Şi ni se eliberează două clase din şcoala mare şi ne descurcăm până la urmă. Am făcut mutări şi permutări...“, a mai spus prof. Sandu, care aşa poate aduce clasele cu 21, respectiv 26 elevi, în spaţii care respectă regula de 1 metru între elevi.

Problema, în schimb, aici, este scenariul în care copiii vor sta acasă, în faţa dispozitivelor electronice. Pe care nu le au, spun profesorii. Şi care nici nu se ştie când vor veni, cele promise de guvernanţi, şi nici în ce număr. E clar însă că în număr mai mic decât necesarul real.

În judeţul Olt ar fi necesare peste 10.000 dispozitive pentru copiii care nu au posibilitate să-şi achiziţioneze şi nici nu deţin. Cifra a fost însă fundamentată pe baza unui chestionar aplicat la începutul stării de urgenţă în rândul părinţilor şi pe care toată lumea l-a perceput exact aşa – un chestionar care exprimă situaţia la acel moment. În forma iniţială, nici măcar nu exista o rubrică pentru a menţiona că elevul foloseşte un telefon mobil, telefoanele fiind asimilate dispozitivelor de tip laptop. Ulterior a fost modificat, însă nimeni nu poate spune cu certitudine care date au ajuns la minister. Mai mult, la acel moment părinţii, care, mulţi, au stat acasă, le permiteau copiilor să le folosească telefoanele, lucru care nu ar mai fi posibil în scenariul actual, când s-a reluat activitatea. Oricum ai privi situaţia, spune directoarea şcolii de ţară, scenariul şcoala online nu se poate aplica nicidecum cu succes la ţară. Sau cel puţin nu în şcoala pe care o conduce, iar pentru acest lucru oferă argumente suficiente:

„.Până-n iunie, când s-au încheiat cursurile şcolare, ca toată lumea, ne-am desfăşurat activitatea pe ZOOM, care nu e o platformă educaţională, e o platformă de videoconferinţe. Pentru că nu am avut bani, nu mai îmi permite bugetul şcolii să cumpăr serviciile unei firme specializate, m-am străduit eu şi am implementat G-Suitte şi avem platformă acum. Problema e că nu avem dispozitivele. Nu ştiu ce aş putea să fac. Probabil că cei mai mulţi părinţi vor face cerere pentru tablete şi aşa ne vom putea descurca. Dar eu la mine la şcoală nu am laborator de informatică, nu am posibilitate nici măcar să pun câte un laptop sau un calculator în fiecare clasă, în ideea că vine jumătate de clasă la şcoală şi cealaltă online. Dar, la noi pică din start scenariul acesta, pentru că îi putea aduce fizic pe toţi la şcoală. Cred că 40% din populaţia şcolară va intra pe G-Suitte, pentru că este şi o platformă educaţională, nu poţi să-i vezi toate facilităţile de pe un biet telefon. Care telefon, până la urmă, nici nu este al copiilor, este al părinţilor. Depind de telefonul părinţilor, am ajuns în situaţia în care ne spuneau părinţii că stau non-stop cu telefonul în priză“, a declarat prof. Sandu.

Directoarea se teme că din toamnă, dacă se va mai pune problema şcolii online, vor fi chiar şi mai puţini elevi care vor intra în legătură cu profesorii lor.

„A fost un sondaj şi la momentul acela ţin minte că la dispozitive personale, din toată populaţia mea şcolară de 217, inclusiv grădiniţa,  dispozitive personale aveau 13 elevi, iar din cei 13 – un desktop. Cei mai mulţi erau copiii aceia de clasa a VIII-a. În rest, toţi erau pe dispozitivele părinţilor. Între timp poate şi-au mai luat. La clasa a IV-a am avut 15 copilaşi, la un moment dat mi-am desfăşurat ora cu un elev. Doi-trei elevi care erau de la Văleni efectiv intrau-ieşeau, intrau-ieşeau, pentru că le pica internetul. Dacă până acum am avut de pe telefoane, din septembrie sunt convinsă că nu vor mai intra atâţia copii online. Pleacă părinţii la muncă, nu au dispozitive, sau nu vor să mai declare că au dispozitive, pentru că au auzit că vor primi. Iar ei dacă îmi spun mie că au, teoretic nu mai au dreptul să ceară. Am avut copii, nu foarte mulţi, un 30%, care n-au intrat niciodată online. Pentru că nu au posibilitate, sau ei se duc efectiv la muncă. Voi avea un 50% cel puţin copii care nu vor intra din septembrie. Cum îi vom trece noi clasa pe aceia? Cum îi vom evalua? N-avem cum! Atunci nici cei care mai intră, cu chiu-cu vai, nu vor mai intra, nici ei. Ideea este că anul şcolar trecut am putut încheia nişte situaţii şcolare, pe baza notelor care le-au putut fi acordate până-n martie, ce se-ntâmplă din septembrie, dacă noi vom funcţiona numai online? Cel puţin jumătate din populaţia şcolară nu intră. Teoretic nu pot să-i trec, practic nu pot să-i las. De ce? Pentru că eu, şcoală, guvernul, autorităţile, nu i-am pus la dispoziţie mijloacele. Se ştie situaţia lor. Eu mă bazez numai pe tradiţional. Eu privesc online-ul ca o soluţie de urgenţă pe o perioadă de maximum 2 săptămâni. Acele 14 zile, cât stau în izolare“, a mai spus directorul Şcolii Brâncoveni.

La fel ca prof. Laura Sandu, şi alţi colegi susţin că şcoala online nu poate fi altceva decât un compromis, întrebându-se cum îl poţi învăţa pe un elev de şcoală pregătitoare să contureze, de exemplu, cum primeşti feed-back-ul elevilor şi ce soluţii ai pentru cei care au nenorocul fie să locuiască într-o zonă în care calitatea internetului este slabă, fie într-o familie care nu-şi permite să el cumpere un laptop.

Trei scenarii pentru anul şcolar care începe pe 14 septembrie. Autorităţile locale vor decide unde se va învăţa online

Turcan: Ne dorim ca peste jumătate dintre profesori să ştie să facă cursuri online de la 14 septembrie

Articol din Adevărul.ro 

Iată bogăția mea!